At undgå .DS Store fra Finder
Fra : Michael Banzon

Dato : 17-10-04 16:10

Hej

Er der nogen (nem) måde at man kan undgå at Finder laver sine
'.DS_Store' og lignende filer på??

Jeg har nogle USB-flash-dimser og nogle eksterne harddiske, hvor
det er ret irriterende at sætte dem til en Windows- eller
Linux-maskine bagefter :'-(

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-10-04 17:01

In dk.edb.mac, Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

> Er der nogen (nem) måde at man kan undgå at Finder laver sine
> '.DS_Store' og lignende filer på??

Lige umiddelbart tror jeg det ikke. De bliver lavet når du åbner en
mappe i Finder, hvor ikon-placering, og indstillinger for visning af
mappen gemmes i .DS_Store-filen.

En måde at undgå at den dukker op kunne måske være kun at tilgå den fra
kommandolinien, men jeg er ikke sikker.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Disk cache (n): Pennies, nickels, dimes and quarters.

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-10-04 17:49

Jonas Voss wrote:
> En måde at undgå at den dukker op kunne måske være kun at tilgå den fra
> kommandolinien, men jeg er ikke sikker.

Ja, det er også min midlertidige løsning :-|

Hvad med udførsel af shell-script ved unmount? Kan det mon gøres
automatisk??

Så kunne jeg jo bare ha' et shell-script der slettede filerne
umiddelbart før afmontering...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-10-04 19:41

Michael Banzon wrote:

> [...]
> automatisk??
>
> Så kunne jeg jo bare ha' et shell-script der slettede filerne

Det kan der vel ikke være noget i vejen for at gøre...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-10-04 22:27

Martin Jørgensen wrote:

> Det kan der vel ikke være noget i vejen for at gøre...

Nej, vel - det ville være helt fantastisk - men hvordan gør man det?

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-10-04 21:08

Michael Banzon wrote:

-snip-

> Nej, vel - det ville være helt fantastisk - men hvordan gør man det?

Har ikke så meget tid lige nu men prøv at søg på google efter
eksempelvis: bash shell script find -exec rm

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Michael Banzon

Dato : 18-10-04 22:53

Martin Jørgensen wrote:
> Michael Banzon wrote:
>
> -snip-

> Har ikke så meget tid lige nu men prøv at søg på google efter
> eksempelvis: bash shell script find -exec rm

Nejnej... Jeg ved godt hvordan at man sletter filerne, men hvis det
skal gøres automatisk når disken bli'r unmounted, hvordan ordnes det så?

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-10-04 21:01

Michael Banzon wrote:

> Nejnej... Jeg ved godt hvordan at man sletter filerne, men hvis det
> skal gøres automatisk når disken bli'r unmounted, hvordan ordnes det så?

Okay, hvis du har styr på hvordan du sletter filerne så kan du f.eks.
lave en ny fil, indeholdende dit script, du gemmer i din path. Så laver
du den executable ved at sætte permissions (execute) med chmod (skriv
evt. "man chmod" i terminalvinduet).

Tilsidst kigger du på umount kommandoen i et terminal-vindue med f.eks.
"man umount" og kalder umount tilsidst efter filerne er blevet slettede
(kommandoen gives til allersidst i scriptet).

Sådan forestillede jeg mig det. Skriv hvad du kommer frem til.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-10-04 21:04

Michael Banzon wrote:

-snip-
> Nejnej... Jeg ved godt hvordan at man sletter filerne, men hvis det
> skal gøres automatisk når disken bli'r unmounted, hvordan ordnes det så?

Nåhja, en tilføjelse til det jeg skrev: Når du i bash (eller textedit
kan vist også bruges) har lavet det færdige script, så kan du jo lave en
genvej til det på din desktop. Så kan du bare dobbeltklikke dér for at
køre scriptet, skulle jeg mene. Så ryddes der op og umountes.

Har ikke prøvet det, men det burde kunne lade sig gøre på en eller anden
måde. Har du du problemer, så skriv igen.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-10-04 21:38

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Har ikke prøvet det, men det burde kunne lade sig gøre på en eller anden
> måde. Har du du problemer, så skriv igen.

Hmm... Alt det der har jeg lavet... for laaaaang tid siden men jeg
kunne bare godt tænke mig at det skete automatisk når jeg trækker disken
ned i papirkurven (eller eject-symbolet, som den bli'r lavet om til)...

Resten har jeg styr på... ;-P

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/