Kvædemarmelade m. kunstigt sukker
Fra : Erling Hansen

Dato : 13-10-04 10:45

Hej.
Der skulle vel ikke være nogen, der har erfaringer med at koge
kvæde-marmelade, men med brug af kunstigt sukker (Atwell ell. lign.) så
en diabetiker kan vende tilbage til tidligere tiders fryd ved kvæderne.
På forhånd tak
Erling

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-10-04 15:08

[Erling Hansen | Wed, 13 Oct 2004 11:45:19 +0200]

>Der skulle vel ikke være nogen, der har erfaringer med at koge
>kvæde-marmelade, men med brug af kunstigt sukker (Atwell ell. lign.) så
>en diabetiker kan vende tilbage til tidligere tiders fryd ved kvæderne.

Ikke lige kvæde, men mange andre syltetøjer, jo.

Inden jeg blev fødevareudvikler (og derfor har tilgang til en del flere
alternativer) brugte jeg en kombination af Grøn Melamin (fulgte opskriften
på posen) og lidt Atwell for lidt mere sødme.

Husk dog at sukkerfrit syltetøj ikke holder sig helt så længe, så den skal
opbevares i køleskabet.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Erling Hansen

Dato : 13-10-04 16:06

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote:

> [...]
> på posen) og lidt Atwell for lidt mere sødme.
>
> Husk dog at sukkerfrit syltetøj ikke holder sig helt så længe, så den skal

Tusind tak for svaret. Jeg må i Føtex i morgen efter Grøn Melamin.
mvh
Erling