æble-skærer
Fra : Per J

Dato : 16-10-04 16:16

Kender nogle til den smarte æble-udskærer, der optrådte i et indslag i
TV-avisen i går fredag 15.10 ?
Instrumenter er cirkulært og kan på een gang fjerne kernen og sønderdele
resten i 6-8 "både".

Se evt. indslaget
"Stor æbledag i forbindelse med FN´s internationale fødevaredag på

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/TV-avisen/index.jhtml?progday=fre&progtime=1830

Per.

Fra : suzanna ipsen

Dato : 16-10-04 16:45

On Sat, 16 Oct 2004 17:15:46 +0200, "Per J" <phj@jubii..dk> wrote:

>Kender nogle til den smarte æble-udskærer, der optrådte i et indslag i
>TV-avisen i går fredag 15.10 ?
>Instrumenter er cirkulært og kan på een gang fjerne kernen og sønderdele
>resten i 6-8 "både".
Den er skæppegod. Jeg har købt den i vores Kvickly for ca.35 kr
Suzanna

Fra : J W Nielsen

Dato : 16-10-04 16:53

Hejsa...
Jo da... Købte min i Rema1000 sidste efterår !

Mvh
Jørgen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-10-04 16:56

Per J skrev:

> Kender nogle til den smarte æble-udskærer

Jeg har lagt et billede i dk.binaer "Æbleudskærer". Jeg går ud fra,
det er sådan én, du tænker på?

Den kan vel købes i div. udstyrsforretninger. Jeg har dog fået min
foræret ved én eller anden udstilling.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 17:00

Per J wrote:
> Kender nogle til den smarte æble-udskærer, der optrådte i et indslag i
> TV-avisen i går fredag 15.10 ?
> Instrumenter er cirkulært og kan på een gang fjerne kernen og sønderdele
> resten i 6-8 "både".

De kan købes i alle isenkræmmere og den slags steder, og er uundværlige
når først man har ejet en!

/David

Fra : Allan Knaap

Dato : 16-10-04 20:09

"Per J" <phj@jubii..dk> wrote in message
> [...]
> resten i 6-8 "både".
>
> Se evt. indslaget
> "Stor æbledag i forbindelse med FN´s internationale fødevaredag på

Det billede bragte minder frem. Har ikke set sådan i siden jeg var knægt.
Min mor havde en i stål, som vi brugte når vi skulle ordne vores madæbler.
Den burde vel kunne fåes hos den lokale isenkræmmer.

Allan Knaap

Fra : Bjorn

Dato : 16-10-04 23:09

On Sat, 16 Oct 2004 17:15:46 +0200, Per J wrote
(in article <41713b23$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>):

> Kender nogle til den smarte æble-udskærer, der optrådte i et indslag i
> TV-avisen i går fredag 15.10 ?
> Instrumenter er cirkulært og kan på een gang fjerne kernen og sønderdele
> resten i 6-8 "både".

Hvad med en luxus udgave?

http://www.homeclick.com/showpage.asp?itemid=160610

Sælges for bare små ca 3000 Nkr i Oslo...

bjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-10-04 01:12

Bjorn wrote:

> Hvad med en luxus udgave?
>
> http://www.homeclick.com/showpage.asp?itemid=160610
>
> Sælges for bare små ca 3000 Nkr i Oslo...
>
> bjørn

Det var satme dyrt... Og den er jo ikke engang særlig smart.. Som jeg læser
det så piller maskinen skrællen af.. Og en stor del af vitaminerne i æblet
sidder i skrællen, så den går man glip af (medmindre man spiser den "løst" )

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bjorn

Dato : 17-10-04 09:58

On Sun, 17 Oct 2004 02:11:34 +0200, Anders Houmark wrote
(in article <vKicd.58372$Vf.2771630@news000.worldonline.dk>):

> [...]
> sidder i skrællen, så den går man glip af (medmindre man spiser den "løst" )

Konklusjon:
Nordmænd er dumme - køber æbleskrellere til høj pris!
eller
Nordmænd er smarte - klarer at selge skrellere til tåbelige priser!

Stryg det som ikke passer ...

bjørn

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-10-04 10:33

Bjorn wrote:
> Konklusjon:
> Nordmænd er dumme!
> eller
> Nordmænd er tåbelige!
>
> Stryg det som ikke passer ...

Hermed gjort. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou
1/4 nordmand :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 12:51

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev

> [...]
> det så piller maskinen skrællen af.. Og en stor del af vitaminerne i æblet
> sidder i skrællen, så den går man glip af (medmindre man spiser den

Man kan selv vælge om den skal pille æblet. Dette er særligt smart for folk,
der ikke bryder sig om æbleskræl, samt til de store mængder æbler, der
bruges i æblegrød og æblekage samt bagværk af forskellig art.

Hvis jeg havde råd og havde købt en god espressomaskine, kaffemølle og hvad
der nu ellers står på mine lister, ville jeg sikkert købe en

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : suzanna ipsen

Dato : 17-10-04 16:28

> [...]

>resten i 6-8 "både".
>
>Se evt. indslaget
>"Stor æbledag i forbindelse med FN´s internationale fødevaredag på

jeps den er rigtig god. Den kan fås hos de fleste større supermarkeder
for ca 35 kr.
Suzanna