OT(?) - og alligevel?
Fra : Morten Lind

Dato : 25-09-04 20:55

Er dette en interessant debat?

<http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=10959735205692956>

M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 25-09-04 21:41

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Er dette en interessant debat?
>
> <http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=10959735205692956>
>
> M.

Thjaa...... både og det viser jo blot hvor vores interesse ligger,
men berettiger ikke den mudderkastning. ) Vi lever i et demokratisk
samfund hvor alles meninger skal kunne gives til kende, derimod har alle
også ret til at have en modsat holdning )

Hilsen Karen

--
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-09-04 23:09

Morten Lind wrote:

> Er dette en interessant debat?
>
> <http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=10959735205692956>
>
> M.

Jeg kan ikke se det som andet end en god ide, altså hvis ikke at det er
macbrugere som kunne have glæde af at se Virtual PC 7.0, ja hvem skulle
det så være.
Jeg syntes det er flot at i kan få både Apple og Microsoft til at vise
flaget ved den næste Workshop.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-09-04 23:18

In article
<1gkovgl.1ojsprf1lw4fjaN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Er dette en interessant debat?

Ikke specielt. Er det ikke bare for sjov?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-09-04 23:53

Morten Lind wrote:

> Er dette en interessant debat?
>
> <http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=10959735205692956>

Tja... jeg synes ikke microsnøft har noget at gøre på en MacBruger
workshop, med mindre ideen er, at der opstilles store skåle med
overmodne tomater og rådne æg, som vi bombardere dem med.

Windåse emulatorer og microsnøft software, har altid kørt ad hel....
til Mac'er, så hvis man har et uafviseligt behov for at køre den
type software, så er det da meget smartere, at man køber en windåse
til det formål, de er jo så billige, at man næsten får dem kylet i
nakken.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 26-09-04 00:53

Niels Riis Ebbesen skrev:
> Tja... jeg synes ikke microsnøft har noget at gøre på en MacBruger
> workshop, med mindre ideen er, at der opstilles store skåle med
> overmodne tomater og rådne æg, som vi bombardere dem med.

Jeg synes, det er glimrende, at Microsoft vil komme og demonstrere den nye
version af VPC. Det er jo et program, der gør det muligt, at man kan
arbejde på sin Mac, selvom man af den ene eller anden grund er nødt til at
bruge et program under Windows (fx ved brug af netbank eller tjek af
webdesign i Windows-browsere).

Gensidig respekt er nødvendig for et godt samarbejde, og den bedste måde at
fortælle Microsoft om Mac-brugernes ønsker og synspunkter er ved at
opretholde en konstruktiv dialog.

I øvrigt er jeg imod al form for fanatisme -- også den man møder hos
enkelte Mac-brugere i diverse diskussionsgrupper.

Jeg er ked af at høre, at I i MacBruger "alvorligt [har] overvejet
indlægget fra MS", hvis det alene skyldes, at det netop er Microsoft, der
er tale om.

Pas på, at I ikke opholder jer i Steve Jobs' "Reality Distortion Field" for
længe ad gangen

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-09-04 15:37

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote in message news:<151way7h03jui$.k74ouq912zqe$.dlg@40tude.net>...

> [...]
> er tale om.
>
> Pas på, at I ikke opholder jer i Steve Jobs' "Reality Distortion Field" for

Hej alle I dejlige Macvenner

Jeg vil give Rasmus ret i hele hans indlæg

Det sker, at jeg selv forfalder til fanatisme,
men hele verdenshistorien viser jo,
at forhandling er vejen til fred og konstruktivt samarbejde.

Jeg synes at det er herreblæret,
at man kan køre med to styresystemer på en Mac.

Hvor ville Mac have været uden den mulighed?

Jeg ved ikke hvor mange Macbrugere der bruger VPC,
men har en ide om at det er en del.

Uden VPC, ville de være tvunget til,
at underlægge sig monopolets magt, og skifte til PC ((

Det er jo nyligt, at VPC er kommet på MS´s hænder,
det er der ikke noget at gøre ved.

Medmindre MS forringer produktet, så synes jeg,
at vi skal være glade for valgmuligheden
(Ellers skulle jeg sgu´sidde med en Windows nu,
og det nægter jeg katagorisk! )

Der er så mange ting, som er uretfærdige,
og det er osse uretfærdigt at MS sidder på så meget magt,
men fanatisme lukker os selv fuldstændigt ude.

Jeg blev skam stolt, da itunes og ipod
blev gjort kompatible med windows!

Det er fornuftig business

Tag nu godt imod MS folkene d. 9/10, det er ikke deres skyld at
deres chef fører forretning på sin specielle måde.

Med ønsket om grumme god hygge til alle
fra
Lone

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-04 02:48

Hej Morten

Jeg véd ikke, om jeg vil kalde det for 'interessant', men det er da lidt
morsomt, at nogle ligefram vil 'bevæbne sig over for de banditter fra M$.

Problemet er jo, at indtil M$ ragede VPC til sig, var det et rimelig
godt program, hvor udviklerne gjorde meget ud af at få det til at køre
bedst muligt. Men som så ofte, når M$ får fingre i noget bliver det
oftest ødelagt og mishandlet til ukendelighed.

Det var jo nøjagtig det samme, der skete med FWB Softwindows. - M$ satte
priserne på Windows licenserne op til fuld retail price, så der ikke var
ret mange, der overhovedet havde råd til at købe en VPC eller
Softwindows. - Fx. ville Softwindows 6, der lige nåede at komme i beta 1
komme til at koste den nette sum af 3500kr. + moms inkl. en Win2000
licens. Det samme ville have været tilfældet for VPC, hvis ikke M$ selv
mere eller mindre havde fusket sig til Connectrix's bedste software. Det
var jo licensforhøjelserne, der kvalte Connectrix.

FWB var kloge nok til at droppe videreudviklingen af Softwindows -
desværre, - for det _er_ et rigtig godt program. Istedet for valgte FWB
at lave en ren emulator i form af RealPC, som de sælger uden Windows
licens, og så er det op til folk selv, hvad de vil have af Windows
system. Hvorimod fx. Softwindows 4.0 jo kom med Windowws 95 eller 98. SW
5.0 kom med Windows 98, ME og 2000, SW 5.1 med Windows ME og 2000, og så
var det meningen at SW 6.0 skulle komme med valgmulighederne mellem 98,
ME, 2000 og XP

Jeg bruger selv Softwindows, og det har jeg gjort helt fra Insignia
dagene med SW 1.0, (som i øvrigt kører fortrinligt på 9.2.2 med Win95)
via 4.04 - også med Win95 og nu med SW 5.09 med Win98sr2. - Jeg ville
gerne have en Win98SE eller evt. en ME til den istedet for. Det er bare
ikke til at opdrive nogen af de to til rimelige priser. - Jeg mangler
nemlig den fulde Firewire support på 98sr2. Jeg fandt dog noget FW-værk
på 98 CD'en, men det understøtter ikke 'shared disks', hvis den eksterne
FW disk er Mac formatteret.

Jeg har nu igen fået installeret OS X 10.3.5 og for sjovs skyld startede
jeg classic mode og bagefter Softwindows 98. - Det kører faktisk som lyn
og torden - væsentlig hurtigere end, hvis jeg starter op i OS 9.2.2 og
derefter åbner SW 98 5.09. Umiddelbart vil jeg vurdere, at SW 98 nu
kører med en hastighed der svarer til ca. 350mhz PIII P3 processor. Det
tog i alt kun knap 8 sek. at starte Softwindows op - og det endda uden
turbostartsfunktionen!.

Så til dem, der stadig har deres SW 5.09 eller 5.1... Behold dem og brug
dem i classic mode! SW har jo heller ingen problemer med at finde div.
Mac diske og burge dem som 'shared disks', hvilket VPC jo godt kan have
noget besvær med...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 26-09-04 13:59

Erik Richard Sørensen skrev:
> [...]
> bedst muligt. Men som så ofte, når M$ får fingre i noget bliver det
> oftest ødelagt og mishandlet til ukendelighed.

Er VPC 7 blevet "ødelagt og mishandlet til ukendelighed"? Jeg har set nogle
skærmbilleder, hvor nogle af ikonerne er flyttet, men om programmet er
bedre eller værre end den tidligere version, ved jeg endnu ikke.

Jeg var også skeptisk, da jeg hørte, at Microsoft havde købt sig til VPC,
og jeg frygtede som andre, at programmet ville blive sløjfet (det bemærkes
her i parantes, at andre firmaer end Microsoft har gjort sådan før). På den
anden side: Hvis Microsoft virkelig prioriterer VPC og stiller ressourcer
til rådighed for den fortsatte udvikling, så er det vel egentlig dem, der
har den største ekspertise til at lave en Windows-emulator. Problemet er
selvfølge så, at nogle vil afvikle Linux og ikke Windows i VPC. Jeg ved
ikke, om det giver flere problemer i dag, end da Connectix stod bag.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-09-04 18:28

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> writes:

> [...]
> selvfølge så, at nogle vil afvikle Linux og ikke Windows i VPC. Jeg ved
> ikke, om det giver flere problemer i dag, end da Connectix stod bag.

Jeg tror at Microsoft gør hvad de kan for at holde liv i Apple, da det
er den eneste signifikante konkurrent til dem. Herved har de ikke
monopolmyndighederne på nakken.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-04 05:40

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Er dette en interessant debat?
>
> <http://macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=10959735205692956>
>
> M.

Tak for Jeres synspunkter
M.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 26-09-04 16:21

Morten Lind skrev:
> Tak for Jeres synspunkter

Jeg kom lige i tanke om disse:

The Mac lovers of Microsoft
http://seattlepi.nwsource.com/business/158677_msftmac30.html

More on Microsoft Mac BU
http://blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/archives/001346.html

- hvor man bl.a. kan læse:

People sometimes stare when Microsoft Corp. executive Tim McDonough opens
his laptop in meetings. But that's probably to be expected when someone
uses a Mac PowerBook in the center of the Windows world.
The Mac BU includes one of the coolest rooms I've seen so far on the
Redmond campus: A test lab with more than 85 Macs representing almost the
full history of the machines, from the Macintosh Plus to the new G5.

--
Venligst,
Rasmus Bruun