Andebryst, hvilket tilbehør?
Fra : Anders Christensen

Dato : 26-10-04 14:48

Hejsa NG
I aften står menuen på andebryst.
Jeg har to styks 300 grams bryster
Dem påtænker jeg at krydre med salt og peber og så lige brune på begge
sider, hvorefter de vel skal have omkring 10-15 minutter på hver side
for at være gennemstegte. Jeg vil for første gang prøve at stege den på
en grillpande.

Hvad skal jeg så finde på som tilbehør?
Jeg overvejer at lave kartofler og rødvinssovs, men hvad med noget grønt?
Gerne noget spændende, hvis i har nogen forslag

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 15:09

Anders Christensen wrote:

> I aften står menuen på andebryst.
> Jeg har to styks 300 grams bryster

Det smager også dejligt. Selv lavede jeg det for nyligt med tilbehør af
grove, håndskårne pommes frites af bagekartofler med skræl (gerne stegt i
andefedt), friske, dampede ærter vendt i klaret smør samt en
rødvinsreduktion (lavet af en flaske rødvin kogt ned til sirup samt rød
balsamico, fond af flæsk, løg og rodfrugter samt syltetøj).

Pommes frites var efter min mening et helt rigtigt valg - jubelen var udelt.

Jeg lavede andebrysterne ved at brune dem og stille dem i smurte fade.
Dernæst kan de stilles til side, til de skal serveres. Så gave jeg dem 20
minutter ved 200 grader og lod dem trække nogle minutter. De var MEGET
lækre. Rosa i kødet og sprøde i skindet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : ekelin

Dato : 26-10-04 16:00

"" skrev d. 26-10-04 15:09 dette indlæg :

> [...]

> minutter ved 200 grader og lod dem trække nogle minutter. De var MEGET

> lækre. Rosa i kødet og sprøde i skindet.

4 friske figner
2 æbler
3 rødløg
3 kviste timian
1/2 l piskefløde
1 dl balsamincoeddike
salt og peber
smør

figner,æbler og løg skæres i både og ristes i timian
smør.Balsamincoeddiken koges ind til en teskefuld der tilsættes fløden
smag til med salt og peber og kog godt igennem.skær anden i stykker og
læg i fad. fordel kompotten ved siden af hæld sovsen over.
server med små kogte kartofler vendt i timiansmør på panden MVH
Ekelin

http://www.kandu.dk/

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 28-10-04 12:05

> [...]
>
> Hvad skal jeg så finde på som tilbehør?
> Jeg overvejer at lave kartofler og rødvinssovs, men hvad med noget grønt?

Hej Anders

Jeg plejer at stege andebrysterne ned skinsiden ned ad for at en del af
fedtet kan stege væk. Derefter bruner jeg det også lige af på den anden side
og giver det noget salt og peber. Herefter kan du sætte det i ovnen v. 200
grader i ca. 15 min. Husk også at lade kødet hvile lidt.

Jeg plejer som tilbehør at lave broccoli kogt 'al dente' - det må gerne være
meget sprødt efter min mening. I andefedtet steger jeg så friske
champignons - MUMS!! og så laver jeg rødvinssovs til. Jeg laver også
hjemmelavede kartoffelbåde til - med eller uden skræl efter smag.

Det har altid været en success hos os.

Mvh. Janni