iPod til andet end musik?
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-10-04 11:42

Jeg er måske på vej på vognen: Overvejer iPod

Jeg ved man kan købe en (dyr!) dims så man kan overføre digitale
billeder fra flashkort. Kan man også bruge iPod til kalender, adressebog
mv? Har set på Versiontracker, at der findes forskelligt software til
det, og efterlyser lidt hands-on erfaring. (Overvejer måske i
stedet/også at opgradere mobilen til en Sony Ericsson T630, men så er
der jo ikke billed samt musikmulighed, men til gengæld fuld integration
m iCal osv - men er lidt irriteret over man ikke kan få dem uden
kamera....)

på forhånd tak

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Michael Holm

Dato : 31-10-04 12:18

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> der jo ikke billed samt musikmulighed, men til gengæld fuld integration
> m iCal osv - men er lidt irriteret over man ikke kan få dem uden

hej Martin,
Det lyder som om du ikke har været inde og kigge på

<http://www.apple.com/dk/ipod/musicandmore.html>

eller siden før
<http://www.apple.com/dk/ipod/>

men kort sagt kan både t630 og ipod synce din adressebog og iCal

ipod'en kan meget mere, men t630 kan tilgengæld virke som fjernbetjening
til din computer..
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-10-04 13:13

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> men kort sagt kan både t630 og ipod synce din adressebog og iCal
>
> ipod'en kan meget mere, men t630 kan tilgengæld virke som fjernbetjening

piiinligt: Har kigget rundt på Apple's sider om iPod (mest via Store)
men altså ikke set disse: Fint! Men jeg kan se, jeg ikke kan tilføje,
kun læse. Kan man det på 630'eren (altså tilføje f.eks. på kalenderen?)

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-04 13:17

> [...]

> men altså ikke set disse: Fint! Men jeg kan se, jeg ikke kan tilføje,
> kun læse. Kan man det på 630'eren (altså tilføje f.eks. på kalenderen?)

ja, dte fungerer fint - dog har Se telefonen kun én kalender. Kig osse
på 3 telefonen Z1010 fra SE, den har MP3 afspiller og kan
tage Memorystick Dou

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-10-04 16:41

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ja, dte fungerer fint - dog har Se telefonen kun én kalender. Kig osse
> på 3 telefonen Z1010 fra SE, den har MP3 afspiller og kan
> tage Memorystick Dou

Z1010 er fin nok, men den er altså lidt uskarp i kanten. Når jeg har
været inde på 3's portal glemmer den tit baggrundsbilledet og farverne
i menuerne er forkerte. Den eneste måde jeg kan få nulstillet den på,
er at genstarte telefonen.

Ellers er det en fin telefon med en masse gimicks, men den er godt nok
noget større at slæbe rundt på end min gamle T68i... snøft...

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Mr bob

Dato : 02-11-04 09:44

"René Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers er det en fin telefon med en masse gimicks, men den er godt nok
> noget større at slæbe rundt på end min gamle T68i... snøft...

3's telefoner er simpelthen bare ikke udviklet nok endnu, jeg gjorde mit
dårligste køb nogensinde da jeg fik nec e616. Og det er ikke kun telefonerne
der ikke virker, hvis signalet der hvor man bruger dem bare er lidt dårligt
så virker lortet simpelthen bare ikke.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-11-04 09:50

Mr bob <privat@fjerndettekc-frugt.dk> wrote:

> 3's telefoner er simpelthen bare ikke udviklet nok endnu, jeg gjorde mit
> d?rligste k?b nogensinde da jeg fik nec e616. Og det er ikke kun telefonerne
> der ikke virker, hvis signalet der hvor man bruger dem bare er lidt d?rligt
> s? virker lortet simpelthen bare ikke.

Nu er det jo ikke 3 der udvikler dem, de sælger dem bare. Jeg synes
faktisk at dækningen er fin. Selv ude i mindre landsbyer har jeg haft
udemærket dækning af 3's net, så selv derude kunne jeg bruge 3's
specielle features.

Men lige præcis Z1010 er dog lidt for tyk, men det hænger nok sammen
med, at der skal være plads til Memory Stick, USB og et par kameraer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-04 15:33

> [...]

> der ikke virker, hvis signalet der hvor man bruger dem bare er lidt d?rligt

Du er /helt/ sikker på at det skyldes 3's netværk eller 3
teknologien? og ikke at lige præcist Nec telefonerne er elendige?

Alle de beretninger jeg har hørt om Nec's 3 telefoner ligener din
beretning (læg dertil elendig batterilevetid). iflg. René her fra
gruppen passer ovenstående eks. ikke med hans Z1010 og 3's netværk.

(venter på at man igen kan få Z1010 i københavn)

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 03-11-04 09:12

> (venter på at man igen kan få Z1010 i københavn)

Jeg har lige købt to til 1 kr stykket i Merlin i går, og de havde flere, da
jeg var forbi.

/JD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-04 20:27

"Jimmy Damsg?rd" <noname@sletnospam.dk> wrote:

> Jeg har lige k?bt to til 1 kr stykket i Merlin i g?r, og de havde flere, da
> jeg var forbi.

Det sker ALTID, når jeg køber noget. Jeg har lige købt min for 1200
kr. og det er ikke mere end 3-4 uger siden!

Taber din også baggrundsbilledet og roder rundt i farverne, når du har
været på 3-portalen? Det sker nogen gange for mig.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-11-04 10:06

> Taber din også baggrundsbilledet og roder rundt i farverne, når du har
> været på 3-portalen? Det sker nogen gange for mig.

Aldrig.

/JD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-11-04 18:30

> Aldrig.

Underligt... det sker tit for mig. Hvad har du som baggrundsbillede?
Jeg har valgt et JPEG-billede, som jeg selv har lavet i Photoshop og
overført til telefonen via Blutetooth.

Jeg skrev forøvrigt til 3 på deres hjemmeside lige da jeg havde købt
telefonen. Nu, 3 uger efter, får jeg et svar om, at problemerne bedst
løses ved at ringe til deres kundeservice! Det kunne de nok godt have
skrevet lidt før!

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 06-11-04 20:02

> Underligt... det sker tit for mig. Hvad har du som baggrundsbillede?
> Jeg har valgt et JPEG-billede, som jeg selv har lavet i Photoshop og
> overført til telefonen via Blutetooth.

Jeg har gjort det samme. Måske det fylder så meget, at det kræver lidt mere
at indlæse?

> [...]
> telefonen. Nu, 3 uger efter, får jeg et svar om, at problemerne bedst
> løses ved at ringe til deres kundeservice! Det kunne de nok godt have

Nå men så er der da stadig håb for, at de svarer min henvendelse...

/JD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-11-04 21:13

"Jimmy Damsg?rd" <noname@sletnospam.dk> wrote:

> Jeg har gjort det samme. M?ske det fylder s? meget, at det kr?ver lidt mere
> at indl?se?

Ja, jeg tror jeg prøver at bruge et af standardbillederne i et stykke
tid og se om det hjælper.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-11-04 21:34

> Jeg har lige k?bt to til 1 kr stykket i Merlin i g?r, og de havde flere, da
> jeg var forbi.

så må jeg se om jeg kan finde en marlin - >Fona venter stadig på at få
Z1010 fra 3, og 3 har heller ikkeflere i deres egne butikker.

Fra : Michael Holm

Dato : 31-10-04 13:22

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Kan man det på 630'eren (altså tilføje f.eks. på kalenderen?)

jeps !

Fra : Lone Koefoed

Dato : 31-10-04 17:18

In article <1gmisgg.dc6ghydkmvl4N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> ipod'en kan meget mere, men t630 kan tilgengæld virke som fjernbetjening
> til din computer..
Hvordan?

--
Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-04 12:39

> [...]

> der jo ikke billed samt musikmulighed, men til gengæld fuld integration
> m iCal osv - men er lidt irriteret over man ikke kan få dem uden

iPoden kan opbevare kaldender og kontakter, med kun read only. dvs at du
kan ikke tilføje emner på din kalender eller i din adressebog på iPod'en

Sony-Ericsons Z1010 telefon indeholder iøvrigt en MP3 afspiller og kan
tage MemoryStik duo op til 128MB.

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 31-10-04 12:55

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

Hej Martin

Jeg har såden en dyr dims til min iPod 20Gb. Jeg bruger den meget til at
opbevare billeder når jeg fotografere i felten. Meget smart for så
slipper jeg for at købe flere dyre 512Mb CF kort til mit kamera. Eneste
ulempe er hastigheden. Det går ikke hurtigt at overføre indholdet på et
512Mb kort i iPod, men det gør det heller ikke på desiderede
transportable harddiske til formålet. Men det bedste er at man altid har
musik med!

Thomas Piekut

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-10-04 13:13

Thomas Bach Piekut <piekutXXX@mail.dk> wrote:

> Det går ikke hurtigt at overføre indholdet på et
> 512Mb kort i iPod

Jeg bruger 256 MB kort til mit Pentax 550 (5. mill pixels) - så
løsningen lyder fornuftig - går ud fra du taler om Belkin-dimsen?

-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 31-10-04 13:53

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

Hej Martin

Ja det er belkin dimsen jeg har. Jeg bruger den sammen med mit Canon
D60. er i øvrigt lige skiftet G3 OS 9.1 til G5 med OS X 10.3.5. Jeg kan
ikke rigtig finde ud af at få iPod op som harddisk så jeg kan hente
billederne. Hvordan gør man det i OS X.

Thomas Piekut

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-10-04 16:58

Thomas Bach Piekut wrote:

Jeg kan
> ikke rigtig finde ud af at få iPod op som harddisk så jeg kan hente
> billederne. Hvordan gør man det i OS X.

Det er ikke noget problem Thomas!
Du skal tilslutte din iPod til din Mac med OS X. Nu skulle iTunes gerne
åbne og hvis du klikker nede i højre nedre hjørne hvor der er et ikon af
en iPod, så kan du sætte din "pod" til at være en HD også.
Du kan nu tilgå din iPod fra Finder!

Fra : Kell Christensen

Dato : 03-11-04 09:47

Thomas Bach Piekut <piekutXXX@mail.dk> wrote:

> dyre 512Mb CF kort

1 GB Kingston CF = 482,-
1 GB Kingston Pro CF = 616,-

- og de falder stadig.

Kell

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 31-10-04 15:50

Martin Ammentorp wrote:
- men er lidt irriteret over man ikke kan få dem uden
> kamera....)

Det kan man ordne ved at klæbe gaffatape over linsen.

--Martin

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 31-10-04 17:12

piekutXXX@mail.dk (thomas bach piekut) writes:

> [...]

Du skal lige være opmærksom på at den Belkindims, der hedder Media Reader,
ikke kan tage alle kort. Den kan tage;
CompactFlash 1 og 2
Smart Media
Secure Digital(SD)
Memorystik.
ellerMultiMediaCard (MMC)

Den kan f.eks ikke tage Olympus XD kort, hvilket jeg har til min Olympus.
Heldigvis tager den også CompactFlash kort, hvilket der også er til mit
nye Olympus. Hvilket kort bruger du i dit Pentax?
Hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-10-04 18:41

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvilket kort bruger du i dit Pentax?

No problemas: SD

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 31-10-04 17:34

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael Holm

Dato : 31-10-04 19:29

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/

netop og ret fedt når man går og arbejder og lige vil skrue ned for
musiken eller hvis man ligger og ser dvd på computeren :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-04 00:23

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/

eller <http://www.irowan.com/romeo/>. den er ikke så lækker som SE
clicker, men tilgængæld er der tale om fri SW.