Ørred tilberedt i ovn...???
Fra : Torkil Halvorsen

Dato : 08-10-04 16:35

Hej.
Jeg skal lave en ørred på godt 1 Kg til 4 personer lørdag.
Jeg havde tænkt mig noget med at komme den i ovnen,
med lidt citron eller lime + persille og dild inden i..
Men.. Temperatur og tid..?
Skal den pakkes ind i grillfolie..??
Eller..?

På forhånd TAK.!

Torkil Halvorsen

Fra : mcloud

Dato : 08-10-04 23:02

"Torkil Halvorsen" <nonotonoha@nonotdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg havde tænkt mig noget med at komme den i ovnen,
> med lidt citron eller lime + persille og dild inden i..

Krydr fisken med lidt citronpeber og stænk den med citron, du kan også
komme en sjat tør hvidvin ved ,kom lidt dild og et rødløg inden i eller
ovenpå og læg den i et varmefast fad og forsegl med folie eller pak fisken
ind i folie og forsegl .
10 minutter på 250 grader og dæmp dermed varmen til ca 20 minutter
hilsen mcloud