afspilning af 16:9 på iMac
Fra : Thomas

Dato : 15-10-04 08:27

Jeg har nogle dvd-skiver som kommer direkte fra en Avid redigering.
De er i squeeze'et 16:9 format - altså lange i ansigterne. iMacs
dvdafspiller trækker ikke billederne ud som den gør det på en
commerciel dvd. Dvs jeg vil gerne finde en funktion der svarer til
den wide-screen-tv'er har som ofte hedder 16:9 og altså trykker
billedet vertikalt.
Findes der en sådan funktion, eller et hjælpeprogram der kan gøre.
det?
På forhånd tak.
Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-10-04 18:36

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> billedet vertikalt.
> Findes der en sådan funktion, eller et hjælpeprogram der kan gøre.

Jeg mener at Mplayer og VLC har sådan en funktion, da jeg har prøvet
det på et par AVI-filer, som også var "lange i ansigterne".

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 19-10-04 20:06

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote in message news:<kce542-uh9.ln1@osxserver.rfn.dk>...

> Jeg mener at Mplayer og VLC har sådan en funktion, da jeg har prøvet
> det på et par AVI-filer, som også var "lange i ansigterne".

Desværre nej. Ingen af de to programmer har en sådan funktion. VLC
crasher bare og MPlayer er jo ret enkel i funktionerne.
Der er vel ikke andet at gøre end at tage ungernes kalejdoskop og
dreje lidt til det passer nogenlunde.
Tak alligevel, Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-10-04 20:53

> [...]
> crasher bare og MPlayer er jo ret enkel i funktionerne.
> Der er vel ikke andet at gøre end at tage ungernes kalejdoskop og

Hmm.. så må det kun være når man afspiller MPEG- og AVI-filer at det
kan lade sig gøre.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-10-04 20:20

heinesen@mail.dk (Thomas) writes:

> Desværre nej. Ingen af de to programmer har en sådan funktion. VLC
> crasher bare og MPlayer er jo ret enkel i funktionerne.

MPlayer er en køkkenvask. Kig på -aspect muligheden i mplayer.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH