GoLive og php???
Fra : Lars Brink

Dato : 04-10-04 12:18

Hej alle

Jeg er IKKE webprogrammør men man kan jo lære sig meget og jeg har hutlet
mig igennem en webside til min kone. (= 0 kr. til webprogrammering i
GoLive

Jeg KAN bare ikke få det sidste til at virke. Det drejer sig om en
svarformular jeg har sat op hvor man skriver navn mm og skriver hvad man
bestiller. Den formular skal sendes til vores email adresse når man klikker
"send".

Jeg kan sagtens lave denne formular i Golive

Det skulle være så let med et cgi script som man bruger som action, men det
får jeg at vide fra dem som hoster siden er gammeldags og det kan man ikke.
De siger jeg skal bruge php eller asp.

Jeg har så indsat et php script men får bare fejlmeddelelser (Parse error:
parse error, unexpected $end in .....) og hostingfirmaet nægter kategorisk
at hjælpe og jeg sidder fast.

Jeg fandt scriptet på den glimrende side http://www.hjemmesideskolen.dk men
kan ikke få det til at virke.

grrrrrr

Hilsen Lars

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-10-04 13:00

In dk.edb.mac, Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:

> Jeg har så indsat et php script men får bare fejlmeddelelser (Parse error:
> parse error, unexpected $end in .....) og hostingfirmaet nægter kategorisk
> at hjælpe og jeg sidder fast.

Stil dit spørgsmål i PHP-gruppen, det er de dygtige folk sidder:

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Inden du poster til dem vil jeg foreslå dig at skrive de nøjagtige
fejlbeskeder ned, de kommer af en årsag, og er nødvendige for at hjælpe
dig med at rette fejlen.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Peter

Dato : 04-10-04 15:57

Lars Brink wrote:
> Jeg har så indsat et php script men får bare fejlmeddelelser (Parse error:
> parse error, unexpected $end in .....) og hostingfirmaet nægter kategorisk
> at hjælpe og jeg sidder fast.

Parse error er fejl i scriptet... skriver den ik hvilken linie det er i?

Der er stor sansynlighed for at du bare mangler en ; eller at en
parantes ikke er afsluttet... Skal den bare sende en mail udfra en
formular? Det behøver ikke at fylde ret mange linier php...

Spørg evt. i php gruppen som en anden også foreslår...

Fra : Tom

Dato : 04-10-04 19:06

Nu ved jeg ikke hvad det er du vil.. Men..
prøv lige at gå
http://www.hotscripts.com/PHP/index.html
Herhen..
Her vilo du kunne finde netop det script du leder efter..
Og det er sikkert ikke svært at integrere i en af dine sider..
Husk dog blolt at det tit er tilfældet at du har brug for en database, før
php scripts virker..

PS
I forhold til det aktuelle eksempel du har skrevet.. Har du så skrivet
<include ( eller eller andet, nemlig navnet på den fil du vil afvikle)
Eller har du skrevet alt php ind i siden !?! ( uden at lave siden om til en
php/php3 side !?