?: hjemmelavet generator
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 09-10-04 20:00

Hej

Jeg har et fritidshus uden el og vil heller ikke have el ind i huset
Men engang i mellem har jeg brug for el til fx. håndværktøj.

Jeg pønser på, at lave en generator udfra en plænklipper motor, generator
fra en bil og en 12v->220v konverter.
Har I nogle gode forslag - til fx dimensionering, råd til processen, gode
ideer eller erfaringer, eller måske noget liggende, som jeg lige har brug
for

Hilsen

Michael, 20159049

Fra : Aksel

Dato : 09-10-04 22:03

"Michael Svarre Hansen" <micmac01@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideer eller erfaringer, eller måske noget liggende, som jeg lige har brug

Her er gode tips

http://home.online.no/~sondred/Gamle%20sider/aggregat.htm

Husk at kondensatorerne skal være DRIFTSKONDENSATORER

Hilsen Aksel

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 13-10-04 15:14

Det er jeg næsten nødt til at prøve