SPSS til mac
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-10-04 17:03

Statistikprogrammet SPSS fås til MacOS X i version 11 og til Windows i
version 13.

Er der nogen, der ved om versionsnumrene er sammenlignelige på de to
platforme, forstået således, at Mac-versionen er en forældet? Eller er det
"samme" program til de to platforme, blot med 2 forskellige numre?

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-04 17:07

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> [...]
> platforme, forstået således, at Mac-versionen er en forældet? Eller er det
> "samme" program til de to platforme, blot med 2 forskellige numre?

jeg mener at du godt kan udveklse filer mellem de 2... hvis du ved hvad
windowsversionen kan er du velkommen til at kigge forbi og se mac
versionen, før du smider penge efter den.
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-10-04 17:33

"Michael Holm" skrev 16.10.2004 18:06:

> jeg mener at du godt kan udveklse filer mellem de 2...

Ok. Det er jo en god start.

> hvis du ved hvad
> windowsversionen kan er du velkommen til at kigge forbi og se mac
> versionen, før du smider penge efter den.

Ok, tusind tak for tilbuddet, men;
1) jeg aner ikke hvad win-versionen kan (er bare i gang med
forundersøgelser, inden jeg muligvis skal bruge det i forbindelse med
uddannelse), og
2) jeg befinder mig p.t. på den falske side af Østersøen - se signaturen

Bruger du SPSS på Mac (eller har du det bare)? Har du erfaring med, om
statistikopgaver på uni/handelshøjskole kan løses med Mac-versionen?

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-04 17:52

> [...]

> uddannelse), og
> 2) jeg befinder mig p.t. på den falske side af Østersøen - se signaturen

de er jo lidt herfra :)

> Bruger du SPSS på Mac (eller har du det bare)? Har du erfaring med, om
> statistikopgaver på uni/handelshøjskole kan løses med Mac-versionen?

Jeg bruger det ikke selv, installere det kun :) det bliver brugt lidt
her på institut for antropologi...