Kinesisk alfabet
Fra : stumpe

Dato : 24-10-04 12:28

Hej

Jeg søger det kinesiske alfabet da jeg godt kunne bruge det til glas og
porcelænsmaling, jeg har været på nettet uden resultat.
På forhånd mange tak.

hilsen
Susanne

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-10-04 14:09

"stumpe" <vindfeldt@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg søger det kinesiske alfabet da jeg godt kunne bruge det til glas og
> porcelænsmaling, jeg har været på nettet uden resultat.

Hej.

Kineserne har så vidt jeg ikke ved et alfabet som vi, men et skriftsprog
bestående af tegn, hvor hvert tegn udgør et ord/begreb og der er vist mange
tusinde tegn.

Så måske bliver det svært at finde...

MVH Camilla.

Fra : stumpe

Dato : 24-10-04 15:43

Hej Camilla

Så bliver det ikke helt nemt ...tak...
Susanne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-10-04 14:55

"stumpe" <vindfeldt@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg søger det kinesiske alfabet da jeg godt kunne bruge det til glas og
> porcelænsmaling, jeg har været på nettet uden resultat.

Hej Susanne.

Gå ind på www.google.com og tast følgende ind:
Chinese signs.
Klik derpå på 'Billedsøgning' og klik 'Søg'. Så er der bingo.
Jeg ville gerne linke til resultaterne, men jeg er ikke sikker på at det
virker her.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : stumpe

Dato : 24-10-04 15:39

Hej

Det vil jeg prøve. Mange tak.
Susanne

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-10-04 16:13

Hej :)

Ok, men man skal jo også vide hvad de betyder... det ville ikke være rart,
hvis man kom til at fornærme nogen, der rent faktisk kan kinesisk... hvis
det flotte tegn man har malet på vedkommendes tallerken betyder "jeg synes
du er skide grim og dum i låget" eller sådan noget... bare lige en tanke.

MVH Camilla.

Fra : stumpe

Dato : 24-10-04 16:59

Hej Camilla

Det har du helt ret i , jeg så tegnene på en tatoveret arm og der skulle stå
Dennis, så jeg gad nok vide hvad der så står jeg har skrevet til
vedkommende om muligvis kunne få det ved tatovøren, hvis han besøgte ham
igen.
Imellem tiden ville jeg selv prøve at finde, da jeg godt kan lide de tegn og
lidt smart til de unge.

Fra : Carsten Holck

Dato : 25-10-04 14:57

Crazy Camilla wrote:

> [...]
> kinesisk... hvis det flotte tegn man har malet på vedkommendes
> tallerken betyder "jeg synes du er skide grim og dum i låget" eller
eller 3 gange forårsrulle med det hele

<reklame> De fleste fejl sker på tom mave </reklame>

--
/carsten

Fra : npw

Dato : 25-10-04 17:41

Hej!
En restauratør ville være international, så han fik malet på toiletdøren
"toilet" på engelsk, tysk, fransk m.v. Også på kinesisk, han havde set nogle
tegn på en tallerken, og de blev overført til døren. En dag kom en kineser
ind og han var ved at flække af grin, da han så tegnene. Restauratøren
spurgte ham, hvad de betød. Svaret var :"Hjælp til Kinas trængende"!

Hilsen Niels W.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 26-10-04 08:28

> [...]
>
> hilsen
> Susanne
>
>- eller google: tast "translate to chinese" så er flere hjemmesider, der
kan over sætte, men nok ikke fra dansk til kinesisk.

--
Hilsen Ole

Fra : stumpe

Dato : 25-10-04 08:37

Hej Ole

Mange tak

Susanne

Fra : stumpe

Dato : 25-10-04 08:43

Hej Ole

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 25-10-04 15:22

Sun, 24 Oct 2004 13:28:26 +0200, skrev "stumpe" <vindfeldt@pc.dk> i
dk.fritid:

>Jeg søger det kinesiske alfabet da jeg godt kunne bruge det til glas og
>porcelænsmaling, jeg har været på nettet uden resultat.
>På forhånd mange tak.

Hej Susanne

Prøv at kigge på disse billeder - måske er der noget, der kan bruges
til dine projekter:

http://www.sundayint.com/2images/stampsheets/fullsize/EWKFS01B_gif.gif
http://www.sundayint.com/2images/stampsheets/fullsize/FS21_gif.gif

God arbejdslyst