Søger Super lækre chokolademuffins
Fra : Mia Coordt

Dato : 08-10-04 18:10

Hej

Hvad er jeres bud på lækre chokolademuffins?

Jeg ved godt, at jeg via nettet kan finde en masse opskrifter, men jeg kan
jo ikke "se" om de smager godt

Hilsen
Mia

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 09-10-04 09:09

Mia Coordt skrev:

> Hvad er jeres bud på lækre chokolademuffins?

Her er min bedste opskrift, når det drejer sig om chokolademuffins:

(20-22 stk.)

125 g. smør
160 g. sukker
2 tsk. vanillesukker
2 æg
75 g. hakket chokolade (med højt kakaoindhold)
270 g. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 1/4 dl. fløde (13%)

Bagetid ca. 18 min./200°

Muffins er rare at have i fryseren, og er hurtige at tø op igen.
Lige inden de skal spises, plejer jeg at give dem nogle sekunder
i mikrobølgeovnen. Så smager de som nybagte

--
Venlig hilsen
Svend Erik