Printerfejl i Quark
Fra : Henrik

Dato : 22-10-04 09:26

Når jeg forsøger at printe fra Quark får jeg følgende meddelse:

"Printeren kan ikke åbnes [64]"

Mac´en kører med OS X 10.3.5 med en Classic OS i baggrunden.

Mvh Henrik.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 22-10-04 21:51

Henrik <henrik.dencker@rc-media.dk> wrote:

> Når jeg forsøger at printe fra Quark får jeg følgende meddelse:
>
> "Printeren kan ikke åbnes [64]"
>
> Mac´en kører med OS X 10.3.5 med en Classic OS i baggrunden.
>
> Mvh Henrik.

Jeg går ud fra at du kører Quark i Classic.

Du skal oprette en printer i Classic for at Quark kan printe.

De nærmere detaljer om det, skal jeg ikke udtale mig om, da den metode
jeg har implementeret på arbejdet på den ene tilbageværende computer med
QuarkXPress 5.0, er en skrivebordsprinter i Classic (selv om den ikke
ligger på skrivebordet) som sender printet til en PostScript-fil som
efterfølgende behandles af Distiller v6.0 (dvs. OS X-versionen).

(Som en sidebemærkning skal det nævnes at i dansk Classic fungerer
"Skrivebordsprinterværktøj" ikke. OK-knappen når en printer skal
oprettes er væk. Så jeg har brug Desktop Printer Utility fra en Mac OS
9.2 IE-version).

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-11-04 10:51

> [...]

> "Printeren kan ikke åbnes [64]"
>
> Mac´en kører med OS X 10.3.5 med en Classic OS i baggrunden.

Fejlen kan skyldes at du ikke har installeret/valgt en printer, men den
kan også dukke op hvis du har Suitcase's "menufonts" installeret sammen
med ATM.

I det tilfælde kan du eliminere fejlen ved at indsætte et mellemrum
mellem "~" og ordet "Suitcase" i navnet på kontrolpanelet "~Suitcase 9
MenuFonts"

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk