Hvilken speedcontrol???
Fra : Morten Christensen

Dato : 14-05-01 17:48

Hej igen!

Nu har jeg købt en Malossi gearing og monteret den på min Jog med
45-cylinder, og det funker helt fint, bortset fra, at optrækket er blevet
dårligt.....

Hvilken vario skal jeg købe for at få mit optræk igen???

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-05-01 18:53

Morten Christensen skrev i meddelelsen
<31UL6.3484$h4.1181500@news101.telia.com>...
> [...]
>dårligt.....
>
>Hvilken vario skal jeg købe for at få mit optræk igen???

Jeg tror nok du skal købe en større cylinder og en anden udstødning og en
karburator, så vil det også køre godt..

Du kan godt nøjes med en ny cylinder.. så kom op på de 70ccm eller nåwet

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-05-01 20:15

Ja, men jeg vil altså ikke ha' en ny cylinder.... det må da være nok med en
variator.....?

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : RpR

Dato : 14-05-01 20:47

>Ja, men jeg vil altså ikke ha' en ny cylinder.... det må da være nok med en
>variator.....?

En variator giver ikke 10% af det en god 70cc cylinder giver =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-05-01 20:51

> Ja, men jeg vil altså ikke ha' en ny cylinder.... det må da være nok med
en
> variator.....?

Det er det ikke. Når du sætter gearing på en knallert med 45 cyl., så mister
den optrækket. Det er derfor du normalt kun sætter gearing på en knallert
med 70ccm på, eller over.

MVH Morten.

Fra : MADS POULSEN

Dato : 14-05-01 21:12

Hej Morten C!

Hvis du har 45´drengen på, og ikke gider at smide det vilde tun i den, så
køb polini´s speedcontrol til omkring 500kr.. der følger en masse ruller med
til den, sæt nogle lette i, og så en sølv-koblingstrykfjeder, som de jo nu
hedder på fint... men en sølv-"stor koblingsfjeder"!!
så skulle du i hvert fald kunne komme op på 65-70km/t, med et lækkert
optræk..
(har selv erfaringer)
selvfølgelig afhængig fra knallert til knallert...

Mads Poulsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-05-01 00:07

MADS POULSEN skrev i meddelelsen ...

> [...]
>optræk..
>(har selv erfaringer)
>selvfølgelig afhængig fra knallert til knallert...

Hvor fedt er det at sætte gearsæt på og så kun kunne køre 70?

Fra : MADS POULSEN

Dato : 16-05-01 18:51

> Hvor fedt er det at sætte gearsæt på og så kun kunne køre 70?

joo.. nu når han har gearing på, render nok mere! den knallert som min ven
havde, rendte 70 med de ting som jeg skrev!

Mads.