Rundsav med klingen på siden
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-10-04 20:59

Øhh - findes noget sådant?

Jeg skal bruge den til at skære gulvplader af tæt på en væg -
gulvpladerne går ind under beklædningen på væggen.
Den del af gulvpladen der er gemt under væggen skal ikke
fjernes.

/Jakob

Fra : Per H

Dato : 11-10-04 21:08

On Mon, 11 Oct 2004 21:58:46 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> skrev:

>Øhh - findes noget sådant?
>
>Jeg skal bruge den til at skære gulvplader af tæt på en væg -

Ja men det er en specialsav, så vi er oppe i den lidt dyre ende, du
skal nok finde den hos Carl ras, eller Carl F.

Dem jeg kender kører ca 10 mm fra vægen. den skærer alså den luft der
skal være mellem væg og gulv.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-04 07:48

Per H wrote:

> [...]
> skal nok finde den hos Carl ras, eller Carl F.
>
> Dem jeg kender kører ca 10 mm fra vægen. den skærer alså den luft der

Aha - havde nu tænkt mig at leje den - skal kun bruge den i et par timer

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 21:14

> Jeg skal bruge den til at skære gulvplader af tæt på en væg -
> gulvpladerne går ind under beklædningen på væggen.
> Den del af gulvpladen der er gemt under væggen skal ikke
> fjernes.

Jeg har lige lejet sådan en maskine til en skære vores gulv fri fra væggene,
fed maskine.

Den kostede 225,- kr at leje for et døgn, i Hillerød.

MVH

Bo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-04 07:47

Bo wrote:

> Jeg har lige lejet sådan en maskine til en skære vores gulv fri fra
væggene,
> fed maskine.
>
> Den kostede 225,- kr at leje for et døgn, i Hillerød.

Fedt! - kan du huske hvad sådan en hedder?
Hvor lejede du den?

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-04 13:25

Bo wrote:

> Jeg har lige lejet sådan en maskine til en skære vores gulv fri fra
væggene,
> fed maskine.
>
> Den kostede 225,- kr at leje for et døgn, i Hillerød.

Er det sådan en her:
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.80/802187.HTM ?

I så fald hedder det en dyksav

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 19:30

> væggene,

> Er det sådan en her:
> http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.80/802187.HTM ?
>
> I så fald hedder det en dyksav

Det var ikke helt sådan een, på fakturaen står der vist en

................... Dublofræser!

Jeg lejede den hos Nordsjællands Materieludlejning, tlf.: 4824 1617

MVH

Bo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-04 20:15

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse news:416c22ab$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det var ikke helt sådan een, på fakturaen står der vist en
>
> .................. Dublofræser!

Hmm - gad vide hvor man så kan leje sådan en i eller omkring
Aalborg - google giver ingen hit på "dublofræser"

/Jakob

Fra : Jacob Mygind

Dato : 13-10-04 10:16

Jakob Jeppesen wrote:
> Øhh - findes noget sådant?

En del Dyksave kan gå meget tæt på væg.
Se evt http://www.carlf.dk/ søg på dyksav.

Hvis du skal helt ind, må du bruge en bajonetsav.

Mvh
Mygind

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-10-04 10:30

Jacob Mygind wrote:

> En del Dyksave kan gå meget tæt på væg.
> Se evt http://www.carlf.dk/ søg på dyksav.

Ja - dem har jeg luret på og det kunne godt være en løsning, hvis jeg kan
finde et sted at leje den (i nærheden af Aalborg) - de er alt for dyre for
mig
at købe.

> Hvis du skal helt ind, må du bruge en bajonetsav.

Det har jeg også haft tænkt på, men jeg tror det kan gå hen og blive ret
trættende at save 35m med en bajonetsav, fordi saven ikke har noget at
støtte på og der må helst ikke blive savet i det der er under gulvpladen
(den er ca. 25 mm tyk).

Man kunne evt. bruge en vinkelsliber, men hvilken type skive skal man så
vælge til at save i spånplader?

/Jakob

Fra : Jacob Mygind

Dato : 13-10-04 12:58

Jakob Jeppesen wrote:
> Man kunne evt. bruge en vinkelsliber, men hvilken type
> skive skal man så vælge til at save i spånplader?

Hmm talte lige med en tømmer.
Fein cutter heder dyret du skal bruge.
http://www.feinus.com/p/window/elecglasstool.htm
Så er det bare valg af klinge
http://www.feinus.com/p/window/straightblades.htm

Klingen pejer fremad og vibrerer meget hurtigt, han påstår at den kan
stikkes ind i en træstamme.

Mvh
Mygind

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-10-04 13:32

Jacob Mygind wrote:

> [...]
> http://www.feinus.com/p/window/straightblades.htm
>
> Klingen pejer fremad og vibrerer meget hurtigt, han påstår at den kan

Ser ret smart ud.

Jeg har ledt lidt rundt på siden og har fundet ud af at man også kan få
skæreskiver til træ til den model der hedder Fein Multimaster - på den
måde kan den komme til at fungere som en træ-vinkelsliber.

Priserne er dog noget af en oplevelse - multimasteren koster fra 1300,- og
opefter...

/Jakob

Fra : Jacob Mygind

Dato : 13-10-04 14:22

Jakob Jeppesen wrote:
> Priserne er dog noget af en oplevelse - multimasteren
> koster fra 1300,- og opefter...

Tjaa godt værktøj koster penge, men holder så også til opgaven og mere
endnu.
Men mon ikke den kan lejes et sted

Mvh
Mygind

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-10-04 14:27

Jacob Mygind wrote:

> Tjaa godt værktøj koster penge, men holder så også til opgaven og mere
> endnu.

Det er klart - men jeg har allerede trekantsliber, vinkelsliber, stiksav,
Dremel og flere andre maskiner, så jeg har svært ved at forestille mig at
jeg vil få en Multimaster brugt ret meget mere end den ene gang...

> Men mon ikke den kan lejes et sted

Jeg leder - har dog ikke fundet noget endnu.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 16:17

Hej med jer,

Glem det stykke værktøj, sådan et har tømeren, ja, men det tager ca. 100
gange så lang tid som den jeg lejede.

Jeg skar 2x4 meter + 6 x 1meter og det tog 30 min og resultatet er super
godt. 5 mm. fra væggen kørte klingen ind og det er meget jævnt og flot.

Min tømrer brugte den der fein cutter sidste år og resultatet var skævt og
det tog ham det meste af en dag og cutteren bliver træt hvis der er beton
underneden!

Mit råd er:

Ring til ham fra Hillerød som jeg skrev om og spørg til maskinen og een ovre
hos dig.

MVH

Bo

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-10-04 07:38

Bo wrote:

> Hej med jer,
>
> Glem det stykke værktøj, sådan et har tømeren, ja, men det tager ca. 100
> gange så lang tid som den jeg lejede.

Ok

> [...]

> det tog ham det meste af en dag og cutteren bliver træt hvis der er beton

Lyder ikke brugbart...

> Mit råd er:
>
> Ring til ham fra Hillerød som jeg skrev om og spørg til maskinen og een
ovre
> hos dig.

Tak - det gør jeg.

/Jakob