Redskabshus, kondens
Fra : Mogens

Dato : 28-09-04 14:09

Sidste efterår byggede jeg et af de moderne redskabshuse i stål, til
opbevaring af havemøbler og redskaber. Det fungerer også udmærket, men
sidste vinter opstod der meget kondens under taget, og det dryppede ned på
alt det som stod i huset, så det blev temmelig vådt, det var jo ikke
meningen det skulle stå og blive ødelagt

Er der nogen som har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på
problemet?

--
Mvh - Mogens; mohenNOSPAM@pc.dk
fjern NOSPAM fra min mail adresse

Fra : Torbenth

Dato : 28-09-04 22:12

"Mogens" <mohenNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på
> problemet?

Løsningen kunne være ca. den samme som for et vintertelt. Der skal hænges et
ekstra tag op under det bestående. Prøv evt. at besøge en campingforhandler
og hør om du kan bruge deres løsning.

Men ellers kunne en acrylplade bruges. Du skal måske bruge flere, kommer an
på arealet.

Mvh.
Torben

Fra : Mogens

Dato : 28-09-04 22:29

> [...]
> et
> ekstra tag op under det bestående. Prøv evt. at besøge en

Det vil jeg prøve at undersøge, om det kan være en mulighed.

Mvh - Mogens

Fra : noname

Dato : 29-09-04 07:39

> [...]
> meningen det skulle stå og blive ødelagt
>
> Er der nogen som har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på

Hej,

da jeg byggede redskabrum, spændte jeg først en presenning ud, derefter
satte jeg metaltaget på.

Det har virket.

mvh

Thomas

Fra : Mogens

Dato : 29-09-04 12:51

> Hej,
>
> da jeg byggede redskabrum, spændte jeg først en presenning ud, derefter
> satte jeg metaltaget på.
>
> Det har virket.

Ja det havde nok været en fornuftig løsning, men jeg har ikke lyst til skrue
taget af igen, så jeg har tænk på om amn evt. kunne lime nogle
flamingoplader på indvendig, men jeg ved ikke om limen kan tåle
varme/kuldepåvirkningerne.

Fra : Torbenth

Dato : 29-09-04 14:30

> [...]
> taget af igen, så jeg har tænk på om amn evt. kunne lime nogle
> flamingoplader på indvendig, men jeg ved ikke om limen kan tåle

Du undgår ikke kondensvandet. Kulde/varme. Flamingoplader kan ikke klare
denne funktion.
Eneste metode er at opsamle vandet og lede det væk. Nogle plader af een
eller anden art, som hænger lidt skråt og med kanter så du bestemmer, hvor
vandet skal løbe ned.

Mvh.
Torben

Fra : Mogens

Dato : 29-09-04 14:41

> [...]
> eller anden art, som hænger lidt skråt og med kanter så du bestemmer, hvor

Tak for info. Det var måske også lidt det jeg frygtede. Tror du det kan
afhjælpes ved evt. at lægge et ekstra tag på af Bitumen plader?

Fra : Martin Christiansen

Dato : 29-09-04 16:05

> [...]
> meningen det skulle stå og blive ødelagt
>
> Er der nogen som har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på

http://www.servial.dk/Dansk/Containere/stop_kondens.htm

Der findes flere firmaer/produkter på markedet til at sikre mod kondens på
undersiden af et ståltag.
Det er ofte en malbar behandling man giver pladerne på undersiden.

Søg f.eks. på "antikondens stål" på Google.

---

Fra : Mogens

Dato : 29-09-04 16:37

> [...]
> Det er ofte en malbar behandling man giver pladerne på undersiden.
>
> Søg f.eks. på "antikondens stål" på Google.

Tak for link. Jeg har også søgt på Google, men så vidt jeg kan finde ud af,
er det ikke noget man kan gøre selv, og det er ikke så nemt at tage taget af
og sende et til en fabrik. Det ville ellers være en nem løsning hvis man
selv kunne sprøjte pladerne engang.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 29-09-04 19:40

> [...]
af
> og sende et til en fabrik. Det ville ellers være en nem løsning hvis man

Nogle firmaer tager ud og sprøjter på stedet.

Kan dog ikke lige nogle navne i hovedet.

Prøv evt.

http://www.acrymatic.dk/pdf/AC%20Antikondens.pdf

Det må da være til at købe..?

Eller

http://tmcoating.dk/DK.Site/DKECOTHERM.html

De skriver at de enten kan udføre det på deres fabrik eller på stedet.

---

Fra : Mogens

Dato : 29-09-04 20:04

> [...]
> af
>
> Nogle firmaer tager ud og sprøjter på stedet.
>
> Kan dog ikke lige nogle navne i hovedet.

Ja den side har jeg også været inde på, men der står det er
indersdørsmaling, så det kan nok ikke bruges til et udendørs hus.

> Eller
>
> http://tmcoating.dk/DK.Site/DKECOTHERM.html
>
> De skriver at de enten kan udføre det på deres fabrik eller på stedet.

Det opdagede jeg også da jeg fik læst ordentligt, så jeg har sendt dem en
mail, og spurgt om det er for lille en opgave, eller om de laver hvad som
helst.
Det frøste link du sendte, var samme produkt, så jeg var ikke opmærksom på
at det var 2 forskellige firmaer, men endnu engang tak for hjælpen.

Fra : Torbenth

Dato : 29-09-04 20:57

> [...]
> Det frøste link du sendte, var samme produkt, så jeg var ikke opmærksom på
> at det var 2 forskellige firmaer, men endnu engang tak for hjælpen.

Det letteste og billigste er og bliver at ophænge plade lidt på skrå under
loftet og lade vandet løbe ned, hvor du vælger.
Det er det vi campister gør.

Mvh.
Torben

Fra : Mogens

Dato : 30-09-04 15:12

> Eller
>
> http://tmcoating.dk/DK.Site/DKECOTHERM.html
>
> De skriver at de enten kan udføre det på deres fabrik eller på stedet.

Jeg har i dag fået svar fra TCMCoating, og de skriver at jeg selv kan
sprøjte malingen på, så det var lige den løsning jeg håbede på, og til en
yderst fornuftig pris. Jeg skal bruge 10 kile maling som koster ca kr.
475,00.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 01-10-04 13:11

> [...]

> sprøjte malingen på, så det var lige den løsning jeg håbede på, og til en
> yderst fornuftig pris. Jeg skal bruge 10 kile maling som koster ca kr.

Så er det bare i gang..

---

Fra : Mogens

Dato : 01-10-04 14:20

> Så er det bare i gang..

Det kan du tro. Og endnu engang mange tak for hjælpen

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 05-10-04 11:04

"Mogens" <mohenNOSPAM@mail.dk> skrev et indlæg
<41596257$0$257$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

>Er der nogen som har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på
>problemet?

Har ikke selv problemet, men har hørt at det skulle hjælpe med noget
udluftning. Sæt et par 10x10 riste i modsatte sider/ender så vinden
kan suse i gennem. Kan måske give lidt fygesne, men som regel har vi
mere regn end sne her i landet Kan evt. sætte en plade for når der
er varsel om sne.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Mogens

Dato : 05-10-04 12:30

> [...]
> kan suse i gennem. Kan måske give lidt fygesne, men som regel har vi
> mere regn end sne her i landet Kan evt. sætte en plade for når der

Tak for tippet, det kunne måske også hjælpe på problemet, selvom der er
noget udluftning under tagpladerne.