At redde gamle emails fra Outlook
Fra : Mor

Dato : 12-10-04 15:15

Jeg er lige ved at redde livet på en ældre g4 - manden vil gerne beholde
sine gamle emails med over på en ny og frisk installation - hvor finder jeg
alle de gamle meddelelser?

G4 AGP/Sys 9.x/Outlook 4.5-5 stykker (Ganske mange installationer hen over 3
diske...)

PFT
Tina

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 12-10-04 15:36

Mor <mors@djurs.net> wrote:

> [...]
> alle de gamle meddelelser?
>
> G4 AGP/Sys 9.x/Outlook 4.5-5 stykker (Ganske mange installationer hen over 3

Hvis den er dansk - i en mappe der hedder "identiteter". I reglen ligger
denne mappe i samme mappe som Outlook, men den kan også ligge i en mappe
i øverste niveau på din disk, der hedder "Dokumenter" og nede i den
vistnok i en mappe der noget med Microsoft.

Under "Identiteter" ligger en mappe med mandens brugernavn på.

Lav evt. en søgning på "identiteter". Hvis der findes flere af slagsen
kan du kigge på ændringsdatoerne på de enkelte filer, hvilket vil
indikere hvilken mappe han har brugt sidst.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Mor

Dato : 12-10-04 16:14

"Stig Leerbeck" <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> i øverste niveau på din disk, der hedder "Dokumenter" og nede i den
> vistnok i en mappe der noget med Microsoft.

Ja, der ligger sådan et par stykker rundt omkring - skulle det være nok at
kopiere dem med over?

Netværket er desværre brændt af på den, så det er lidt svært at komme til at
kigge i filerne, men jeg har så lige prøvet at glo ind i dem, der ligger på
min egen hd i forb. med Entuorage som jeg har brugt til lidt test og bruger
til news, men jeg kan ikke finde de emails, der ligger i min indbakke i
nogen af filerne i "Identiteter"

Længe leve Eudora

/Tina

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 12-10-04 18:44

Mor <mors@djurs.net> wrote:

> [...]
> til news, men jeg kan ikke finde de emails, der ligger i min indbakke i

Det er kun mappen med det rigtige "brugernavn" på, som skal kopieres,
men den ligger i "Identiteter"

Du skal kopiere lige præcis den over, som har været i brug (sidst),
hvilket du kan afsløre ved at se på de indeholdte filers "sidst ændret"
datoer (vis info) samt størrelse (med mindre du kan se det ved at der
kun er een med det rigtige brugernavn).

Og ja - det er bare bruger-navns-mappen fra "Identiteter" som du så
lægger ind i den aktive "Identiteter" på den nye maskine.

Hvis den allerede har været i brug før, vil du kunne skifte identitet
inde fra Outlook efterfølgende.

Fra : Mor

Dato : 12-10-04 22:55

"Stig Leerbeck" <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Det er kun mappen med det rigtige "brugernavn" på, som skal kopieres,
> men den ligger i "Identiteter"

Der er kun "overordnede bruger" - men den prøver jeg så, ændringsdatoen ser
ud til at passe meget godt med den dag lynet slog ned.

Tak for hjælpen

/Tina