Hibiscus igen.
Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 17-10-04 18:45

Jeg prøver endnu en gang.
Jeg skrev for kort tid siden om mine hibiscus-er som bliver lysegrønne og
har fedtede blade.
Flere sagde utøj MEN det er IKKE tilfældet.
Det fedtede sidder på UNDERSIDEN af bladene som bliver lysegrønne undtagen i
ribberne som stadig er mørke. Hvis det var lus eller lignende ville det
fedtede sidde på oversiden af bladene.
Bladene bliver også MEGET sprøde.
De står i et syd-øst-vendt vindue og får vand ca hver 2. dag eller når de
begynder at "hænge".
De får flydende gødning ca 1 gang pr uge.
HVAD ER DER GALT?????
MVH
Mikkel

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 22-10-04 10:18

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det fedtede sidder på UNDERSIDEN af bladene som bliver lysegrønne
> undtagen i ribberne som stadig er mørke. Hvis det var lus eller
> lignende ville det fedtede sidde på oversiden af bladene.

Dette er ikke korrekt. Utøj kan også sidde under bladene.
Da du mener det ikke er utøj, er planten vel syg og bør udskiftes.

Jeg hælder alligevel til utøjsteorien Derfor vil jeg anbefale noget som
hibiscus sagtens kan tåle lige nu: Klip planten ned og fjern alle blade! Alt
grønt skal væk - altså også grønne grenspidser.
Tag den derefter eventuelt op af potten, ryst jorden af rødderne og børst
det overjordiske under en hane. Chek samtidig rødderne om de er pæne. Det er
de nok.
Plant den så i frisk jord og se hvad der sker.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.