/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvilken Cylinder kit kan i anbefale
Fra : Rasmussen


Dato : 26-10-04 19:56

Hej NG

Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til min Trex
??

grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle kunne
klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre
hurtiger

MVH Per R



 
 
Thomas (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-10-04 12:12


"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
news:417e9db4$0$22674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
> men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til min
> Trex
> ??
>
> grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle kunne
> klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre
> hurtiger
>
> MVH Per R
>

Et sports kit fra malossi eller polini. Vil være et godt valg.

Mvh. Thomas



Henning Lund (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 27-10-04 16:34

Rasmussen skrev:

> Hej NG
>
> Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
> men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til
> min Trex ??
>
> grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle
> kunne klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den
> skal køre hurtiger

Polini Sport.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Ulf (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Ulf


Dato : 28-10-04 21:21

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message news:<417fc12f$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Rasmussen skrev:
>
> > Hej NG
> >
> > Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
> > men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til
> > min Trex ??
> >
> > grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle
> > kunne klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den
> > skal køre hurtiger
>
> Polini Sport.

Jeg ville købe TP Trofy, og en Nardo udst..

Rasmussen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Rasmussen


Dato : 28-10-04 19:11


"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
news:417e9db4$0$22674$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Jeg går lidt med tanken om en større cylinder til min Trex
> men der er jo et hav af forskellige kit så hvad vil være bedst til min
Trex
> ??
>
> grunden til at jeg vil have en større cylinder er at den bare skulle kunne
> klare at holde farten opad bakker og i modvind ikke fordi den skal køre
> hurtiger
>
> MVH Per R
>
>
Jeg takker for svarene men hammeren falt nu på Athena Racing 47,6mm
da et par af møntørene fra mit arbejde mente at det var den bedste. selv om
jeg har min tvivl for burde jeg så ikke også at skifte karburator samt
krumtap ??
Hmm men nu er det da købt!

MV Per R



Henning Lund (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 29-10-04 09:52

Rasmussen skrev:
> Jeg takker for svarene men hammeren falt nu på Athena Racing 47,6mm

Har utallige eksempler på skidtet river pga enten for lidt benzin, for
ringe olie eller de satans bløde låseringe for krydspind der medfølger,
hopper af. Den er meget meget svær at få til at køre langt, bla. pga
stempel tollerancen er mindre i forhold til en støbejernecylinder og at
folk ikke tager sig i agt for de første ting jeg skrev..


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


RpR (29-10-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-04 13:22

> Har utallige eksempler på skidtet river pga enten for lidt benzin, for
> ringe olie eller de satans bløde låseringe for krydspind der medfølger,
> hopper af. Den er meget meget svær at få til at køre langt, bla. pga
> stempel tollerancen er mindre i forhold til en støbejernecylinder og at
> folk ikke tager sig i agt for de første ting jeg skrev..

Jeg har haft Athena Racing på både min Yamaha BWS og nu min Zip, og begge
kit kører glimrende.
13,2hk på Zippen i skrivende stund, og kittet har kørt ~2000km indtil
videre. Og ikke særligt pænt kørsel

Men til Rasmussen:
Har du tænkt dig at køre med org. potte? Så drop Racing kittet, det vil ikke
køre imponerende godt. Kittet er beregnet til motorer der skal bruges på
banen, ikke dagligdags trillen frem og tilbage til og fra arbejde. Kittet
kræver som minimum en god, højtdrejende potte som kan følge med kittet.
Yasuni C16 er nok den potte der passer bedst til kittet.

Derudover tvivler jeg meget stærkt på at PGO's krumtappe holder til kittet.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Rasmussen (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Rasmussen


Dato : 30-10-04 16:59


"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:418235d0$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Har utallige eksempler på skidtet river pga enten for lidt benzin, for
> > ringe olie eller de satans bløde låseringe for krydspind der medfølger,
> > hopper af. Den er meget meget svær at få til at køre langt, bla. pga
> > stempel tollerancen er mindre i forhold til en støbejernecylinder og at
> > folk ikke tager sig i agt for de første ting jeg skrev..
>
> Jeg har haft Athena Racing på både min Yamaha BWS og nu min Zip, og begge
> kit kører glimrende.
> 13,2hk på Zippen i skrivende stund, og kittet har kørt ~2000km indtil
> videre. Og ikke særligt pænt kørsel
>
> Men til Rasmussen:
> Har du tænkt dig at køre med org. potte? Så drop Racing kittet, det vil
ikke
> køre imponerende godt. Kittet er beregnet til motorer der skal bruges på
> banen, ikke dagligdags trillen frem og tilbage til og fra arbejde. Kittet
> kræver som minimum en god, højtdrejende potte som kan følge med kittet.
> Yasuni C16 er nok den potte der passer bedst til kittet.
>
> Derudover tvivler jeg meget stærkt på at PGO's krumtappe holder til
kittet.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>
Nu er den monteret og pgo'en er jo blevet til et lille monster Har dog kun
prøvet med halv gas de første 231 km som jeg kørte idag men selv om jeg kun
bruger halv gas flyver den hurtigt op på 7000 rpm hvilket var max med den
gammel cylinder. den æder også alle bakkerne uden at tabe pusten hvilket jo
også var meningen med cyllinder skiftet så nu må jeg jo bare vente og se
hvor langtid den holder og så glæder jeg mig da også til at prøve med fuld
gas her om et par dage når jeg lige har fået kørt 1000 km med den nye
cylinder

MV Per R



RpR (31-10-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 31-10-04 13:20

> Nu er den monteret og pgo'en er jo blevet til et lille monster Har dog kun
> prøvet med halv gas de første 231 km som jeg kørte idag men selv om jeg
kun
> bruger halv gas flyver den hurtigt op på 7000 rpm hvilket var max med den
> gammel cylinder. den æder også alle bakkerne uden at tabe pusten hvilket
jo
> også var meningen med cyllinder skiftet så nu må jeg jo bare vente og se
> hvor langtid den holder og så glæder jeg mig da også til at prøve med fuld
> gas her om et par dage når jeg lige har fået kørt 1000 km med den nye
> cylinder

Det er da altid noget du er glad for kittet, bare ærgeligt at du kunne have
fået mere ydelse for langt mindre penge når du nu alligevel vil køre med
org. potte

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Henning Lund (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 31-10-04 17:32

RpR skrev:

> Det er da altid noget du er glad for kittet, bare ærgeligt at du
> kunne have fået mere ydelse for langt mindre penge


Og det er, jeg er nysgerrig.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


RpR (01-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-11-04 00:16

> Og det er, jeg er nysgerrig.

HVIS han nu havde haft den org. potte på, hvilket jeg så i hans besked lige
under her, kan se at han ikke har, så havde der faktisk været flere hypper
og meget mere moment i et sport kit med knap så skrappe styretider.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Henning Lund (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 01-11-04 06:01

RpR skrev:

> HVIS han nu havde haft den org. potte på, hvilket jeg så i hans
> besked lige under her, kan se at han ikke har, så havde der faktisk
> været flere hypper og meget mere moment i et sport kit med knap så
> skrappe styretider.

Det var navnene på kittene du sagde man kunne få langt billigere, jeg
var ude efter..

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


RpR (01-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-11-04 12:53

> Det var navnene på kittene du sagde man kunne få langt billigere, jeg
> var ude efter..

Polini Sport, Malossi Sport, TP Trophy. Altsammen sport kits som vil yde
bedre MED std. potte, eller den Tecno han har på sin scoot. Athena Racing
kittet vil så omvendt yde en hel del mere end Sport kittet hvis det krydres
med den rette potte, karburator og krumtap.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Henning Lund (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 01-11-04 17:12

RpR skrev:


> Polini Sport, Malossi Sport, TP Trophy. Altsammen sport kits som vil
> yde bedre MED std. potte, eller den Tecno han har på sin scoot.
> Athena Racing kittet vil så omvendt yde en hel del mere end Sport
> kittet hvis det krydres med den rette potte, karburator og krumtap.

Fino så er vi enige, så nær som med krumtappen, hvad vil du mene den vil
gøre ved ydelsen med Athena Racing udover at bedre kunne holde til
ydelsen?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


RpR (02-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-11-04 14:31

> Fino så er vi enige, så nær som med krumtappen, hvad vil du mene den vil
> gøre ved ydelsen med Athena Racing udover at bedre kunne holde til
> ydelsen?

En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Henning Lund (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 02-11-04 17:48

RpR skrev:


> En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
> indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.

Og det kan mærkes?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


RpR (03-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-04 14:24

> Og det kan mærkes?


--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4187ba80$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> RpR skrev:
>
>
> > En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
> > indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.
>
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk
>



RpR (03-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-11-04 14:27

> Og det kan mærkes?

Gasresponsen blir ihvertfald en del bedre, det gir også mindre vibrationer
da tappen er bedre afbalanceret. Det sidste gælder specielt hvis delene er
del af en samlet kit, f.eks. Polini Evolution eller Malossi MHR.

Jeg har ikke målt en før og efter rulning på en scoot jeg har skiftet tap
på, men det sker nok nok Zippen's tap engang gir op

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Thomas (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 05-11-04 00:33


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:4187ba80$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> RpR skrev:
>
>
>> En racer tap er helrund, så er der mere undertryk i krumtaphuset i
>> indsugningsperioden, så blir der suget mere med ind.
>
> Og det kan mærkes?
>
Jeg havde en maxi på et tidspunkt. Hvor hullerne i siden af krumptapen var
blevet lukket.
lidt samme som de nye racertape. med en 45 mm cylinder og et 18 tands
tandhjul. kunne den blive ved
med at tag fart på op af bakke (det ser man ikke så tit med tunet maxier).
det kunne helt klart mærkes.
men det kunne ses i tanken den gik ikke meget mere end 5-6 km literen men
sjovt var det.

som RpR også skriver så bliver der mere undertryk i krumtapshuset. Men
krydspinden kan også være flytet 1-2mm hvilket giver mere
kompressionsforhold.

Mvh. Thomas




RpR (05-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-11-04 21:31

> som RpR også skriver så bliver der mere undertryk i krumtapshuset. Men
> krydspinden kan også være flytet 1-2mm hvilket giver mere
> kompressionsforhold.

Ændret slaglængde har ikke noget med kompressionsforhold at gøre, og det
kræver en cylinder der er beregnet til den længere slag.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Rasmussen (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Rasmussen


Dato : 31-10-04 22:16


"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:4184d844$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nu er den monteret og pgo'en er jo blevet til et lille monster Har dog
kun
> > prøvet med halv gas de første 231 km som jeg kørte idag men selv om jeg
> kun
> > bruger halv gas flyver den hurtigt op på 7000 rpm hvilket var max med
den
> > gammel cylinder. den æder også alle bakkerne uden at tabe pusten hvilket
> jo
> > også var meningen med cyllinder skiftet så nu må jeg jo bare vente og se
> > hvor langtid den holder og så glæder jeg mig da også til at prøve med
fuld
> > gas her om et par dage når jeg lige har fået kørt 1000 km med den nye
> > cylinder
>
> Det er da altid noget du er glad for kittet, bare ærgeligt at du kunne
have
> fået mere ydelse for langt mindre penge når du nu alligevel vil køre med
> org. potte
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>
Øh det er nu ikke den originale potte da den var det første jeg håbede på
kunne være årsagen til det dårlige træk så nu har den en tec et eller andet
potte på som de anbefalede i den lokale mc biks hvilket ikke havde nogen
virkning på maskinen.

men under skiftet til det nye kit fandt jeg da udaf hvorfor den kørte så
elendigt for det originale stempel var fulstændigt misformet i enden samt
topstykket var belagt med et meget tygt lag slagger eller hva man nu kalder
det.

MV Per R



RpR (01-11-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-11-04 00:17

> Øh det er nu ikke den originale potte da den var det første jeg håbede på
> kunne være årsagen til det dårlige træk så nu har den en tec et eller
andet
> potte på som de anbefalede i den lokale mc biks hvilket ikke havde nogen
> virkning på maskinen.

Knæk potte? Så er det en Next. Hvis det ikke er en knæk potte er det en
Basic, og den har ganske rigtigt ikke en dyt mere power end en lovlig. Det
er ihvertfald meget begrænset.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Rasmussen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Rasmussen


Dato : 01-11-04 09:25



"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:4185723c$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Øh det er nu ikke den originale potte da den var det første jeg håbede på
>> kunne være årsagen til det dårlige træk så nu har den en tec et eller
> andet
>> potte på som de anbefalede i den lokale mc biks hvilket ikke havde nogen
>> virkning på maskinen.
>
> Knæk potte? Så er det en Next. Hvis det ikke er en knæk potte er det en
> Basic, og den har ganske rigtigt ikke en dyt mere power end en lovlig. Det
> er ihvertfald meget begrænset.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>
Nu fandt jeg den gamle pose hvor udstødningen var i og der står der Tecno
Racing hvis det da har noget at sige og udst. er ikke med knæk

MV Per R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste