Nyt gasfyr
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 20:17

Hej NG

Jeg påtænker at udskifte mit gasfyr med en ny kondenserende gaskedel.
Men da priserne er meget ens, ville jeg gerne høre om nogen kan komme med
nogle gode råd / anbefalinger mht valg af kedel.

På forhånd tak.

Bjarne Rimdal

Fra : Bent F.

Dato : 18-10-04 05:34

Bjarne Kjær Rimdal wrote:
> [...]
> Men da priserne er meget ens, ville jeg gerne høre om nogen kan komme
> med nogle gode råd / anbefalinger mht valg af kedel.

Hej Bjarne

Har selv lige købt et GEMINOX gasfyr, til mit parselhus, til daglig arbejder
jeg som varmemester i en boligforening, her har vi en masse små gasfyr af
forskellige mærker, de fyr som der er mindst vrøvl med er GEMINOX.

mvh Bent

Fra : Heidi

Dato : 18-10-04 10:05

Bjarne Kjær Rimdal wrote:
> [...]
> Men da priserne er meget ens, ville jeg gerne høre om nogen kan komme
> med nogle gode råd / anbefalinger mht valg af kedel.

Vi fik for 1½ måned siden installeret en ny Vaillant exclusiv 136e med
70 liters vandbeholder, og kan indtil videre kun anbefale den.
Den har en masser funktioner, som vi ikke engang rigtig har sat os ind i
endnu, men den kører som den skal og virker indtil videre også meget
økonomisk.
Vi bor i et parcelhus på 156 m2 (2 voksne og et weekendbarn), og var sat
til 2400 kubikmeter om året. I øjeblikket har vi et forbrug der svarer
til ca. halvdelen af det fastsatte, men nu fyrer vi så også meget i
brændeovnen.
(Vi nåede kun at have det gamle gasfyr i 2½ måned inden vi skiftede, så
vi ved ikke præcist hvor meget vi sparer i forhold til det, men det
gamle var særdeles ustabilt, idet det gik ud jævnligt, nogle gange flere
gange om dagen, og gik vi begge i bad og brugte alt det varme vand, gik
der op til 2 dage inden det var ordentligt varmt igen - det er absolut
ikke noget problem med det nye!)
Vi gav 35.000 alt i alt.

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 22:44

On Mon, 18 Oct 2004 11:05:09 +0200, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com>
wrote:

> [...]
>gange om dagen, og gik vi begge i bad og brugte alt det varme vand, gik
>der op til 2 dage inden det var ordentligt varmt igen - det er absolut

Vi fik i begyndelsen af august måned ligeledes installeret et Vaillant
exclusiv 136e .

Eneste negative anke over dette fyr er, at cirkulationspumpen larmer
af H til. ( Nej der er ikke noget galt med den - er undersøgt ).

Så for guds skyld, monter IKKE fyret på en væg der støder op til
opholdsrum, eller andre rum i ikke vil have støj i.

VH
Allan

Fra : Heidi

Dato : 19-10-04 06:02

AGJ wrote:

> [...]
>
> Så for guds skyld, monter IKKE fyret på en væg der støder op til
> opholdsrum, eller andre rum i ikke vil have støj i.

Det har vi overhovedet ikke oplevet problemer med. Vores sidder på
væggen ind imod køkkenet/stuen (ved ikke helt nøjagtigt hvor det
skiller), og vi har aldrig bemærket at vi kan høre når den kører.
Derimod larmer køleskabet med høje kliklyde, så jeg er nød til at lukke
dørene for at kunne falde i søvn, men det er en anden historie

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 21:35

On Tue, 19 Oct 2004 07:02:09 +0200, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com>
wrote:

> [...]
>Derimod larmer køleskabet med høje kliklyde, så jeg er nød til at lukke
>dørene for at kunne falde i søvn, men det er en anden historie

Tillykke med det, bare det var sådan hos os !!!

Jeg gik for en god ordens skyld ud i vores bryggers for at se om det
mon var en fiskekutter der havde forvildet sig ind ------ men
desværre, det er stadigvæk støj fra cirkulationspumpen i Vaillant
gasfyret.

AGJ

Fra : Martin

Dato : 20-10-04 10:48

> [...]
> mon var en fiskekutter der havde forvildet sig ind ------ men
> desværre, det er stadigvæk støj fra cirkulationspumpen i Vaillant

Vi har også en Vaillant (eksklusiv 136e mener jeg). Der er bestemt ingen lyd
af fiskekutter.

Hvis ikke du allerede har haft fat i Vaillant, så ville jeg klart anbefale
det.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 21:54

On Wed, 20 Oct 2004 11:47:45 +0200, "Martin" <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>af fiskekutter.
>
>Hvis ikke du allerede har haft fat i Vaillant, så ville jeg klart anbefale

Hej

Det har jeg skam, men der er ikke ret megen hjælp at hente der.

Det er ligesom mange andre firmaer, når først varen er solgt, så
gider/ofrer man ikke tid til kvaliceret support, man henviser til
alle andre end en selv. ( Giv sorteper videre ).

Det er jo desværre ikke noget man ved før man tager beslutning om
købet, ellers ville mange ting se anderledes ud.

Hilsen
AGJ

PS! Jeg finder skam selv ud af en løsning, hvilket man jo ofte selv må
gøre, da sælgere nu om dage ikke har den fornødne uddannelse i deres
egne produkter.

Fra : Poul Christensen

Dato : 18-10-04 21:32

"Bjarne Kjær Rimdal" <rimdalLaksstofanet.dk> wrote in

> [...]
> Men da priserne er meget ens, ville jeg gerne høre om nogen kan komme med
> nogle gode råd / anbefalinger mht valg af kedel.

I starten af juli var der her i gruppen en tråd om emnet. Du kan finde den
via google

Poul C
poulchr03@ofir .dk