købe reservedele
Fra : Erik Skovgaard

Dato : 22-10-04 16:35

Hej, er her en med god forbindelse til "guds eget land" US. Har lige
været ude for at Apple forhindre folk udenfor US i at købe reservedele.
Det drejer sig om kablet til inverterboardet i en ibook dual usb. Det
kan købes hos Small Dog Electronics, og jeg bestilte tre stk. af 20
dollar, betalte via VISA og alting var fint indtil jeg fik en mail fra
dem om at de ikke måtte sælge til personer udenfor US. Den specielle
reservedel kan ikke fås i europa, og Appel service centerne vil kun
reparere skærme ved at få hele maskinen og skifte hele skærmen til en
pris af 4000,- kr. Helt og aldeles uhørt, er vi undermennesker her i
europa.
Nå, men da jeg ikke selv kender nogen i US søges derfor en der har. Du
kan maile mig ved at fjerne "fjern" i mailadressen. På forhånd "thank
you."

--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Jens

Dato : 22-10-04 22:52

Erik Skovgaard <mac10fjern@os.dk> wrote:

> [...]
> Nå, men da jeg ikke selv kender nogen i US søges derfor en der har. Du
> kan maile mig ved at fjerne "fjern" i mailadressen. På forhånd "thank

Det er vel ikke tilfældigvis for at få retableret backlight? Jeg har en
PowerBook G4 (Mercury) (som Du kender) som just har mistet lysten til at
have lys i skærmen, hvilket gør den svær at læse.

Er det samme type problem? - Og er kuren den samme?

Jeg kender nogen i USA, som jeg sandsynligvis kan overtale. Hvad skal
købes hjem (part.no.)?
--

Jens F

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 23-10-04 20:02

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det samme type problem? - Og er kuren den samme?
>
> Jeg kender nogen i USA, som jeg sandsynligvis kan overtale. Hvad skal
Hej Jens, ja det er det, det er kablet til "backlight" jeg ønsker. Svjh.
er det lysrørene i din powerbook du skal have skiftet, er det korrekt?
men lad os mailes ved, da man evt. kan gøre et samlet indkøb.
altså mac10( )os.dk(fjern parantes og indsæt @

Fra : Walther

Dato : 24-10-04 21:43

In article <1gm2iw3.i4ln1l1tzdsd6N%mac10fjern@os.dk>, Erik Skovgaard
<mac10fjern@os.dk> wrote:

> [...]
> Nå, men da jeg ikke selv kender nogen i US søges derfor en der har. Du
> kan maile mig ved at fjerne "fjern" i mailadressen. På forhånd "thank

Det var "#¤%&%¤#" da dråben!!!!

Jeg håber at du har hængt i røret til Apple og bitched og whined
uafbrudt i en måned, for de fortjener alt den brok de kan få for den
svinestreg af et design iBook'en er!!

Jeg købte reservedelen her: http://www.microdocusa.com/specials.html

Go' arbejdslyst ,
walther

(et par kreditkort et godt alternativ til service værktøjet for at
splitte lo.... ad)

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 26-10-04 08:34

Walther <reply@in.group> wrote:

> [...]
>
> Go' arbejdslyst ,
> walther
>

> (et par kreditkort et godt alternativ til service værktøjet for at
tak for det gode link Walther, de har den reservedel jeg søger, men de
er rimelig dyre, de tager 59 dollar ifht. de 20 dollar hos Small Dog,
altså 3x.
Og du kan være ganske rolig jeg har talt med Apple pr. telefon, men de
guider blot videre til Apple Store, der ikke har den reservedel, men
kræver at hele maskinen sendes og tager derefter 4000,- ex moms for at
skifte skærmen. Altså koster det 4000,- kr + i Europa mens det kan gøres
for 20 dollar samt en times arbejdstid i USA, det er perverst.
Det jeg ikke forstår er at i US kan man selv afgøre om man er istand til
at reparere en mac, mens man i europa ikke har den mulighed. For når man
laver sådan en reparation er garantien jo ikke længere gældende, så det
er jo på eget ansvar. Derudover har Apple aldrig vedkendt sig det
dårlige design ang. skærmkablerne, hvilket i sig selv er en skændsel.

Fra : Walther

Dato : 26-10-04 09:20

In article <1gm9b4q.kkset21ve4kh2N%mac10fjern@os.dk>, Erik Skovgaard
<mac10fjern@os.dk> wrote:

> [...]
> krÊver at hele maskinen sendes og tager derefter 4000,- ex moms for at
> skifte skÊrmen. Alts koster det 4000,- kr + i Europa mens det kan g¯res
> for 20 dollar samt en times arbejdstid i USA, det er perverst.
> Det jeg ikke forstÂr er at i US kan man selv afg¯re om man er istand til
> at reparere en mac, mens man i europa ikke har den mulighed. For nÂr man
> laver sÂdan en reparation er garantien jo ikke lÊngere gÊldende, s det
> er jo p eget ansvar. Derudover har Apple aldrig vedkendt sig det
> dÂrlige design ang. skÊrmkablerne, hvilket i sig selv er en skÊndsel.

Ja man kan undre sig længe over Apple's politik???. Apple har indrømmet
over for mig at der er en designfejl, som gør at maskinen ikke kan
holde til almindeligt brug, jeg kunne bare ikke bruge den oplysning da
min maskine er købt igennem et firma.

Jeg var egentlig kommet til den konklusion at Apple valgte at lyve, for
ikke at få rigtigt mange maskiner retur. Men nu hvor de forhindrer folk
i købe reservedele i USA, vælger de åbenbart at tjene penge på deres
første svinestreg..... forstå det hvem der kan?

Og til andre som læser denne tråd, husk at tegne forsikring på jeres
bærbare, det er den _eneste_ forsikring på elektronisk udstyr der kan
betale sig!

Og til dem som har i(ce)Books , brug Sleep funtionen i stedet for at
putte den ved at lukke skærmen.

Forresten, når du er inde i maskinen, er det meget nemt at skifte HD'en
samtidigt.

Mvh,
walther

Mvh,