Javascript opfører sig underligt
Fra : JH

Dato : 25-10-04 13:19

På en side (test.html) er der flg. kode:

onclick='document.forms.sForm.elements["oversigt"].value =
1;document.forms.sForm.submit();return false;'title='oversigt'
tabindex=1>Oversigt</a>

Ovenstående kode sætter en værdi i et hidden field og submit'er
formularen. Koden til hidden field ser således ud:

<form action="/test.html" method='post' name='sForm'>
<input type='hidden' name='oversigt' id='oversigt' value=''>
</form>

Dette virker udemærket, bortset fra enkelte tilfælde, hvor man bliver
kastet til forsiden.

Jeg troede først det var fordi javascript var slået fra i de browsere,
hvor det ikke virker, men det er ikke derfor. Jeg har kun hørt om
problemet i IE6.0, men der kan være andre browsere, der også oplever
problemet. Kan det mon have noget med virusscanner el.lign. at gøre?

Nogen ideer til hvad der kan være galt?

Mvh
Jeppe

Fra : *XxX*

Dato : 25-10-04 15:36

"JH" <spam@spam.com> wrote in message
> På en side (test.html) er der flg. kode:

> onclick='document.forms.sForm.elements["oversigt"].value =
> 1;document.forms.sForm.submit();return false;'title='oversigt'
> tabindex=1>Oversigt</a>

Der er en ' foran title, hvis den skal være det skal du have mellemrum
efter.

Fra : JH

Dato : 26-10-04 10:11

*XxX* wrote:
> Der er en ' foran title, hvis den skal være det skal du have mellemrum
> efter.

Ja, det var simpelthen en tastefejl. Der må være noget andet galt. Jeg
tror mest på det er en browser-indstilling, eller en anden form for
indstilling på klientens maskine. Det bygger jeg på at jeg har fået
meldingen fra folk der bruger IE6.0, det mærkelige er at det virker i
alle de IE6.0 browsere jeg har set.