Snegle.
Fra : Iceage

Dato : 11-10-04 15:33

Hej jeg har fået et stort problem med snegle hvordan får jeg dem væk fra mit
akvarie. Har her det sidste lange stykke tid prøvet at pille dem op med
håndkraft men det er en skrue uden ende det lort det er nogen jeg har fået
sammen med nogle planter tror jeg.
Håber i kan hjlæpe mig
Ice

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-10-04 15:42

"Iceage" <Thunder2000@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> håndkraft men det er en skrue uden ende det lort det er nogen jeg har fået

Køb nogle smerling. De er din ven i nøden. Der er også andre der spiser
snegle, men jeg kan ikke lige huske navnet på dem nu.
Snegle kommer gerne ved overfodring, så pas på med mængden.
--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-10-04 21:07

Iceage wrote:
> [...]
> dem op med håndkraft men det er en skrue uden ende det lort det er
> nogen jeg har fået sammen med nogle planter tror jeg.

Som en anden nævner, så er smerligner gode til at æde snegle - så hvis det
er et selskabsakvarie, så kom et par stykker derned.

Pragtsmerling er OK - men bliver lidt store, så hvis det er et mindre
akvarie, så er net-smerlinger måske et bedre valg - de ligner hinanden, men
net-smerlingen bliver ikke så stor - men kan stadig æde snegle

Dværg-kuglefisk skulle vist også kunne - men dem har jeg ikke selv prøvet.

Men ellers er det en godt ide at fjerne årsagen til sneglene, der normalt er
overfodring eller manglende rengøring - når sneglene har noget at leve af,
så formerer de sig MEGET stærkt.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : coryfreak

Dato : 12-10-04 07:23

"Iceage" skrev i en meddelelse

> [...]
> håndkraft men det er en skrue uden ende det lort det er nogen jeg har fået

Hejsa

Jeg syntes også ideen om at køben en lille flok smerlinger er god. Prøv om
du kan finde Botia Sidthimunki. Det er en god "lille" smerling, som er
nogenlunde fredlig.

Fra : Mister Mister

Dato : 12-10-04 10:39

Hej

Har lige læst (et eller andet sted på indernettet), at en mulighed er at
lægge en agurkeskive i vandet, når den så synker ned til bunden, vil den
meget hurtigt blive sort af snegle, og så er det bare at tage den op, fjerne
sneglene, og så forfra, til der ikke er flere.

mvh

Kenneth

Fra : Iceage

Dato : 12-10-04 14:48

Er der andre slags smerlinger der kan ordne de snegle....?
Hvis jeg putter sådan en bandit i vandet hvad så med de andre fisk bliver de
ikke spist, det har jeg nemmelig hørt at de er vildt sultne og når der ikke
er flere snegle så spiser de andre fisk..! Passer det..........?
Iceage