Mac & T610
Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-04 14:30

Hej
Kan man overføre og dermed gemme sine beskeder fra SonyEriksson T610 til
sin Mac på én eller anden måde?

"Phønen" kan jo kun gemme 25 beskeder, og det er da træls at skulle
skrive dem ind manuelt.

På forhånd tak
Morten

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-10-04 14:33

Morten Lind wrote:
> [...]
> sin Mac på én eller anden måde?
>
> "Phønen" kan jo kun gemme 25 beskeder, og det er da træls at skulle

Og hvad betyder "Phønen" samt at skrive dem ind manuelt? Hvor vil du
skrive dem ind henne?

Der er jo BluePhoneMenu og BluePhoneElite hvor man kan få tilgang til
sms'erne på mobiltelefonen.

--Martin

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-10-04 14:58

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
Ja du kan redigere og videresende sms til din mail. Ved telmore sender
du til nr 200, og begynder beskeden med din mailadr. efterfulgt af
mellemrum derefter beskeden.

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 04:22

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> Ja du kan redigere og videresende sms til din mail. Ved telmore sender
> du til nr 200, og begynder beskeden med din mailadr. efterfulgt af
> mellemrum derefter beskeden.

Tak - sådan noget har TDC vel også, jeg ser på det
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 04:28

> [...]

> skrive dem ind henne?
>
> Der er jo BluePhoneMenu og BluePhoneElite hvor man kan få tilgang til

He,
"Phønen" er en Peter Sellersk måde at sige telefonen på, undskyld

Skrive dem ind manuelt er, at jeg skriver de ord, SMS´erne indeholder
ind i en tekstbehandler, så jeg kan gemme dem.

Jeg har tidligere set på de omtalte "PhoneMenu´er", men ideen var/er, at
SMS´erne i telefonen skal ind på PC´en, og det kan hverken iSync eller
Adressebog klare, men Henrik kom med en idé

M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 20-10-04 07:08

Morten Lind wrote:

> [...]
> SMS´erne i telefonen skal ind på PC´en, og det kan hverken iSync eller
> Adressebog klare, men Henrik kom med en idé

Og. Jeg tænkte nok "phønen" var telefonen, men jeg blev usikker da jeg
læste videre.

Jeg forstår stadig ikke (og det er måske uforståeligt at jeg ikke
forstår). Du vil:

   - Gemme de sms'er du sender og modtager på din mobil.
   - En computer er oplagt.
   - Du vil ikke skrive dem ind manuelt.
   - Og du vil gemme dem på en WinXP-maskine?, hvilket gør emnet off-topic.

Men hvorfor kan du ikke bruge de programmer, jeg nævner? Er det fordi du
ikke har bluetooth? Hos mig, hvis jeg altså modtog en så vigtig sms at
den bare måtte gemmmes, ville jeg kopiere teksten fra et af de to
ovennvænte programmer og gemme i et dokument.

Eller også fatter jeg bjælde.

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 09:24

> [...]

> den bare måtte gemmmes, ville jeg kopiere teksten fra et af de to
> ovennvænte programmer og gemme i et dokument.

Hej Martin

Nu tror jeg, vi taler forbi hinanden(?)(Lidt)

Jeg vil:

-Gemme vigtige SMS´er, både modtagne og afsente på min computer, fordi
telefonen kun kan gemme 25 stks.

-Ja, PC´en er oplagt

-Ja, jeg vil helst undgå at skrive beskederne ind i tekstbehandleren
manuelt, selvom 25 småbeskeder måske ikke er alverden.

- Nej, jeg vil helst gemme på min Mac, da jeg ikke har en
WinXP-maskine.....jeg troede, at PC stod for Personal Computer,
hvilket vel ret beset inkluderer computere fra Apple(?)

- Jo, jeg har BlueTooth......

- Jeg har tidligere prøvet det ene af de programmer, du foreslog med
henblik på samme feature, men jeg har nok ikke været dygtig nok - i
hvert fald har jeg ikke kunnet få det til at virke.

- Jeg er lutter øren, hvis du laver en guided tour)

På forhånd tak,
M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-10-04 09:02

Morten Lind wrote:

> Hej Martin
>
> Nu tror jeg, vi taler forbi hinanden(?)(Lidt)

Jeg har også den fornemmelse

> [...]
> WinXP-maskine.....jeg troede, at PC stod for Personal Computer,
> hvilket vel ret beset inkluderer computere fra Apple(?)

Apple-brugere er ikke personer. De er guder.

> [...]
> hvert fald har jeg ikke kunnet få det til at virke.
>
> - Jeg er lutter øren, hvis du laver en guided tour)

Øhøm. En guided tur ville i så fald være: Start BluePhoneMenu (jeg synes
BluePhoneElite er ringe i forhold). Et par sekunder efter finder
BluePhoneMenu mobiltelefonen. Så åbner man menuen i BluePhoneMenu. Her
er der et punkt som hedder "Håndter sms...". Det punkt vælger man og et
vindue dukker frem hvor man blandt andet kan browse ens sms'er på
mobilen (phønen). Så vælger man en sms. Kopierer teksten og sætter ind
et eller andet sted for eksempel i ens mappe i ens email-klient der
hedder "sms ind".

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-04 10:19

> [...]

> mobilen (phønen). Så vælger man en sms. Kopierer teksten og sætter ind
> et eller andet sted for eksempel i ens mappe i ens email-klient der

Må omgående afprøves............foreløbig tak
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-04 14:21

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Må omgående afprøves............foreløbig tak
> M.

Hej Martin - tak - det virker(selvom de helst vil ha´ at man bruger
Elite, hvilken også var dén, jeg tidligere havde afprøvet)

Men nu er der styr på det - tak skal du ha´
M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-10-04 15:04

Morten Lind wrote:

> Hej Martin - tak - det virker(selvom de helst vil ha´ at man bruger
> Elite, hvilken også var dén, jeg tidligere havde afprøvet)
>
> Men nu er der styr på det - tak skal du ha´
> M.

Selvtak. Elite-udgaven virker vel også -- nogengange.

--Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-10-04 13:50

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Selvtak. Elite-udgaven virker vel også -- nogengange.
>
> --Martin
Den udvikles løbende og opdateres nærmest ugentligt.
I starten foretrak jeg også BPMenu, men nu er jeg skiftet til Elite og
jeg har ikke haft problemer med stabiliteten.
/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : nospam

Dato : 25-10-04 14:07

Ja, den skal nogen gange genstartes.

> Den udvikles løbende og opdateres nærmest ugentligt.
> I starten foretrak jeg også BPMenu, men nu er jeg skiftet til Elite og jeg har
> ikke haft problemer med stabiliteten.

De skriver nu at BPMenu er udgået, og jeg har i øvrigt ikke haft problemer i
over 48 timer nu! Fantastisk at kunne SMSe fra Mac, ringe op, synce
telefonbogen osv.

Mikael Kern

--
Bolig søges i Århus: 2-3 værelser til mig og deledatter 3 år!!!
(Arbejde søges også: video, foto, streaming, internet, Mac...)

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-10-04 12:54

> [...]

> sin Mac på én eller anden måde?
>
> "Phønen" kan jo kun gemme 25 beskeder, og det er da træls at skulle

Prøv MegaCellX!

<http://www.vincenzoazzone.com/en/megacell/megacell.html>
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-10-04 13:41

> Prøv MegaCellX!
>
> <http://www.vincenzoazzone.com/en/megacell/megacell.html>

Hej Michael...
Har hentet og afprøvet - den kan ikke finde telefonen
M.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-10-04 14:32

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Michael...
> Har hentet og afprøvet - den kan ikke finde telefonen

Den kan godt finde en T630! Måske du skulle afsøge hjælpefunktionen i
programmet. Brug "Serielt Bluetooth-hjælpeværktøj" i "Hjælpeprogramer"
til at oprette en seriel port over Bluetooth og vælg denne i programmet.
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk