Flødeskum fra kulsyreflaske ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 20:32

Hej allesammen.

Subj.: Hvad mon sådan en tingest hedder ?
Vi holder af æblekage el. en anden lille lækker kage med flødeskum,
men det er noget bøvlet at tage røremaskine, piskeris, skål og fløde
frem for at lave 2 kager. Der kommer altid for meget flødeskum på
eller også er der en rest i skålen.

Tingesten kunne stå i køleskabet med ½ liter i og det kunne vel holde
sig deri lige så godt som i en papkarton til den er tom.

I et tysk madprogram så jeg for nylig den blev brugt til at lave en
creme til pynt på en legeret suppe.

Med kærlig efterårshilsen
Gerda

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-10-04 21:59

On Thu, 07 Oct 2004 19:32:06 GMT, gerda (gerda) wrote:

>Hej allesammen.
>
>Subj.: Hvad mon sådan en tingest hedder ?

Så vidt jeg ved er det bare en alm. chiffon (eller sifon på dansk) som
man bruger i (hjemme-)barer til at lave kulsyrevand. Fyld fløde på i
stedet og kulsyren får fløden til at blive til skum.

Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 08-10-04 07:42

Den billige: http://hwl.dk/Default.asp?ID=399&M=Shop&PID=11&ProductID=41788

Den blærede: http://hwl.dk/Default.asp?ID=399&M=Shop&PID=11&ProductID=41556

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 10:12

On Fri, 8 Oct 2004 08:42:23 +0200, "Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote
in dk.kultur.mad+drikke:

>Den billige: http://hwl.dk/Default.asp?ID=399&M=Shop&PID=11&ProductID=41788
>
>Den blærede: http://hwl.dk/Default.asp?ID=399&M=Shop&PID=11&ProductID=41556

Den billigste.: Flødeskum, klar til brug 250 g. 12,95 kr.
Cessibon naturel f.eks. som fås på trykdåse.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-04 11:35

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
> [...]
>
> Den billigste.: Flødeskum, klar til brug 250 g. 12,95 kr.
> Cessibon naturel f.eks. som fås på trykdåse.

Det er alt for sødt, kan IMO kun bruges til Irish Coffey og Banana Spilts.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 13:25

On Fri, 8 Oct 2004 12:35:00 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>http://hwl.dk/Default.asp?ID=399&M=Shop&PID=11&ProductID=41556

>Det er alt for sødt, kan IMO kun bruges til Irish Coffey og Banana Spilts.

Og æblekage.
Og en masse andre ting.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Hauge

Dato : 08-10-04 14:39

Hejsa

> Og æblekage.

Nej, ikke med den smag, og til den pris.

> Og en masse andre ting.

Det tror jeg ikke der er ret mange der vil høre om her

/Hauge

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 20:44

On Fri, 8 Oct 2004 15:38:34 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hejsa
>
>"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message

>Nej, ikke med den smag, og til den pris.

Og til æblekage !

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-10-04 09:58

On Fri, 08 Oct 2004 11:11:42 +0200, Gerner <nospamadressen@postkasse.org>
wrote:

> [...]
> in dk.kultur.mad+drikke:

> Den billigste.: Flødeskum, klar til brug 250 g. 12,95 kr.
> Cessibon naturel f.eks. som fås på trykdåse.

Det har intet med flødeskum at gøre. Det eneste det har til fælles med den
ægte varer er farven. Det smager forkert og det holder ikke konsistensen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Gerner

Dato : 10-10-04 10:35

On Sat, 09 Oct 2004 10:57:31 +0200, "Thomas Hansen"
<thomas.hansenGORILLA@lite.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

>Det har intet med flødeskum at gøre. Det eneste det har til fælles med den
>ægte varer er farven. Det smager forkert og det holder ikke konsistensen.

Og hvad så, smag og behag. Lad folk selv bedømme den sag.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Hauge

Dato : 10-10-04 10:51

Hejsa

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> wrote in message
newssflht50ruxvtjp@sprinteren...
> Det smager forkert og det holder ikke konsistensen.

Smagen kan vel ikke diskuteres, men der er vel heller ikke nogen der kan
finde på at bruge den type flødeskum til noget, hvor det skal holde.. Det er
da vel typisk til en her-og-nu desert eller noget der minder om.
Så hver ting til sin ting.

/Hauge

Fra : Gerner

Dato : 10-10-04 15:09

On Sun, 10 Oct 2004 11:50:47 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>finde på at bruge den type flødeskum til noget, hvor det skal holde.. Det er
>da vel typisk til en her-og-nu desert eller noget der minder om.

Jeps, til et stk. æblekage er den fin. Skær ud, sprøjt på, spis.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Hauge

Dato : 10-10-04 15:17

Hejsa

> Jeps, til et stk. æblekage er den fin. Skær ud, sprøjt på, spis.

Så er det jo også til en her-og-nu-ting, og der er det jo ligemeget om det
holder formen eller ej.

/Hauge

Fra : Gerner

Dato : 10-10-04 17:48

On Sun, 10 Oct 2004 16:17:03 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hejsa
>
>"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message
>
>Så er det jo også til en her-og-nu-ting, og der er det jo ligemeget om det
>holder formen eller ej.

Ja, det er ikke til at pynte en lagkage, som først skal spises nogle timer
efter. Det ser godt ud i ca. 5 min.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 15:23

On Fri, 8 Oct 2004 08:42:23 +0200, "Thïngmand"
> [...]

Tak for jeres svar.
Hvor dum kan man være ?
Min mand ville gerne forære mig tingesten... og vi gik en dejlig
lørdagstur i byen (før jeg læste jeres svar) og her købte vi den
"billige", som kunne købes for 199 over nettet.

Vi måtte i Imerco i Randers ryste op med 389 kr. og hertil kom
kulsyrepatroner til 59,95 for 10 stk.

Hjemkomme skulle vi selvfølgelig prøve vidunderet...
Jeg ku ikke få den til at fungere og måske havde jeg brændt en hel
kulsyrepatron af til ingen nytte,
Min bedre halvdel kom til Der kom piskefløde i flasken og en ny
kulsyrepatron.
Jeg ved ikke hvad der skete, men halvdelen af ½ liter piskefløde røg
ud i køkkenvasken.
Endelig sad det hele monteret som det skulle være og raspen på
æblekagen fløj til alle sider før vi fandt ud af at man skal holde den
helt lodret på hovedet. Så gik det.

Nå... det var lærepenge.
Jeg håber vi bliver mere glade for den end vi var før denne
generalprøve.

Kærlig hilsen til jer allesammen
Gerda