Frossen Skulder.
Fra : Kjeld Andersen

Dato : 22-10-04 08:22

Er der nogen der har et godt råd om, hvordan man behandler en
frossen/betændt skulder?. Der er prøvet akupunktur og behandlinger hos
en fysioterapeut, uden resultat.
Vil zoneterapi eller besøg hos en kiropraktor hjælpe?. Huslægen har
ingen forslag til afhjælpning af den pinefulde tilstand, kun
tålmodighed og tid. (det kan vare op til 2 år, før skulderen er
nogenlunde normal igen!!!!)

Fra : NP

Dato : 22-10-04 17:33

hej kjeld.
Prøv at ringe til Robert Nielsen. som du kan søge efter på nettet under
Molekylær helse og smerteterapi.
Det har hjulpet mig med min skulder.
Hilsen niels

"Kjeld Andersen (slet 1LA25)" <bokander@1LA25post12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10984299020.909757661008374@dtext.news.tele.dk...

Fra : Andreas

Dato : 23-10-04 11:51

> [...]
> ingen forslag til afhjælpning af den pinefulde tilstand, kun
> tålmodighed og tid. (det kan vare op til 2 år, før skulderen er

Jeg har prøvet det 2-3 gange og jeg kan bekræfte at det er en meget træls
tilstand. Det er heldigvis ved at være mange år siden det skete sidst. Jeg
havde en fornemmelse af at det kom fordi jeg havde for vane at sove med
armen (det var altid den venstre) op over hovedet, og det har måske været
med til at forårsage tilstanden. Efter at jeg har vænnet mig af med det er
det ikke sket siden. Behandlingen hos lægen var imidlertid enkel. Den bestod
simpelthen af indsprøjtning med Cortison direkte ind i de betændte steder i
leddet, d.v.s. ikke blot et men flere stik. Det var sindssygt smertefuldt,
men virkningen var nærmest mirakuløs, jeg var næsten symptomfri indenfor 24
timer, og i løbet af få dage havde jeg fuld bevægelighed i skulderen. Jeg
har senere læst mig til at den behandling vistnok er ret kontroversiel, da
Cortison er et binyrebarkhormon, der kan have en række ubehagelige
bivirkninger, men fakta er at det virkede. Der gik flere år mellem de
tilfælde jeg havde. Den ene gang var lægen en ferieafløser, der henviste mig
til ultralydbehandlinger hos en fysioterapeut, men det havde ikke den
ringeste virkning. Lægen med cortisonbehandlingerne var en gammel, garvet
læge, der forlængst er gået på pension. Jeg håber ikke at jeg får en frosset
skulder igen, for det kan måske være svært at få yngre læge til at give
cortisonindsprøjtninger.

Andreas

Fra : jytte

Dato : 23-10-04 13:20

"Andreas" <p4751@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timer, og i løbet af få dage havde jeg fuld bevægelighed i skulderen. Jeg
> har senere læst mig til at den behandling vistnok er ret kontroversiel,

Jeg har nu også hørt om det, men jeg tror at man skal til en ortopædkirurg
eller reumatolog for at få det. Og det er nok rigtigt at det ikke er de alm.
praktiserende læger som nævner det for en.

Jytte

da
> Cortison er et binyrebarkhormon, der kan have en række ubehagelige
> bivirkninger,

Korrekt, og derfor mener jeg også at man skal prøve at finde nogle
alternativer hvis muligt. f. eks. akupunktur med moxa.

Jytte

Fra : Lone

Dato : 06-11-04 13:04

> [...]
>
> Jytte
>
> men fakta er at det virkede. Der gik flere år mellem de

jeg har lige nu en frossen skulder - jeg har brugt uger på massage og
akupunktur (samt en masse penge)
intet hjalp - det blev ikke engang bare lidt bedre......

i går var jeg hos min læge og fik 1 indsprøjtning (stort set smertefrit) med
cortison
i nat sov jeg uden smerter og i dag murrer armen lidt men jeg er smertefri -
så jeg forventer i løbet af få dage at være frisk igen.

hvad jeg har kunnet læse mig til vedr bevirkninger - er det kun ved
længerevarende brug at der er bevirkninger - samt ved (igen) længevarende
behandling med cremer på huden.

sådan en enkelt indsprøjtning skulle der slet ikke være fare ved

jeg ved godt hvad jeg gør hvis det sker igen......

hilsen lone

Fra : jytte

Dato : 23-10-04 13:17

> [...]
> Er der nogen der har et godt råd om, hvordan man behandler en
> frossen/betændt skulder?. Der er prøvet akupunktur og behandlinger hos

Har du prøvet en akupunktør som bruger moxa ? det er noget med nogle urter
og noget varme som bliver sat på. Har virket ret godt på mig.

Jytte