|
| Aflåslig benzin hane til Yamaha 4 gears? Fra : Ulf |
Dato : 04-10-04 20:24 |
|
Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner maskinen.. :(
Hilsen Ulf
| |
Highserver (05-10-2004)
| Kommentar Fra : Highserver |
Dato : 05-10-04 09:02 |
|
Hej Ulf
Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en defekt/juster
nålen i kaburatoren.
Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
Hilsen Jakob.
"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:553e41bd.0410041124.525ec9a@posting.google.com...
> Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
> Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
>
> Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
> Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner
maskinen.. :(
>
> Hilsen Ulf
| |
Rasmus (05-10-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 05-10-04 12:12 |
|
"Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:416254dc$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Ulf
> Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en
defekt/juster
> nålen i kaburatoren.
> Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
> Hilsen Jakob.
>
> "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:553e41bd.0410041124.525ec9a@posting.google.com...
> > Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
> > Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
> >
> > Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
> > Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner
> maskinen.. :(
> >
> > Hilsen Ulf
>
>
Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset stiger
skal den lukke helt.
| |
Ulf (07-10-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 07-10-04 15:00 |
|
"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message news:<41628162$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:416254dc$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej Ulf
> > Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en
> defekt/juster
> > nålen i kaburatoren.
> > Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
> > Hilsen Jakob.
> >
> > "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> > news:553e41bd.0410041124.525ec9a@posting.google.com...
> > > Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
> > > Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
> > >
> > > Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
> > > Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner
> maskinen.. :(
> > >
> > > Hilsen Ulf
> >
> >
>
> Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
> sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset stiger
> skal den lukke helt.
Hej Rasmus
Du mener den som sidder oppe over svømmeren ikk?
Som blive presset op, og lukker for det lille hul, hvor benzinen kommer ind.
Hvis det er den, så er det jo rimlig nemt at lave!
Hilsen Ulf
| |
Rasmus (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 08-10-04 08:50 |
|
"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:553e41bd.0410070559.690fb7f9@posting.google.com...
> "Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message
news:<41628162$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> > "Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:416254dc$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Hej Ulf
> > > Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en
> > defekt/juster
> > > nålen i kaburatoren.
> > > Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
> > > Hilsen Jakob.
> > >
> > > "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> > > news:553e41bd.0410041124.525ec9a@posting.google.com...
> > > > Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
> > > > Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
> > > >
> > > > Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
> > > > Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner
> > maskinen.. :(
> > > >
> > > > Hilsen Ulf
> > >
> > >
> >
> > Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
> > sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset
stiger
> > skal den lukke helt.
>
> Hej Rasmus
>
> Du mener den som sidder oppe over svømmeren ikk?
> Som blive presset op, og lukker for det lille hul, hvor benzinen kommer
ind.
>
> Hvis det er den, så er det jo rimlig nemt at lave!
>
> Hilsen Ulf
J netop den ! Hvis den ikke lukker rigtigt så kan den drukne indsugningen i
benzin. Nogle oplever mystisk motorgang hvis det er slemt, netop pga. for
højt benzinniveau i svømmerhuset.
| |
Ulf (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 08-10-04 19:41 |
|
"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message news:<4166468e$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:553e41bd.0410070559.690fb7f9@posting.google.com...
> > "Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message
> news:<41628162$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> > > "Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:416254dc$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > Hej Ulf
> > > > Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en
> defekt/juster
> > > > nålen i kaburatoren.
> > > > Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
> > > > Hilsen Jakob.
> > > >
> > > > "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> > > > news:553e41bd.0410041124.525ec9a@posting.google.com...
> > > > > Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
> > > > > Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?
> > > > >
> > > > > Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
> > > > > Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner
> maskinen.. :(
> > > > >
> > > > > Hilsen Ulf
> > > >
> > > >
> > >
> > > Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
> > > sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset
> stiger
> > > skal den lukke helt.
> >
> > Hej Rasmus
> >
> > Du mener den som sidder oppe over svømmeren ikk?
> > Som blive presset op, og lukker for det lille hul, hvor benzinen kommer
> ind.
> >
> > Hvis det er den, så er det jo rimlig nemt at lave!
> >
> > Hilsen Ulf
>
> J netop den ! Hvis den ikke lukker rigtigt så kan den drukne indsugningen i
> benzin. Nogle oplever mystisk motorgang hvis det er slemt, netop pga. for
> højt benzinniveau i svømmerhuset.
Så ved jeg jo godt hvad jeg skal til og rense her i weekenden..
Tusind tak..
Hilsen Ulf
| |
Micki (25-10-2004)
| Kommentar Fra : Micki |
Dato : 25-10-04 14:02 |
|
Nu må i stoppe...
Hvis ventilen i svømmerhuset ikke lukker tæt så drukner knallerten ikke...!!
Så løber benzinen bare over hvilket resulterer i at benzinen pisser ud af
overløbet.. derfor den lille studs på bundkaret hvor man sætter et tyndt
stykke slange på og ned igennem hullet på blokken ved kaburatoren.,...!
Den kommer aldrig til at drukne af en ventil der ikke lukker tæt...
Der er også folk der siger at man drukner deres knallerter ved at dreje
gashåndtaget når den er slukket.. det er også noget fis... der er ikke nogen
Accelerationspumpe på en knallert...!!
| |
Ukendt (25-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-10-04 14:15 |
|
"Micki" <micki@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$cf556i$ykm$1@news.ka-net.dk...
> Nu må i stoppe...
>
> Hvis ventilen i svømmerhuset ikke lukker tæt så drukner knallerten
> ikke...!!
> Så løber benzinen bare over hvilket resulterer i at benzinen pisser ud af
> overløbet.. derfor den lille studs på bundkaret hvor man sætter et tyndt
> stykke slange på og ned igennem hullet på blokken ved kaburatoren.,...!
Den er GOD NOK
Min Yamaha FS1 "drukner" også hvis man ikke lukker for benzinhanen.
Og der er ikke noget at tage fejl af så skal man stå 10-20 gange på
kickstarteren for at få den igang hvis man glemmer at lukke hanen. Det har
været sådan fra første dag jeg købte knallerten i 1980'.
Der har siddet både 10, 16 og 17.5 mm kaburatorer på den.
--
Tom
| |
Tobias (25-10-2004)
| Kommentar Fra : Tobias |
Dato : 25-10-04 17:30 |
|
Der vil jeg sgu gi Tom ret
hvis jeg glemmer at lukke for min benzin hane,´på min Balkan Derbi ss-50-3
så drukner svinet sgu også ;)
//Tobias
| |
Martin Johansen [600~ (25-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 25-10-04 15:02 |
|
Ulf skrev:
> Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes! Da jeg
> tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner maskinen..
> :(
Ahh come on det er da dig der glemmer at lukke for den Ulf )
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!
| |
Ulf (25-10-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 25-10-04 19:46 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.10.25.14.01.54.729419@website.tuxx.dk>...
> Ulf skrev:
>
> > Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes! Da jeg
> > tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner maskinen..
> > :(
>
> Ahh come on det er da dig der glemmer at lukke for den Ulf )
Det som micki skriver med at der så kommer benz ud af overløbsslangen,
sker alså ikke..
Og det sker hvist kun hvis man vælter, eller tipper den over på
siden..
Og nej lukker altid for den!
Og ja Tom har ret i at man skal jokke 5-10 gange for at få den til at
starte igen, hvis man har glemt at lukke for benz'en..
Men nu står den i garagen og er klar til at sove vinteren ud!
Og få forbedret et par små ting...
Hilsen Ulf
| |
Micki (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Micki |
Dato : 31-10-04 02:53 |
|
Ej nu må i sku stoppe.. jeg har haft 10mm og nu har jeg en 17mm på... den
har ALDRIG NOGENSINDE DRUKNET ved at holde med åben hane.. lukker den
utroligt sjældent... hvis nålen hænger i svømmerhuset så løber det ud af
overløbet... det er jo derfor man har lavet et overløb....
> Det som micki skriver med at der så kommer benz ud af overløbsslangen,
> sker alså ikke..
>
> Og det sker hvist kun hvis man vælter, eller tipper den over på
> siden..
>
| |
Ukendt (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-04 09:11 |
|
"Micki" <micki@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$tnbf6i$9tb$1@news.ka-net.dk...
> Ej nu må i sku stoppe.. jeg har haft 10mm og nu har jeg en 17mm på... den
> har ALDRIG NOGENSINDE DRUKNET ved at holde med åben hane.. lukker den
> utroligt sjældent... hvis nålen hænger i svømmerhuset så løber det ud af
> overløbet... det er jo derfor man har lavet et overløb....
Det ændrer jo ligesom IKKE på hvad andre har oplevet, så de skal aldeles
ikke "stoppe"
Jeg har nu kaburator nr 4 på og de gør det alle sammen.
--
Tom
| |
Micki (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Micki |
Dato : 01-11-04 20:10 |
|
> Det ændrer jo ligesom IKKE på hvad andre har oplevet, så de skal aldeles
> ikke "stoppe"
> Jeg har nu kaburator nr 4 på og de gør det alle sammen.
Jamen det er jo fysisk umuligt...!!!!
| |
Kristian (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Kristian |
Dato : 01-11-04 23:12 |
|
Hej !
"Micki" <micki@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$34li6i$1go$1@news.ka-net.dk...
>
> > Det ændrer jo ligesom IKKE på hvad andre har oplevet, så de skal aldeles
> > ikke "stoppe"
> > Jeg har nu kaburator nr 4 på og de gør det alle sammen.
> Jamen det er jo fysisk umuligt...!!!!
Det er det jo så ikke...
Benzinhanen og nåleventilen kan lukke en del mere benzin
igennem end overløbet kan.
Iøvrigt stikker Messingrøret ( overløbet ) så langt op i karburatoren
at strålerøret/hoveddysen er lavere end overløbet, så den kan sagtens
drukne sig selv, når/hvis den står på en sidestøttefod.
Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
Da den så står endnu mere skråt, i parkeret tilstand
jeg har selv problemet med 2 yamaha karburatorer, med at
de flyder over/drukner motoren, hvis benzinhanen står på ON.
Nye nåleventiler og flydere har ikke kureret problemet
Mvh
Kristian,
| |
Ukendt (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-11-04 23:30 |
|
> Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
> i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
Enig, jeg synes også (sorry) det ser fuldstændig tåbeligt ud med cross
dæmpere til en FS1.
--
Tom
| |
Ulf (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 02-11-04 11:14 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4186b8eb$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> > Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
> > i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
>
> Enig, jeg synes også (sorry) det ser fuldstændig tåbeligt ud med cross
> dæmpere til en FS1.
>
SYntes det ser meget fedt ud med meget høje støddæmpere på fs1'teren,
dog ville jeg aldrig nogen sinde selv sætte nogen på min, da det er er
mærkeligføelse at køre rundt med..
Ulf
| |
Ukendt (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-04 19:03 |
|
"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:553e41bd.0411020213.6298b713@posting.google.com...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:<4186b8eb$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>> > Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
>> > i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
>>
>> Enig, jeg synes også (sorry) det ser fuldstændig tåbeligt ud med cross
>> dæmpere til en FS1.
>>
>
> SYntes det ser meget fedt ud med meget høje støddæmpere på fs1'teren,
> dog ville jeg aldrig nogen sinde selv sætte nogen på min, da det er er
> mærkeligføelse at køre rundt med..
Nok fordi jeg er "vokset op" med at en støddæmper til FS1 skal være en
standard og det kan bare ikke være anderledes. I mine øjne ligner det tortur
at mishandle mekanikken på den måde
Det eneste vi kunne finde på at lave om dengang jeg var 15, var at tune og
så måske et lidt større baghjul.
De her tudehansen bagsvingere ligner også noget som er
hjemmelavet.......synd at næsten alle FS1 har fået dem på
Men det er nok bare mig
--
Tom
| |
Micki (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Micki |
Dato : 02-11-04 21:53 |
|
En karburator på en yamaha er jo "vacum-styret" (eller hvad man kalder
det..)
hvis motoren ikke danner undertryk, kommer der ikke benzin ind i
cylinderen...!!!
Ligemeget hvad i siger så tror jeg simpelthen ikke på det hehe...
Jeg kan ikke se det logiske i at benzinen skulle kunne rende "opad" selvom
den står skævt...
> Det er det jo så ikke...
> Benzinhanen og nåleventilen kan lukke en del mere benzin
> igennem end overløbet kan.
> Iøvrigt stikker Messingrøret ( overløbet ) så langt op i karburatoren
> at strålerøret/hoveddysen er lavere end overløbet, så den kan sagtens
> drukne sig selv, når/hvis den står på en sidestøttefod.
>
> Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
> i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
> Da den så står endnu mere skråt, i parkeret tilstand
>
> jeg har selv problemet med 2 yamaha karburatorer, med at
> de flyder over/drukner motoren, hvis benzinhanen står på ON.
>
> Nye nåleventiler og flydere har ikke kureret problemet
>
>
> Mvh
> Kristian,
>
>
| |
Ukendt (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-04 22:16 |
|
> Ligemeget hvad i siger så tror jeg simpelthen ikke på det hehe...
Nå men så er det tema jo ligesom uddebateret
--
Tom
| |
Ulf (04-11-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 04-11-04 22:16 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4187f8f6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> > Ligemeget hvad i siger så tror jeg simpelthen ikke på det hehe...
>
> Nå men så er det tema jo ligesom uddebateret
Ja det må man da sige..
Men så er det godt at man kan starte et nyt..!
Hvis man alså har en grund til det ;)
Hilsen Ulf
| |
|
|