Rensning af gulvtæppe
Fra : P Kaasing

Dato : 31-10-04 19:52

Hej,

Vi har nogle gulvtæpper der efterhånden godt kunne trænge til at blive
renset. Hvad er den bedste måde at rense tæpperne på? Ikke nødvendigvis den
dyreste

Kan de blive genimprægneret? Går ud fra at den imprægnering de måtte have,
er væk efter en grundig rensning, og at de så er ekstra modtagellige overfor
snavs og skidt.

Mvh

Poul

Fra : JIB

Dato : 01-11-04 22:34

"P Kaasing" <nogen@microsoft.dk> wrote in message

> [...]
> renset. Hvad er den bedste måde at rense tæpperne på? Ikke nødvendigvis den

Sapur er rimeligt godt. Det skal gnubbes ind i tæppet med en kost, og
efter nogen tid støvsuges det væk igen (et job jeg hader, da jeg altid
får stød af statisk elektricitet).
En bedre måde er nok at leje sådan en støvsugerlignende fætter, som
spøjter sæbevand ind i tæppet og suger det op igen. Men der er vist
noget med, at det er lidt hårdt for gummibelægningen på bagsiden.

> Kan de blive genimprægneret? Går ud fra at den imprægnering de måtte have,
> er væk efter en grundig rensning, og at de så er ekstra modtagellige overfor
> snavs og skidt.

Det ved jeg nu ikke, om de er....
Jeg har ikke set nogen metode til genimprægnering.

Vh. JIB