undskyld
Fra : sasa

Dato : 11-10-04 21:50

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-04 22:32

In article <416af1dc$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"sasa" <gkujgkl@ifdho.com> wrote:

> http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/561.html
> den her forstår jeg ikke!

Du er sikkert ikke gammel nok. Før i tiden, da armbåndsure var mekaniske
og ikke elektriske, skulle de renses med mellemrum. Dengang var et ur
stadig noget lidt halvfint og ikke noget, man fik smidt i nakken som en
reklameting. Man passede derfor godt på det og fik det repareret.
Urmagerne ville selvfølgelig gerne have, at man fik renset uret med 2-3
års mellemrum. I praksis kunne et ur måske gå 5, 10 eller 15 år, før det
gik i stå, og man gik til urmageren.
Rensningen var dengang lidt halvdyr. Urmageren hævdede, at han
skilte værket ad del for del, rensede det, smurte det, samlede det og
regulerede det. Onde tunger påstod, at han bare åbnede uret, spyttede i
det og lukkede det igen. Måske var det mere sandt i rigtig gamle dage,
da folk brugte de mekanisk set mere grove lommeure. For du har vel set,
at reparatøren står og spytter i computeren på sidste billede?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sasa

Dato : 11-10-04 22:59

okay han spytter jeg var ikke helt sikker på hvad det var han lavede! men
tak for svar, og den sidste gang jeg købte en mac var det en performa 630 ,
jeg kan godt li power macs og får osse en "pc" snart der kan køre det, og
undskyld muenster men jeg er på starthjælp så jeg får nok aldrig råd til det
du snakker om. ieg er en taber der godt kan li mAC

Fra : sasa

Dato : 11-10-04 23:14

åbent spørgsmål skal jeg være en trold eller hvad, please dont fuck this up,
jeg er misundelig jeg er født i denmark i 76, og jeg ved hvad en mac er,,,
penge gylle spredder er hvd i er!!

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-04 23:20

In article <416b0240$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"sasa" <gkujgkl@ifdho.com> wrote:

> okay han spytter jeg var ikke helt sikker på hvad det var han lavede!

Det kan også være, jeg bare får associationer til noget, jeg hørte som
barn (det om urmagere). Han spytter sikkert bare i den af foragt. Man
har jo også hørt, at politifolk i USA ikke tør købe mad på cafeterier,
pizzeriaer og den slags, fordi der ofte bliver spyttet eller det, der er
værre, i maden til dem.

> [...]
> der kan køre det, og undskyld muenster men jeg er på starthjælp så
> jeg får nok aldrig råd til det du snakker om. ieg er en taber der

Det er selvfølgelig lidt surt, hvis du ikke kan få en Mac, når du gerne
vil have en. Men du skal da ikke føle dig som en taber af den grund.
Ingen af os får vel alt det, vi gerne vil have. Man er jo nødt til at
vælge de ting, der er vigtigst for en her i livet. Skulle du en dag stå
for at købe dig en computer, kunne du jo overveje en brugt Mac. En ældre
iMac eller G3/G4 PowerMac koster efterhånden ikke alverden. Og skal man
ikke lave de mest krævende ting, så er det såmænd en ganske god maskine.
Vores gamle iMac 233 MHz G3 kører såmænd stadig det nyeste styresystem
helt pænt takket være lidt ekstra RAM og en nogenlunde hurtig
internetforbindelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sasa

Dato : 11-10-04 23:42

Jo det er bare den der "jeg købte barr3 lige en mac" i min verden er det
ikke noget man bare gør, og jeg ved godt at folk der var (fuldt af lort )
købr gode (pcer) ......... undskyld ieg er fuld af lort

Fra : sasa

Dato : 11-10-04 23:56

starthjælp please

Fra : sasa

Dato : 11-10-04 23:46

starthjælp

Fra : Christian Bech

Dato : 12-10-04 21:09

In article <416b0dfc$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"sasa" <gkujgkl@ifdho.com> wrote:

> starthjælp

En iMac 233, som den Henrik snakker om og som jeg også selv har, koster
800,- brugt. Meget billigere bliver det desværre ikke.