Lagtidsstegning af kartofler?
Fra : anders

Dato : 30-10-04 12:11

Jeg plejer at lave kartoflerne ved max. varme, med et godt resultat, men
hvis man skal langtidsstegeen steg ved f.eks. 100 grader og samtidig vil
lave kartofler i ovnen, kan man så bare stille kartoflerne ind i ovenen
noget tidligere end ellers? Kan man evt. slutte af md at give dem max. varme
mens stegen trækker?

Mvh
anders

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 13:03

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave kartofler i ovnen, kan man så bare stille kartoflerne ind i ovenen
> noget tidligere end ellers? Kan man evt. slutte af md at give dem max.

Ved langtidsstegning af steg giver jeg først kartoflerne hele deres stegetid
minus 15 minutter ved høj temperatur og dækker dem derefter til med folie.
Stegen steges, og det tager jo 3-4 timer. Stegen tages ud. Op med varmen, og
kartoflerne ind færdigstege mens stegen slapper af. Virker absolut
glimrende.

Mit bud på de bedste ovnkartofler: normale kartofler skiveskæres, vaskes af
i koldt vand. Tørres. Puttes i pose. Noget olivenolie hældes i. En ret stor
mængde esdragon hældes ved, samt noget peber og salt. Posen pustes op og der
rystes godt rundt. Pragtspise. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 01-11-04 14:48

Morten Wartou wrote:
> [...]
> hældes i. En ret stor mængde esdragon hældes ved, samt noget peber og
> salt. Posen pustes op og der rystes godt rundt. Pragtspise. :)

Estragon har jeg ALDRIG krydret mine ovnkartofler med, selvom jeg har været
vidt omkring . . . men det skal da prøves. Minder det om bearnaise i smagen?
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-11-04 17:51

Abildgaard 3140 wrote:
> Estragon har jeg ALDRIG krydret mine ovnkartofler med, selvom jeg har
> været vidt omkring . . . men det skal da prøves. Minder det om
> bearnaise i smagen?

Aner det ikke, jeg er ikke sovsespiser. :) Men prøv det på kartoflen, og
husk der skal MEGET på. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 01-11-04 20:34

scripsit "Morten Wartou" i news:ePthd.6699$Iv4.1343@news.get2net.dk...

> [...]
> modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
> deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen

Heldigvis har jeg tonsvis af estragon i haven !

Hvorfor har du NRE-citatet i halen? Vores gruppe er endnu forholdsvis
betjentfri . . .
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-11-04 21:26

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> scripsit "Morten Wartou" i news:ePthd.6699$Iv4.1343@news.get2net.dk...

> Heldigvis har jeg tonsvis af estragon i haven !
Fjong. :) Det skal siges, at jeg plejer at bruge tørret estragon, men jeg må
da prøve en frisk en dag.

> Hvorfor har du NRE-citatet i halen? Vores gruppe er endnu forholdsvis
> betjentfri . . .
Det er bare almindelig forbrugerinformation. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou