Risengrød
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 27-10-04 16:22

Hej NG

Hvor lang tid mon man kan gemme risengrød i køleskabet? Jeg skal lave
risengrød i aften til aftenmaden og jeg tænker nu på om jeg kan gemme resten
i køleskabet til lørdag og bruge resten der til at lave en ris a l'amande?

Hvis det ikke kan holde sig så længe, er det så muligt at fryse risengrød?

Fortsat god onsdag.

Mvh. Janni

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-10-04 16:26

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> resten
> i køleskabet til lørdag og bruge resten der til at lave en ris a l'amande?

Det kan du sagtens.

Hilsen Inger

Fra : -V-

Dato : 27-10-04 16:48

Janni Nørmølle wrote:
> [...]
> a l'amande?
>
> Hvis det ikke kan holde sig så længe, er det så muligt at fryse

Hvorfor ikke lave klatkager af resterne?

Det bliver imo en langt bedre løsning, end at lave ris a l'amande.

-V-

Fra : Mus

Dato : 27-10-04 17:24

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417fc4b3$0$300$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvorfor ikke lave klatkager af resterne?
>
> Det bliver imo en langt bedre løsning, end at lave ris a l'amande.

Det er jo nok individuelt, hvad man mener er den bedste løsning

LN

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-10-04 17:12

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> wrote in message

> [...]
> risengrød i aften til aftenmaden og jeg tænker nu på om jeg kan gemme
> resten i køleskabet til lørdag og bruge resten der til at lave en ris

Du kan snildt gemme det til lørdag næste uge, hvis det skal være.

--
-Jens B.

Fra : Hauge

Dato : 28-10-04 16:46

Hejsa
Jens Bruun wrote:
> Du kan snildt gemme det til lørdag næste uge, hvis det skal være.

Så får det da vist en ret syrnet smag.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-04 17:15

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Så får det da vist en ret syrnet smag.

Nope, mælken er jo godt gennemkogt, så der er ingen problemer.

--
-Jens B.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-10-04 16:20

> [...]
> resten
> i køleskabet til lørdag og bruge resten der til at lave en ris a l'amande?

Det er der åbenbart mange bud på

Jeg kunne ikke drømme om at lave ris a l'amande af risengrød for der er salt
i...

Men selvfølgelig hvis kunne du tage noget fra inden saltet røres i - men jeg
plejer at koge grøden med en stang vanilie når det er til ria a l'amande -
så det ville jeg heller ikke gøre

Så det kommer vel i bund og grund an på hvordan du plejer at lave ris a
l'amande !

mvh Michael

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 29-10-04 11:58

> [...]
> så det ville jeg heller ikke gøre
>
> Så det kommer vel i bund og grund an på hvordan du plejer at lave ris a

Hej Michael

Jeg kom ikke salt i risengrøden, så det er ikke noget problem. Vi spiste den
med smørklat til, så der fik vi vores salt.

Desuden skal jeg prøve en (for mig) ny type fedtfattig ris a l'amande hvor
risengrøden skal røres med fromage frais (kvarg), hakkede mandler, korn fra
en stang vanilje og rørsukker.

Jeg overvejer stadig hvilken sauce/sirup jeg skal servere til. Tænkte på at
lave en appelsinsirup til. Er der nogen der har nogle tanker om det?
Krisebærsaucen er jo altid god, men det var for at prøve noget nyt.

Mvh. JN