Tykt glas?
Fra : Jasper Norman

Dato : 30-10-04 22:25

Hej.

Jeg er på udkig efter noget glas til et akvarie. Det skal være ca. 220x60 i
ca. 15mm tykkelse.

Er der nogen der har et bud på, hvor jeg kan finde det til en rimelig penge?
Jeg har ikke tjekket med en glarmester endnu, men er sikker på, at dette er
den dyreste løsning.

Mvh

Jasper

Fra : Nick

Dato : 31-10-04 12:34

Finder du mere end du kan bruge også hvis det blot er 10 mm og i andre
størrelser end det der er nævnt her, er jeg ret sikkert også interesseret.
Jeg spekulerer dog på, hvorfor du har valgt det så tykt. Det virker
umiddelbart noget overdimensioneret. Kunne du evt. ikke lave en
midtersprosse eller to til at tage udbøjninjg?

mvh

Fra : Jasper Norman

Dato : 31-10-04 14:38

Tjoo, men det ser jo ikke specielt smart ud? Men måske hvis man lod det
"skråne" ud i en slags tre-kant?

Men hvis man skal følge diverse tabeller over glastykkelser, _skal_ jeg
sikkert op i ca. 15mm. Selv til 3-400l anbefaler disse tabeller min. 12mm.
Men det kan da godt være at det er anderledes, når jeg nu bygger selve
stellet i træ i stedet for glas?

/Jasper