SMS via adressebog?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-10-04 08:53

Hej

Blev glad for BT , specielt med sms skrivning (vil ikke have en muteret
tommel! )

Problemet er , at der i mange tilfælde "smutter" en del sms, både Keld
og jeg har oplevet at skrive en masse, for derefter at få af vide at de
slet ikke er kommet

Keld : SE 630
Mig: SE 700i

Nogle der ved hvad der er galt?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Lind

Dato : 03-10-04 11:59

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Problemet er , at der i mange tilfælde "smutter" en del sms, både Keld
> og jeg har oplevet at skrive en masse, for derefter at få af vide at de

Sjovt.......det har jeg også på fornemmelsen.......?????
M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-10-04 13:17

In dk.edb.mac, Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Problemet er , at der i mange tilfælde "smutter" en del sms, både Keld
> og jeg har oplevet at skrive en masse, for derefter at få af vide at de
> [...]

Jeg tror det har noget at gøre med, hvordan nummeret er formateret i
adressebog. Eller, det er i hvert fald det jeg har erfaret. Hvis man har
skrevet mellemrum eller bindestreger i nummeret kan der være problemer,
eller også er det omvendt?

Stor hjælp jeg er, ikke?

Men jeg mener det har noget med formateringen af det pågældende nummer
at gøre.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

IP: We all do.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-10-04 15:00

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> eller også er det omvendt?
>
> Stor hjælp jeg er, ikke?
>
> Men jeg mener det har noget med formateringen af det pågældende nummer

Jo, det er ikke så tosset , det du skriver, for jeg mener at have lagt
mærke til at adressebogen, netop laver et specielt mellemrum , efter
indtastn. af tlf nr.

Checker det ved lejlighed

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-10-04 09:21

> [...]

> Jo, det er ikke så tosset , det du skriver, for jeg mener at have lagt
> mærke til at adressebogen, netop laver et specielt mellemrum , efter

Du er vist en langt større hjælp end du tror!

Adressebogen deler automatisk telefon nummeret, jeg tænkte at det måske
havde noget med landekode at gøre, prøvede at smække +45 foran,
og VUPTI , nummeret står uden mellemrum.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-04 15:01

In article <1gl4n6c.99b3491trstszN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Adressebogen deler automatisk telefon nummeret, jeg tænkte at det måske
> havde noget med landekode at gøre, prøvede at smække +45 foran,
> og VUPTI , nummeret står uden mellemrum.

Man kan indstille, om telefonnumre skal deles, og hvordan det skal ske.
Det kan være lidt bøvlet at få den til at huske den danske indstilling
"xx xx xx xx". Det er som regel nødvendigt at slette de andre muligheder.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-10-04 05:43

> Man kan indstille, om telefonnumre skal deles, og hvordan det skal ske.
> Det kan være lidt bøvlet at få den til at huske den danske indstilling
> "xx xx xx xx". Det er som regel nødvendigt at slette de andre muligheder.

Hej Henrik.

Jeg kendte ikke muligheden, smart nok, men jeg kan ikke lige lure den
:-/

Valgte "speciel" og skrev nummer (12345678) ud i een køre, men den deler
det alligevel.

Kan man ikke bare slå auto formattering af tlf. numre fra?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-04 19:13

In article <1gl67dw.8fz799xjjprrN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> [...]

> det alligevel.
>
> Kan man ikke bare slå auto formattering af tlf. numre fra?

Man kan vel fjerne hakket i "Formater telefonnumre automatisk". Men som
jeg nævnte tidligere, så har jeg haft en del bøvl med at få det til at
virke. Det kan hjælpe at slette de præformaterede muligheder og så prøve
nogle gange.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-04 14:37

> [...]

> Problemet er , at der i mange tilfælde "smutter" en del sms, både Keld
> og jeg har oplevet at skrive en masse, for derefter at få af vide at de

De sms'er du sender via Address Book registreres IKKE i telefonen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling