Spørgsmål om diæt og motion.
Fra : Jack L.

Dato : 29-09-04 18:48

Hej med jer,
jeg ved ikke om jeg har et problem med min diæt og motion. Det er nemlig
først for nyligt at jeg er begyndt at løbe en tur, og denne motion har
påvirket mit dagligliv en smule. Jeg spiser mere end før, og det er måske
naturligt. Til gengæld føler jeg at maven er blevet hurtigere om at fordøje
for jeg går typisk på toilettet 2-3 gange om dagen nu, hvorimod jeg plejede
kun at gøre det én gang om dagen før motionen.

Dette er en typisk dag i disse dage hvor jeg er begyndt på at motionere:

Jeg spiser sjældent morgenmad. Typisk står jeg op kl. 09-10, drikker en kop
kaffe, og cirka 1.5-2 timer senere spiser jeg frokost. I mellemtiden har jeg
været på toilettet. :p

Til frokost spiser jeg typisk en stor måltid i skolen (skriver projekt dér).
Så går der cirka 3-4 timer senere hvor jeg bliver småsulten igen. Det dækkes
med chokolade / sandwichbolle / shawarma eller hvad jeg ellers kan finde i
de københavnske gader. Jeg spiser sjældent frugt, hverken om morgenen eller
aftenen. Efter den mindre måltid besøger jeg toilettet igen.

Om aftenen klokken ~21:00-22:00 spiser jeg endnu en større måltid
(aftensmad), men jeg føler mig sulten igen klokken ~24:00-01:00. Her spiser
jeg chokolade eller rugbrød med makrel. Jeg er vel i seng klokken 02:00.

Mht. motionen så kan jeg føle at jeg løber længere før jeg bliver træt, og
jeg kan lave noget flere arm/mave-bøjninger end dagene før. Men jeg har også
på fornemmelsen at min spisevane gør at maven fordøjer maden for hurtigt,
eller at kroppen har svært ved at indtage energien. Jeg er en ret spinkel
person, så jeg ønsker naturligvis at få et mere "maskulint" look ASAP. :p

Mit spørgsmål er om jeg har brudt samtlige regler og love for effektiv
motion, og hvilke af de mest "alvorlige" fejl I mener bør rettes op. En lang
liste med beskrivelse med hvordan professionelle sportsøvere lever kan jeg
næppe overholde. :p

Iøvrigt er det lidt svært at finde små tips om motion og diæt, så det vil
være rart med nogle gode links. Jeg har prøvet www.sundhed.dk og
www.netdoktor.dk, men det ser ud til at der er ikke meget fokus på
motion/diæt. Jeg har kigget lidt i http://www.gomotion.dk/pe.asp?p_id=1, men
det ser ud til at artiklerne er skrevet af cand.alt- og ph.d-studerende. Jeg
vil bare have nogle små tips til at øge effektiviteten, ikke være
bodybuilder.

Til sidst et par gode henvisninger til populære helbreds-fora vil også være
fint. :)

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen