Nye låse...
Fra : Uni Bull

Dato : 19-10-04 18:54

Hej.

Nykøbt hus kræver nye låse. Jeg skal derfor til at udskifte de
nuværende gamle københavnerlåse med moderne låse.

Et oplagt valg (hvis jeg besøger de lokale byggemarkeder)
bliver Ruko/Assa - men hvordan er det med alternativer og
billige indkøbsmuligheder (jeg bemærker at nye låsekasser inkl.
"alt det løse" løber op mindst kr. 2500,- for to døre!)...

Nogle forslag?
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Peter

Dato : 19-10-04 19:28

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Nykøbt hus kræver nye låse.

Hvorfor?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Uni Bull

Dato : 19-10-04 21:26

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> [...]

1) Gamle "københavnerlåse" som stort set kan åbnes
med en bøjet stegegaffel...
2) Mine principper...

Jeg kunne selvfølgelig have formuleret det anderledes, men
det ændrer ikke på min beslutning: Jeg vil have nye låse

--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 17:15

Uni Bull skrev:

> 2) Mine principper...

Som sikkert er på grundlag af at der kan forefindes kopier af nøglen...

Jeg ville nu også foretrække nye låse. Dertil er min tillid til andre
mennesker ikke så stor på det punkt :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten DH

Dato : 19-10-04 19:40

> [...]
> billige indkøbsmuligheder (jeg bemærker at nye låsekasser inkl.
> "alt det løse" løber op mindst kr. 2500,- for to døre!)...

Jeg har selv været turen igennem og opdagede den lokale låsesmed (stik imod
forventning) sagtens kunne hamle op med priserne i det lokale byggemarked
(Bauhaus) - så prøv det...

Fra : Uni Bull

Dato : 19-10-04 21:29

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> Jeg har selv været turen igennem og opdagede den lokale låsesmed (stik
> imod forventning) sagtens kunne hamle op med priserne i det lokale
> byggemarked (Bauhaus) - så prøv det...

Ok - dét var ikke det svar jeg havde forventet. Jeg vil straks tage lokal
kontakt,
så kan jeg formodentlig også få lidt gode råd og god vejledning...

OT: Jeg har i øvrigt sejlet med søværnets orlogskutter DREJØ
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 23-10-04 22:02

> [...]

> Jeg har selv været turen igennem og opdagede den lokale låsesmed (stik
> imod forventning) sagtens kunne hamle op med priserne i det lokale

Hej igen.

Du havde ganske ret - det lokale låsecenter kunne sagtens hamle op med
priserne
i Bauhaus/Silvan. Jeg nærstuderede ikke priserne, men prislejet var
nogenlunde det
samme - men rådgivningen var ubetinget bedre.

Jeg kunne vælge:
1) Udskiftning af låsekasse til næsten samme størrelse. Et arbejde jeg uden
problemer
selv ville kunne udføre. Men der var ikke tale om nyeste udgaver - faktisk
var der tale
om en låsekasse til omkring kr. 650,- Nye modeller koster omkring kr. 300,-

2) Udskiftning af låsekasse til en af de nyeste modeller. Krævede større
tilpasnings-
arbejde. Der fulgte dog skabeloner med, men det var ikke noget jeg gad give
mig i
kast med.

Mit valg faldt på nr. 2. Totaludskiftning af låse, cylindere (RUKO 6-stift),
greb mv. i to døre. Kraftig hængelås. Det hele leveret og monteret med
seks ens nøgler der passer til alle tre låse.

--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-04 09:24

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> [...]
> greb mv. i to døre. Kraftig hængelås. Det hele leveret og monteret med
> seks ens nøgler der passer til alle tre låse.

Samlet pris ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Uni Bull

Dato : 25-10-04 16:59

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> 6-stift),
>
> Samlet pris ?

Aftalen lyder indtil videre på kr. 4600,- alt inklusive, men hurtig betaling
brugte hundredekronesedler får prisen nok et hak ned. Jeg vil tro kr. 4000,-
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Holst

Dato : 19-10-04 21:39

Uni Bull wrote:

> [...]
> billige indkøbsmuligheder (jeg bemærker at nye låsekasser inkl.
> "alt det løse" løber op mindst kr. 2500,- for to døre!)...

Ja, prøv din lokale låsesmed.

For et års tid siden købte jeg nyt hus, og i hoveddøren og bryggersdøren
sad der nogle rigtig, rigtig gamle låse. Låse af den type, der næsten
går op, hvis man blot puster i dem. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde
forventet at se låse af den type i et hus fra 1970. Så udskiftes skulle de.

På disse to døre fik jeg udskiftet låsen til en Ruko-lås, fik nyt
håndtag på og lignende. Og låsesmeden gjorde naturligvis arbejdet for
mig, for jeg har lidt for mange tommelfingre. Og jeg kan jo lige
indskyde, at han brugte rigtig, rigtig lang tid på at pille den gamle
lås ud, for den var her efter næsten 35 år vist groet godt og grundigt fast.

Pris: ca. 2.800 kr.

Så koster løsdelene dig 2.500 kr. i det lokale byggemarked, så kan det
næppe betale sig selv at indkøbe det ...

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 21:42

On Tue, 19 Oct 2004 19:54:11 +0200, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

> [...]
>billige indkøbsmuligheder (jeg bemærker at nye låsekasser inkl.
>"alt det løse" løber op mindst kr. 2500,- for to døre!)...

Hvad med at beholde de låse i har nu, og så supplere med ekstralåse af
typen Ruko 1601/1622. De er lette at montere selv, og hvis du samtidig
mener at det er "Københavnerlåse" der sidder i dørene nu, er huset
altså fra før ca. 1930, så dørpladerne er ret tynde, og kan sikkert
ikke bære at få monteret store nye låsekasser.

Hilsen
AGJ

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-10-04 05:54

> typen Ruko 1601/1622. De er lette at montere selv, og

1601 er en smæk lås som kun bør benyttes på en lejlighedsdør og ikke i et
hus, iøvrigt er den lås ikke godkendt til noget som helst.

Hvis du er lidt fingernem så udskift selv til f.,eks 2000 låsekassen som har
dobbeltcylinder og vrider indvendigt, det vil sige at når du går hjemme
bruger du blot vrideren men når du kører slår du den fra og tyven kan ikke
bruge døren som flugtvej.

en anden god ide er at kigge på RUKO´s nye evoloution låsekasser som giver
en extrem god sikerhed.

Thomas

Næstved Låseservice A/S

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 07:38

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> wrote in message

> [...]
> bruge døren som flugtvej.
>
> en anden god ide er at kigge på RUKO´s nye evoloution låsekasser som giver

Kan man se hvilke muligher man har på nettet et eller andet sted ?

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : BitSeN

Dato : 21-10-04 22:08

On Wed, 20 Oct 2004 08:38:02 +0200, Christian B. Andresen wrote:

> Kan man se hvilke muligher man har på nettet et eller andet sted ?

Personligt ville jeg prøve www.ruko.dk - de ved meget om låse....

mvh
Brian

Fra : Christian B. Andrese~