Nyplukkede valnødder
Fra : Jimmy

Dato : 24-10-04 15:17

Hej

Jeg har en pose friske valnødder, men aner ikke hvad jeg skal gøre med dem.

Skal de opbevares på fyret for at tørre eller kan man bruge dem i retter som
friske?

Opskrifter og råd søges.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-10-04 15:28

On Sun, 24 Oct 2004 16:17:06 +0200, Jimmy <bla@bla.bla> wrote:

> [...]
> dem.
>
> Skal de opbevares på fyret for at tørre eller kan man bruge dem i retter

Hej
Prøv at kikke lidt på denne artikel

http://makeashorterlink.com/?W58822A99

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-04 15:46

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Skal de opbevares på fyret for at tørre eller kan man bruge dem i retter som

Nogle burde du næsten overhælde med vodka, lægge låg på og se til om 1 år.

--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Jimmy

Dato : 24-10-04 19:27

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Nogle burde du næsten overhælde med vodka, lægge låg på og se til om 1 år.

Det lyder som en god ide - Vi er enige om at de skal afskalles først ikke?

Hvad kan man ellers putte i vodka og gemme?

Mvh
Jimmy

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-10-04 19:28

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Hvad kan man ellers putte i vodka og gemme?

Prøv at google på kryddersnaps - så skal du bare se

Hilsen Inger

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-10-04 19:31

Sun, 24 Oct 2004 20:26:47 +0200, Jimmy <bla@bla.bla> skrev:

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Det lyder som en god ide - Vi er enige om at de skal afskalles først
> ikke?

Jo, hvis de først er plukket som modne, skal de knækkes.

Det optimale valnøddesnaps er at plukke dem grønne midt i juli. Der sidder
meget smag og farve i frugtkødet..
Så bliver det en fiks og færdig nøddesnaps til jul - og endnu bedre til
jul 5 år efter, hvis man har lavet nok

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-04 20:14

Jimmy wrote:
> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Det lyder som en god ide - Vi er enige om at de skal afskalles først ikke?

Nej, endelig ikke!

> Hvad kan man ellers putte i vodka og gemme?

Alt hvad man ellers bruger Brøndum til

Fra : Jimmy

Dato : 25-10-04 08:06

> Nej, endelig ikke!

OK - Så smider jeg 10 stk i et stort glas og lader dem stå

Mvh
Jimmy

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 30-10-04 08:49

Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev et indlæg
<417bbfef$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

>Nogle burde du næsten overhælde med vodka, lægge låg på og se til om 1 år.

Er det ikke for sent?

Det min bror lavede for et par år siden blev lavet på grønne (umodne)
nødder i august - nødderne skal skæres igennem eller stikke nogle
gange med en strikkepind eller andet spidst. Smager i øvrigt godt når
det bliver fortyndet passende med Brøndum.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-10-04 08:54

Jørgen Linde Sørensen wrote:
> Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev et indlæg

> Er det ikke for sent?

Har nogle fine på 4 eller 5 år

> [...]
> gange med en strikkepind eller andet spidst. Smager i øvrigt godt når
> det bliver fortyndet passende med Brøndum.

Brøndum er IMHO en misforståelse til dette, har for megen egensmag.
Mvh
Ole

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 01-11-04 23:15

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev et indlæg
<418348d0$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

>Har nogle fine på 4 eller 5 år

Jeg tænkte nu mere på om ikke det er for sent på året nu hvor
nødderne er modne? Jeg har fået at vide at man skal bruge grønne
(umodne nødder), det vil sige de skulle være plukket og puttet i vodka
i august..

>Brøndum er IMHO en misforståelse til dette, har for megen egensmag.
>Mvh
>Ole

Hvad vil du så foreslå i stedet? Jeg giver dig ret i at Brøndum ikke
er uden smag - men synes nu at valnøddesnapsen smager godt alligevel.

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-11-04 08:47

Jørgen Linde Sørensen wrote:

> Hvad vil du så foreslå i stedet? Jeg giver dig ret i at Brøndum ikke
> er uden smag - men synes nu at valnøddesnapsen smager godt alligevel.

Vodka