kransekagemasse
Fra : img

Dato : 01-10-04 08:49

jeg har fået 5 kg kransekagemasse og nu er spørgmålet,hvad gør jeg med den?
skal den viderebehandles eller er den klar til bagning?det er bagerkvalitet
som bliver brugt i konditorier.

Fra : zasha

Dato : 02-10-04 22:14

"img" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den?
> skal den viderebehandles eller er den klar til bagning?det er

.....*kan lige se bjerget af kransekage...*
*slurp*
Den er klar til bagning...så kom du bare i gang, og husk at inviterer hele
nyhedsgruppen, for du får da aldrig spist det hele selv..eller...?

Hilsen Heidi
--

http://chocolade.dk
http://hei.homepage.dk

Fra : \(Mr.Nice\)

Dato : 03-10-04 17:44

> [...]
> den?
> skal den viderebehandles eller er den klar til bagning?det er
> bagerkvalitet som bliver brugt i konditorier.

Hej

Hvad står der på pakken??

Hvis der er tale om kransekagemasse fra Odense Marcipan også kaldet Kranse
XX, så skal du iblande 2,5 kg sukker samt æggehvide til passende konsistens,
alt efter hvad du vil bruge det til!

Men hvis du f.eks vil bruge massen til fyld i diverse ting, f.eks. horn, så
er det ikke nødvendigt først at tilsætte sukker.

Og husk så!!! i rigtig kransekage bruges ordinær sukker ikke honning,
flormelis og andet stads!

Med venlig hilsen

Richardt