Friske figner
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 27-09-04 13:49

Hej NG

Hvordan spiser man friske figner? Spiser man kun 'indmaden' eller kan
'skrællen' også spises?

Mvh. JN

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 14:46

Janni Nørmølle skrev:

> Hvordan spiser man friske figner? Spiser man kun 'indmaden' eller kan
> 'skrællen' også spises?

Vi har et "udendørs" figentræ af en sort der klarer sig fint i Danmark og
den giver en stigende mængde frugt, som vi æder med hud og hår med stor
fornøjelse. Og nej.... jeg ved desværre ikke hvad sorten hedder. Vi fik det
hos en nu afdød planteskolemand på Mors og ud over hos ham, findes det vist
kun i Botanisk Have i Århus.

Om skrællen på udenlandste figner, købt i en butik, er lige så let spiselig
og fordøjelig, skal jeg ikke kunne sige.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 14:52

Man spiser indmaden. Skær et kryds i toppen og pres så åbner den sig. Eller
bare skær dem midt over og spis indmaden lige som en kiwifrugt
VH Lasse.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-09-04 15:21

On Mon, 27 Sep 2004 15:51:40 +0200, Lasse N. Larsen wrote:

> Man spiser indmaden.
[snip]

Hvis det drejer sig om tørrede figner, så ryger det hele da med. Det er
måske en specien sort der er "beregnet" til at tørre?

--
Mvh. Lars

Skriv under det du kommenterer og fjern resten.

Fra : anders

Dato : 27-09-04 17:29

jeg spiser dem altid med skrald
mvh anders

Fra : JIB

Dato : 27-09-04 21:21

"anders" <alehmann@get2net.dk> wrote in message

> jeg spiser dem altid med skrald
> mvh anders

Som du først henter i skraldespanden?

Mvh. JIB

Fra : Emil

Dato : 27-09-04 23:41

JIB skrev:

>Som du først henter i skraldespanden?

Det kan jo blive småt for enhver.
Mennesket har en utrolig overlevelsesevne.

m.v.h. Emil

Fra : Bob

Dato : 30-09-04 07:34

Hele molletjavsen spises...