OTD Ny gruppe: dk.haandvaerk
Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-10-04 07:54

Hermed annonceres en OTD om gruppen dk.haandvaerk. Denne OTD er krydspostet
til to af de grupper, som kunne tænkes at omfatte forslaget. Al debat
vedrørende denne OTD bør foregå i dk.admin - og kun der!

1. Gruppenavn:
dk.haandvaerk

2. Beskrivelse:
Debat af alt haandvaerk, materialer samt vaerktoej

3. Fundats:

Denne fundats gælder alene kun selve indlægget samt tilhørende emnelinje.
Signaturen er ikke omfattet da netiketten foreskriver særlige regler
vedrørende signaturer.

Formålet med gruppen er at diskutere alle former for håndværk -
professionelt såvel som fritidsrelateret, materialer samt tilhørende
værktøj. Eksempler kunne være: "Hvordan laver jeg min egen linoliemaling",
"hvordan svejser jeg i aluminium", "hvordan poleres rustfritstål", "kan jeg
bygge min egen vindmølle", "hvordan bruger jeg min nye drejebænk" osv. osv.

Stort set gælder det, at al debat om praktisk håndværk, valg af meterialer
samt apparater og maskiner er velkommen, så længe, denne debat ikke er
omfattet af sin egen gruppe.

Gruppen er IKKE beregnet til handel, hvorfor alle former for køb/salg/leje
samt annoncering/markedsføring af samme, er forbudt i denne gruppe og
henvises til de dertil indrettede markedsgrupper. Ligeledes er indlæg som
tilbyder service, hjælp o.lign. mod betaling, forbudte.

Det er ikke tilladt at poste vedhæftede filer (attachments) i denne gruppe.

4. Begrundelse

Der findes ikke i dk-hierakiet en gruppe dedikeret til generel debat af
håndværk samt tilhørende materialer og værktøj.

5. Eksisterende trafik

Enkelte emner diskuteres i grupper under fritid, teknik eller bolig, men
mange emner har slet ingen gruppe, hvorfor der ofte er emner, som falder
uden for de omtalte gruppers fundats.

6. Forslag til navne:

dk.haandvaerk.

Dette valg er bevidst, fordi hvis man placerer gruppen under eksempelvis
dk.fritid indikerer man, at der kun er tale om fritidsrelateret debat og
ikke debat for professionelle håndværkere, som i højeste grad er velkommen i
gruppen.

7. Moderering

Nej.

8. Diskussionsperiode:

30 dage regnet fra første dag, denne OTD postes i dk.admin.opslag

9. Forslagsstiller

Claus Tersgov
nospamnews@tersgov.dk