Koteletter i fad
Fra : Mus

Dato : 12-10-04 09:07

Er der nogen der har en god opskrift på koteletter i fad. Gerne med paprika.
Fik lige helt vildt lyst til dette i aften, men mangler en super opskrift.

LN

Fra : mcloud

Dato : 12-10-04 09:50

Hej Mus
Her er en let og hurtig:

Koteletter

2-3 store løg

25 gram smør

500 gr. Champignon

½- -3/4 l piskefløde

1-2 tsk karry efter smag og behag

salt og peber

½ tsk sukker

2 tsk engelsk sovs

Ananas til pynt

Koteletterne krydres med salt og peber og karry og brunes godt på panden i
halvdelen af smørret og lægges i et ildfast fad.

Løgene steges bløde med en 1 tsk sukker og engelsk sovs. Og hældes over
koteletterne på fadet.

Champignonerne steges næsten færdige på panden i resten af smørret og
fløden og Engelsk sauce tilsættes .Disse hældes også over løg og koteletter
og det hele stilles i ovnen i 35 minutter på 180 gr.

Serveres med ris og flute og pyntes med ananas

mvh mcloud

Fra : mcloud

Dato : 12-10-04 09:52

Hej igen Mus
Du kan selvfølgelig skifte Karry ud med en god Paprika
mvh mcloud

Fra : Mus

Dato : 12-10-04 17:57

mcloud <kim@lechef.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416b9abf$0$56890$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
koteletter
> og det hele stilles i ovnen i 35 minutter på 180 gr.
>

> Serveres med ris og flute og pyntes med ananas

lyder godt nok lækkert. Den skal jeg helt sikkert prøve en dag - og med
karry.

tak
LN

Fra : Nette

Dato : 12-10-04 14:57

"Mus" skrev

> Er der nogen der har en god opskrift på koteletter i fad. Gerne med
paprika.
> Fik lige helt vildt lyst til dette i aften, men mangler en super opskrift.

Min version. Den er skrevet ud fra hovedet, hvorfor målene ikke er så sikre.

Jeg steger nogle fadkoteletter ( drysset med salt/peber/paprika) på en pande
og lægger dem i et fad, ovenpå hælder jeg et glas champignon, løg ( der er
delt midt over og kogt) og tomaterne fra en dåse flåede tomater.
Jeg laver en opbags sovs af vandet fra champignon, skyen fra koteletterne,
væden fra tomaterne, salt, peber og paprika, som jeg hælder over i fadet.
Det hele bager jeg i ovnen en time ved 200 grader.
Jeg serverer ris til, drysset let med paprika, samt en gang salat/flutes.

Det er faktisk min livret, som har fulgt mig helt fra barndommen af.*G*

Nette

Fra : Mus

Dato : 12-10-04 17:55

Nette <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416be30b$0$56882$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Jeg serverer ris til, drysset let med paprika, samt en gang salat/flutes.
>
> Det er faktisk min livret, som har fulgt mig helt fra barndommen af.*G*

Ok eksakt samme opskrift benytter jeg nogen gange - bare med mørbradbøffer
og friske champignoner. Smager himmelsk
Det kan også lægger uden at lave opbagt sovs. Rigelig med tomater giver også
en dejlig sovs.

Hmm tror jeg laver det en af dagene.

Fandt på en anden i dag - dog en lidt fed udgave med bacon, løg, champignon,
tomatpure,paprika, madlavningsføde og mælk som sovs. Er spændt på
resultatet.

LN

Fra : Nette

Dato : 13-10-04 08:17

"Mus" skrev

> Ok eksakt samme opskrift benytter jeg nogen gange - bare med mørbradbøffer
> og friske champignoner. Smager himmelsk

Det gør jeg også. Jeg vil også helst bruge friske champignon, men jeg synes
at vandet fra dem i glasset, giver en rigtig god smag til sovsen. Og det er
faktisk den eneste ret jeg bruger glaschampignon til.

> Fandt på en anden i dag - dog en lidt fed udgave med bacon, løg,
champignon,
> tomatpure,paprika, madlavningsføde og mælk som sovs. Er spændt på
> resultatet.

Fed ja...Det duer ikke her til hverdag*G* - Havde du koteletter i også?
Eller var det med bacon i stedet for andet kød?
Og hvordan blev resultatet så?

Nette

Fra : Mus

Dato : 13-10-04 10:35

Nette <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416cd6d5$0$56884$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
er
> faktisk den eneste ret jeg bruger glaschampignon til.

Jeg kan selv finde på at bruge dem i gals hvis jeg har travlt også til andre
ting - men synes ikke de smager helt så godt. Du har ret i det med væden.

> [...]
>
> Fed ja...Det duer ikke her til hverdag*G* - Havde du koteletter i også?
> Eller var det med bacon i stedet for andet kød?

Nej det gør den egentlig heller ikke her. Det var lige vel voldsomt, men
hold op hvor det smagte herligt. Det var rigtig fråds og i dag skal vi have
noget rigtig magert Man kan sagtens lave det som gæstemad. Og det er let
at lave.

Ja der var også kotelleter i.

Først krydres koteletterne med slat , peber og paprika og svitses på en
pande. De lægges derefter i et fad.

Bacon sprødsteges, løg tilsættes, champignon tilsættes. Derefter paprika,
tomatpure og fløde/mælk(½ l). simrer i 5 min og smages til. Det hældes over
koteletterne og det hele steges i ovnene i 30-45 min.

LN

Fra : Nette

Dato : 13-10-04 21:53

"Mus" skrev

> [...]
over
> koteletterne og det hele steges i ovnene i 30-45 min.

Det lyder lækkert. Må prøves af næste gang, der er gæster på besøg.

Nette