Kød der er let+lækkert til 25
Fra : Morten

Dato : 27-10-04 17:56

Hejsa. Nogen forslag til kød der kan tilberedes i en ovn (evt. forkoges
i stor gryde) til 25 personer. Det skal helst kunne passe sig selv det
meste af tiden. Jeg har tænkt på et par culotter, men vil høre om der er
forslag herfra?

Tilbehør bliver salater, brød og rødvin.

Mvh,

Morten

Fra : Mus

Dato : 27-10-04 20:33

Morten <usenet@kikobu.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:clojuk$1hch$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> forslag herfra?
>
> Tilbehør bliver salater, brød og rødvin.

Evt glaceret skinke, men passer måske bedre til hvidvin.

evt begge dele culotte/skinke

LN

Fra : anders

Dato : 27-10-04 23:08

"Morten" spurgte:

> [...]
> herfra?
>
> Tilbehør bliver salater, brød og rødvin.

Har selv haft kæmpe succes med Kleftiko...

Den passer helt sig selv og er vildt nem og lave!

http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=111

Ændrede lidt i opskriften. Undlod kartofler i retten, og lavede dem ved
siden af. Jeg brugte skar kødet af to lammekøller og der var rigeligt til 10
personer.

Er man til lam, så er man helt klart til Kleftiko.

Fra : JSM

Dato : 28-10-04 14:35

"Morten" <usenet@kikobu.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forslag herfra?
>
> Tilbehør bliver salater, brød og rødvin.

Gris-i-ris

Skinkekød i (store) tern, bouillion, løse ris, salt & peber og så ellers
hvad du nu synes f.eks løg, champignogn, rød peber, gulerødder, ærter,
ananas, chilli, tomat, porre, paprika, karry, basilikum, laubærbladeetc.

Kødet og løgene svitses i en stor gryde sammen med de
grøntsager/svampe/krydderier du nu vil have med. Bouillionen hældes ved og
risene kommes i. Det hele står så og passer sig selv indtil risen er kogt
færdig. Det er nemt, det er hurtigt og velsmagende. Og
variationsmulighederne er utallige . Selv foretrækker jeg at lave det med
løg, ærter, hakkede flåede tomater, chilli, et par laubærblade og lidt
gulerøder i skiver. Men det er som sagt smag og behag.

Mvh
Jesper