Søger: En helvedsten
Fra : Pinga

Dato : 21-10-04 10:55

Hej Gruppe,

jeg har erfaret at man ikke kan købe helvedssten mere på fx apoteket. Er der
nogen der ved hvor man så får fat på sådan en?

Med venlig hilsen

Thomas.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-10-04 13:04

"Pinga" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har erfaret at man ikke kan købe helvedssten mere på fx apoteket. Er
> der nogen der ved hvor man så får fat på sådan en?

Jeg ville bare lige høre hvad det er? Og hvad den kan?

Fra : Lyrik

Dato : 23-10-04 13:36

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Pinga" <no@reply.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bare lige høre hvad det er? Og hvad den kan?
++++++++++++++++++++++
Det var en lille "lysestumpagtig" ting som sad i "en ventilgummiagtig" ting,
som igen sad på et lille håndtag, af størrelse som en lille blyant.
Man gned vorter med "lysestumpen". De blev helt sorte og faldt af!
Pludselig forhandlede de den ikke mere på apoteket!??

Hilsen
jens

Fra : Pinga

Dato : 25-10-04 11:30

Sorry jeg har desværre ikke kunne sidde ved computeren.

Jens det er rigtigt - det er sådan en til at fjerne hård hud eller vorter
med. Jeg var nede på apoteket en dag fordi jeg ville have en ny og så sagde
de at man ikke producerede dem mere - ingen grund til hvorfor - de var vildt
gode. Desværre har jeg prøvet vortex som skulle være nogen ligende men det
virker a H til.

Håber nogen kender til et sted på nettet man måske kan købe dem

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : G.B.

Dato : 25-10-04 14:34

"Pinga" <No@reply.com> skrev i meddelelsen

> Håber nogen kender til et sted på nettet man måske kan købe dem

Du kan opnå samme virkning ved at pensle med en sølvnitrat-opløsning - men
vær forsigtig, da det er noget giftigt stads.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Pinga

Dato : 25-10-04 17:26

Hmm.. kunne nu godt lide den helvedssten.

Fra : G.B.

Dato : 25-10-04 21:29

> Hmm.. kunne nu godt lide den helvedssten.

[trækker på skuldrene...]

Fra : Pinga

Dato : 27-10-04 19:00

hmm...

Fra : G.B.

Dato : 27-10-04 22:04

"Pinga" <No@reply.com> skrev i meddelelsen news:417fe223$0$22686$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> hmm...

Ja, der er jo ikke meget jeg kan gøre ved det, vel?

Fra : Pinga

Dato : 28-10-04 01:24

nææhh spurgte også bare folk om nogen kendte til en måde man kunne få fat i
sådan en.

Fra : Marianne

Dato : 23-10-04 12:49

Kan du heller ikke få det i opløsning (sølvnitratopløsning 2%)? jeg har en
flaske fra Skanderborg apotek, men den skulle bestilles og laves særligt.
Enkelte apoteker har stadig den service.

mvh
Marianne

Fra : Peter

Dato : 13-11-04 03:03

> [...]
>
> jeg har erfaret at man ikke kan købe helvedssten mere på fx apoteket. Er
> der nogen der ved hvor man så får fat på sådan en?

Den hedder også en Lapisstift.
Prøv hos Matas.
Vil du søge hos udenlandske apoteker hedder den på engelsk "stick of lunar
caustic"

Peter B