Ny ejer af mikroovn
Fra : Malene P

Dato : 18-10-04 11:21

Ja, så gjorde vi det -altså købte en af slagsen på tilbud. Nu er så næste
skridt at finde noget at stoppe ind i den. Her tænker jeg ikke på de alt for
dyre færdigretter, men på gode tips og ideer til i det hele taget at anvende
den som en god ven, når man har lidt travlt. Jeg er totalt novice på
området -ved bare, at man nok ikke skal komme sine kødgrydeportioner i
Al-forme. Hvad skal man ellers tage højde for -og hvordan gør man sådan en
fyr ren? Og kan man (ligesom med paptallerkener og papkrus) få nogle smarte
plastbakker (á la de dyre færdigretter), som man lige fra gryden kan hælde
en portion ned i, stoppe den i fryseren og på en travl dag lige tage ud og
stoppe i "mikromakker" og nyde et helt hjemmelavet måltid på 10 minutter?
Alle råd om dette og gode opskrifter er velkomne.

mvh
Malene P

Fra : Kim Andersen

Dato : 18-10-04 12:36

Du kan lave majskolper og bacon med den. Varme souce, dvs. retter kan varmes
op.
Popcorn , koge færdiglavet risblanding.

/Kim

Fra : Karsten

Dato : 18-10-04 12:51

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppe i "mikromakker" og nyde et helt hjemmelavet måltid på 10 minutter?
> Alle råd om dette og gode opskrifter er velkomne.

Hejsa Malene

Du kan købe alle mulige bøtter som er beregnet til mikroovn til billige
penge. Når i så har nogle madrester så varm dem op i disse bøtter (bøtterne
kan godt tåle at blive frosset ned). Der er som regel også låg med til disse
bøtter, så man undgår at det sprøjter når maden opvarmes.

Med hensyn til at gøre den ren, så kan man bare tage en våd klud og "gnubbe"
lidt.

Til frokost kan det anbefales at lune leverpostejen og frikadellerne

Mvh. Karsten

Fra : Rasmus

Dato : 18-10-04 14:52

> [...]
"gnubbe"
> lidt.
>
> Til frokost kan det anbefales at lune leverpostejen og frikadellerne

Husk blot at foliebakken er forbudt i microovnen !!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 14:31

> [...]
> stoppe i "mikromakker" og nyde et helt hjemmelavet måltid på 10 minutter?
> Alle råd om dette og gode opskrifter er velkomne.

Hey hey...

Lån en bog på bibliotket. Den hedder vist nok Mad i microovnen. Spørg efter
den. Der er opskrifter på alt muligt og umuligt i.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-10-04 16:38

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lån en bog på bibliotket. Den hedder vist nok Mad i microovnen. Spørg
> efter den. Der er opskrifter på alt muligt og umuligt i.

Hej.

Hvorfor må man ikke bruge foliebakker?

MVH Camilla.

Fra : preben nielsen

Dato : 18-10-04 18:47

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Hvorfor må man ikke bruge foliebakker?

Metal er BANDLYST i en microbølgeovn !

Prøv og du vil forstå hvorfor

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-10-04 19:48

> [...]
>
> "Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>>> plastbakker (á la de dyre færdigretter), som man lige fra gryden kan

Jeg gjorde det engang. Det ser flot ud med alle de gnister, men det
ødelægger micro-ovnen-.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-10-04 19:49

> [...]

anvende
> den som en god ven, når man har lidt travlt.

Jeg bruger ISÆR min til følgende:

Varmer skummet mælk til min café latte (2 dl mælk i et stor glas ind i
mikroen, når det er varmt (uden at koge) tilsættes 2 tsk nes café og der
piskes til det skummer.

Varmer mælk til alm. kaffe

Havregrøden ... med eller uden rosiner eller æblestykker
Popcornene

Cakaomælken (Mathildes i glas eller hjemmelavet)

Broccoli, majskolber, bagt kartoffel

Opvarmer frikadeller fra fryseren
Opvarmer leverpostej
Opvarmer rester af middagsmaden fra i går

Luner kager/tærter

Tør isen op på 15 sekunder når den er for hård

Smelter smør til bagning

Og så alt det løse. Bruger faktisk mikroen ret flittigt og ofte flere gange
om dagen.

Mvh.
Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 18-10-04 20:28

"Malene P" skrev i en meddelelse
> [...]
anvende
> den som en god ven, når man har lidt travlt.

Hej Malene

Jeg spurgte om nogenlunde det samme for en god måneds tid siden og fik nogle
gode tips.
Se her: http://makeashorterlink.com/?U33F26E89

Siden da, har jeg brugt den en del i dagligdagen.

- Jeg varmer den lilles mad/mælk i den på ingen tid. - Selv det frosne mos.
- Jeg laver klassikeren: Popcorn.
- Jeg koger et par kartofler om aftenen til madpakken næste dag.
- Jeg har vænnet mig til at have frikadeller, fiskefrikadeller, tærte, pizza
og lign. i fryseren til frokost og nyder at tage det ud, smide det i ovnen
og vupti, på ingen tid er der en lille lun ret. Dette gør jeg også om
morgenen, når jeg smøre madpakke. På den måde kan man have mange
forskellige slags hjemmelavet pålæg at skifte med.
- Et lille stykke færdigkøbt leverpostej smager himmelsk, lunet i ovnen i
kort tid. Har man champignon liggende, kan disse nemt varmes med. De bliver
ikke ligesom på panden, men de bliver bedre end ingenting.
- Jeg smider en rest lasagne i en boks, og en gang i weekenden et par uger
efter, er der en gang frokost. ( Eller selvfølgelig til aftensmad en dag,
hvor man kommer sent hjem).
Min kæreste får også madrester med til frokost. - Der er der også
mikrobølgeovn på arbejdet.
- Jeg koger grøntsager i ovnen. De bliver mere sprøde.

Jeg har den til gode med pitabrødene jf. mit link.
Boller, synes jeg bliver seje i ovnen.
Varmer du kakao, så husk at gøre det i et krus,- ikke i et glas.
Jeg kan IKKE anbefale at forsøge at lune en skinkesnitzel i ovnen!!! =
sålelæder.*G*

Det eneste jeg har investeret i, ud over ovnen, er en "osteklokke" og så har
jeg fået en skål med en si i og låg til foræret af min mor. Sidstnævnte er
den, jeg bruger til grøntsagerne.

Jeg var skuffet i starten Meningen med den var, at den skulle lette mig lidt
i hverdagen eller give mig nogle nye muligheder. - Decideret madretter kan
jeg sagtens lave på komfuret. Jeg synes, jeg har fundet nogle lækre
alternativer til specielt madpakkerne, som vi drager stor glæde af alle
sammen herhjemme.

Håber det gav lidt inspiration.

Nette

Fra : Malene P