spyware software
Fra : Søren

Dato : 26-09-04 18:47

Hos PC'erne kender man til problemet med spyware og adware som jeg
antager også kan findes hos OSX. På TDCs hjemmeside anbefales enkelte
(freware) programmer til PC'er der kan klare spyware såfremt man har
fået det på sin maskine ligesom det selvfølgelig undersøger om man i det
hele taget har det på maskinen. Kan I anbefale noget software til OSX?

Søren

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-09-04 19:14

On Sun, 26 Sep 2004 19:46:33 +0200, Søren wrote:

> Kan I anbefale noget software til OSX?

Beklager, men jer er ikke lige stødt på sådan noget software til Mac.
Er der nogen bestemte oplysninger du gerne vil have opsnappet, eller er
det mere generelt?

--
MVH
osv...

Fra : Søren

Dato : 26-09-04 20:09

Frank E. N. Stein wrote:

> Beklager, men jer er ikke lige stødt på sådan noget software til Mac.
> Er der nogen bestemte oplysninger du gerne vil have opsnappet, eller er
> det mere generelt?

Det er mere generelt.

Søren

Fra : Steen Larsen

Dato : 26-09-04 21:18

In article <4156ff43$0$228$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> [...]
> fået det på sin maskine ligesom det selvfølgelig undersøger om man i det
> hele taget har det på maskinen. Kan I anbefale noget software til OSX?

http://macscan.securemac.com/

Skal angiveligt kunne identificere spyware m.v. på X. Har ikke selv
prøvet det.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-09-04 22:19

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> http://macscan.securemac.com/
>
> Skal angiveligt kunne identificere spyware m.v. på X. Har ikke selv
> prøvet det.

"Download disabled" har der stået i det sidste halve år...
Der har været lidt diskussion om programmet på macupdate:
<http://www.macupdate.com/reviews.php?id=10267>

Er der i det hele taget nogen der har hørt om spyware på OSX ?

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Søren

Dato : 27-09-04 12:30

Kaj Christiansen wrote:

> Er der i det hele taget nogen der har hørt om spyware på OSX ?

Det er også hvad jeg implicit ville med mit spørgsmål - altså om det er
noget der kan forekomme på OSX eller om det hører til i Windows verdenen.

Søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-04 16:37

> Det er også hvad jeg implicit ville med mit spørgsmål - altså om det er
> noget der kan forekomme på OSX eller om det hører til i Windows verdenen.

selvfølgelig kan det forkomme, men det er blot ikke særligt udbredt.

De færreste gider dog at indskrive funktionaliteten i SW der kun
anvendes af ca 2%. og ofrer derfor resurcerne på windows sw, hvor man
kan ramme opimod 95% af brugerne, dvs at man kan 47 gange så mange
oplysninger for de samme resurcer.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-09-04 23:13

Steen Larsen wrote:
> In article <4156ff43$0$228$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:
-snip-

> http://macscan.securemac.com/
>
> Skal angiveligt kunne identificere spyware m.v. på X. Har ikke selv
> prøvet det.

Sådan et program kan enhver jo lave... Ligesom enhver kan lave et
program der identificerer virus på os x:

Der skal bare stå noget i stil med:

println("Din pc er fri for spyware og virus");
exit

hehe Eller tager jeg fejl?

mvh.
Martin Jørgensen