Det gule sygesikringsbevis..?
Fra : Sørensen

Dato : 04-10-04 13:28

HVIS man er på skiferie i alperne - og ens barn kommer galt af sted,
helikopter, hjemrejse i utide med fly osv. - dækker forsikringen på det gule
kort så også forældrenes hjemrejse sammen med barnet? Eller må forældrene
tage med for egen regning?
sørensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-04 17:48

"Sørensen" wrote:

> [...]
> kort så også forældrenes hjemrejse sammen med barnet? Eller må forældrene

Så vidt jeg er orienteret, så dækker sygesikringskortet kun behandlingen
i det pågældende land.

Hjemtransporten (også af tilskadekomne) må man selv sørge for fx via en
rejsesygesikring.

Der heldigvis grænser for, hvad det offentlige (vi andre, der ikke har
lyst til at stå på ski) skal lægge pengekasse til!

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : bj

Dato : 04-10-04 21:51

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Der heldigvis grænser for, hvad det offentlige (vi andre, der ikke har
> lyst til at stå på ski) skal lægge pengekasse til!

Roilig nu, Carsten, så kan det jo være at mange skientusiaster betaler
noget andet for dig og mig! Bare lige en tanke

Men ellers er det sådan, at det "gule" kun dækker behandling og en
hjemrejser står fo egen regning med mindre man har betalt for
rejseforsikring i den pågældende perioede eller har en årsrejseforsikring.
Men jeg har hørt og læst at man virkeligt skal se sig for når man leder
efter disse forsikringer for, lige som på alle andre forsikringer, er
prisforkellen står.

bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-10-04 23:05

bj wrote:

> Roilig nu, Carsten, så kan det jo være at mange skientusiaster betaler
> noget andet for dig og mig! Bare lige en tanke

Jeg er helt rolig (ville bare lige fortælle mit standpunkt til skiløb og
at man undrer sig over, at man kommer til skade)

> Men ellers er det sådan, at det "gule" kun dækker behandling og en
> hjemrejser står fo egen regning med mindre man har betalt for
> rejseforsikring i den pågældende perioede eller har en årsrejseforsikring.

Så var jeg rigtig orienteret.

Derudover skal man også være opmærksom på om man tager ud som
privatperson eller som led i en ansættelse, studier eller tilsvarende
sammenhæng som ikke er direkte privat.

> Men jeg har hørt og læst at man virkeligt skal se sig for når man leder
> efter disse forsikringer for, lige som på alle andre forsikringer, er
> prisforkellen står.

jepper.

mvh

Carsten Riis