mærkelig vand smag
Fra : bb

Dato : 28-10-04 21:59

Vandet i mit badeværelses vandhane smager mærkeligt metallisk. Der er
lagt vandrør af kobber ind i væggen for 2 år siden, med div. muffer og
ballufix haner påsat før håndvasken. Der er også en hane i skabet
under til vaskemaskine. Er der noget at gøre ved dette? Smagen bliver
svagere efter lidt tid.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-10-04 22:56

"bb" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ballufix haner påsat før håndvasken. Der er også en hane i skabet
> under til vaskemaskine. Er der noget at gøre ved dette? Smagen bliver

Der må ikke komme jern efter kobber, det kan måske være det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : bb

Dato : 30-10-04 08:24

>Der må ikke komme jern efter kobber, det kan måske være det?

Hvad kan man gøre ved det? Jeg regner med at vandhanens rør er lavet
af jern. Kan man få andre metaller?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-10-04 23:23

> Hvad kan man gøre ved det? Jeg regner med at vandhanens rør er lavet
> af jern. Kan man få andre metaller?

Selve vandhanen er som regel messing, der gør det ud for kobber. Hvis der er
jern efter kobber tærer det, og så kommer udskiftningen af sig selv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen