hvidløgskuren.....
Fra : bj

Dato : 24-09-04 20:53

Hvad er jeres holdning/mening til dette.....

350gram pillet og presset hvidløg (presset i træ, marmor eller plastik, må
ikke komme i kontakt med metal) puttes i et glas med ½liter snaps (eller
finsprit ifølge original opskrift).

Glasset lukkes hermetisk og sættes i køleskabet i 20 dage. Herefter tages
det ud og filtreres gennem gaze-si og sættes tilbage i køleskabet i endnu 2
dage. Så er naturmidlet klar til at indtages i dråber i et glas vand eller
mælk før hvert måltid efter et skema, der fortæller, at man skal indtage
dråber morgen middag og aften.

1: 6 dråber 1 2 3
2: 15 dråber 4 5 6
3: 24 dråber 7 8 9
4: 33 10 11 12
5: 42 13 14 15
6: 51 16 17 18
7: 51 18 17 16
8: 42 15 14 13
9: 33 12 11 10
10: 24 9 8 7
11: 15 6 5 4
12: 6 3 2 1
13:65 15 25 25
14: 75 25 25 25

når man er nået til de 25 dråber fortsætter man indtil der ikke er mere af
produktet tilbage og det sker altså med 25 dråber 3 gange dagligt...

kuren må ikke gentages før efter 5 år igen.

Kuren skulle være tillagt mange gode egenskaber:

forbedre stofskifte, gøre blodåre mere elastiske, åreforkalkning,
bihulebetændelse, forhøjet blodtryk, minimere hovedpine, leddegigt.....og
andet som udvendige svulster, høre og synsforstyrrelser....

Jeg har modtaget dette fra en veninde som holder FamilieJournalen og dette
har været skrevet i denne uge hér. Ifølge kopiet kan jeg se at det er
skrevet i bladet på side 127....jeg ahr bare et udpluk af kuren, men hun
fortalte mig, at der også var en artikel som var værd at læse....

bj

Fra : -V-

Dato : 24-09-04 22:09

bj wrote:
> 350gram pillet og presset hvidløg (presset i træ, marmor eller
> plastik, må ikke komme i kontakt med metal)

Hvorfor? Antioxidanter?
Lad mig fortælle dig en lille hemmelighed: Antioxidanters effektivitet er
*ekstremt* overvurderet.

> når man er nået til de 25 dråber fortsætter man indtil der ikke er
> mere af produktet tilbage og det sker altså med 25 dråber 3 gange
> dagligt...

Intet under at den er populær.

> kuren må ikke gentages før efter 5 år igen.

Hvorfor?

> Kuren skulle være tillagt mange gode egenskaber:
> minimere hovedpine

Sgudda ikke med de mængder alkohol involveret.

> høre og synsforstyrrelser....

'Minimere'? Du mener ikke 'promovere'?

Lad mig se nogle videnskabelige vurderinger af kuren, hvis det da findes.
Ellers er det svært at antage den som andet end bare en ny 'suppekur', som
lover alt og ingenting indfrier.

-V-

Fra : bj

Dato : 24-09-04 22:19

<Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Antioxidanter?
> Lad mig fortælle dig en lille hemmelighed: Antioxidanters effektivitet
er
> *ekstremt* overvurderet.

Ja, det kan du da have ret i, men hvorfor er det så overvurderet, mig
bekendt er det jo trods alt vigtige for vores krops funktion.

> Hvorfor?

Det ved jeg ikke, men kunne forestille mig, at udreningens effekt måske
virker og at den virker mere end til gentagelse i nde for 5 år. Og rent
videnskbeligt har jeg ikke noget på denne antagelse...

> Sgudda ikke med de mængder alkohol involveret.

Hehe, man kan jo bruge finsprit, men det gør det nok ikke bedre!

> 'Minimere'? Du mener ikke 'promovere'?

Nej

> [...]
findes.
> Ellers er det svært at antage den som andet end bare en ny 'suppekur',

Ja, man kan jo forsøge med sig selv. Jeg har tænkt mig at gøre et forsøg,
og når det så er så vidt at kuren er overstået kort før jul kan jeg jo
fortælle hvad jeg mener. Det er jo trods alt ku hvidløgssaft og
finsprit/snaps. Jeg er ikke tilhænger af alkohol, men er klart villig til at
forsøge dette.....blot et eksperiment.....jeg har ikke indtage alkohol i vel
snart 2 år, så det bliver spændende hvordan kroppen reagerer..

> -V-
>
> med venlig hilsen

bj

Fra : -V-

Dato : 24-09-04 22:37

bj wrote:

> effektivitet er *ekstremt* overvurderet.
>
> Ja, det kan du da have ret i, men hvorfor er det så overvurderet, mig
> bekendt er det jo trods alt vigtige for vores krops funktion.

Hvorfor deres virkning er overvurderet?
Fordi folk tror at de virker, og det gør de ikke (i samme grad som
forventningerne).

> Det ved jeg ikke, men kunne forestille mig, at udreningens effekt
> måske virker og at den virker mere end til gentagelse i nde for 5 år.
> Og rent videnskbeligt har jeg ikke noget på denne antagelse...

Den hører jeg gerne mere om, evt. fra andre.

> Nej

Du overser en smiley.

> Ja, man kan jo forsøge med sig selv.

Men du kan bare ikke bruge dig selv som en videnskabelig undersøgelse,
desværre.
Det kræver et dobbeltblindt forsøg, og det kan du ikke udføre ene
mand/kvinde.

Til gengæld har jeg søgt hider og dider:
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15383228>

Her er der godtnok tale om vandige udtræk, men still...
"...significant decreases in the activities of GSH-dependent
antioxidants..." er tankevækkende.

<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15133406>
"..some evidence of benefit..."

Det tyder altså på at der er noget om snakken. Hvorfor ikke bare spise en
afbalanceret kost med hvidløg som en del af det?

-V-

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 24-09-04 22:54

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vel
> snart 2 år, så det bliver spændende hvordan kroppen reagerer..

Med ca. 1/10 genstand pr. dag fordelt ud over 3 daglige indtagelser tror jeg
ikke du skal forvente nogen reaktion fra alkoholen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-09-04 23:50

-V- wrote:

> Hvorfor? Antioxidanter?
> Lad mig fortælle dig en lille hemmelighed: Antioxidanters effektivitet er
> *ekstremt* overvurderet.

Hmm. Nu kommer det jo selvfølgelig an på hvor højt man vurderer
antioxidanter :)

Men jeg synes da flere gange være stødt på overbevisende dokumentation
for antioxidanters gavnlige virkninger.

/David

Fra : Hjalte

Dato : 25-09-04 00:13

On Fri, 24 Sep 2004 23:09:09 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Lad mig se nogle videnskabelige vurderinger af kuren, hvis det da findes.
>Ellers er det svært at antage den som andet end bare en ny 'suppekur', som
>lover alt og ingenting indfrier.

Skepsis kan tit være en god ting, men nogle gange er der ting der ikke
kan bevises videnskabeligt, men som stadig fungerer efter hensigten.

Når det er sagt, vil jeg fortælle at jeg får nogle år siden havde
problemer med årebetændelse i mine ben.
Jeg havde fået blodfortyndende medicin og en masse gode råd om
spisevaner ol.

Problemerne forsvandt, men efter nogen tid begyndte de så småt at
komme igen.

Jeg faldt tilfældigvis over Tibet-kuren ell. hvidløgskuren, og tog
den.
Mine symptomer på åreforkalkning forsvandt allerede et par dage efter
at jeg var startet på kuren.

Om det var kuren, eller om det var forsvundet alligevel ved jeg ikke,
men jeg vælger at tro på at det var kuren der hjalp.

Om ikke andet, så kan det ihvertfald ikke skade at tage den (måske
lige på parforholdet, men bortset fra det

---
MVH.
Hjalte

"Lad være med at smide mælken ud når der ikke er mere i den, du får et kort pust af glæde næste morgen når du tror at der er noget tilbage."

Fra : G.B.

Dato : 24-09-04 23:16

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er jeres holdning/mening til dette.....

Plat og svindel. Brug hvidløg i den daglige madlavning i stedet for.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Leo

Dato : 25-09-04 00:07

Oksehømhøm.....
Hvis man gør en løgn stor nok - kompliceret nok - ender den med (for nogen)
at blive troværdig - det er lidt ligesom når man bilder folk ind, at de på
Rigshospitalet anbefaler fede mennesker at leve af hot-dogs....bull shit!!!

Men jeg er helt sikker på, at kuren ikke gør nogen skade, hvis man ellers
tåler alkohol og hvidløg, så....oh, du salige placeboeffekt - hvad skulle
sundhedsvæsenet dog stille op uden....og det gælder også alle
plathøvlene....

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-09-04 05:40

Leo wrote:
> [...]
> Rigshospitalet anbefaler fede mennesker at leve af hot-dogs....bull shit!!!

Anbefaler de det på Rigshospitalet?

> [...]
> tåler alkohol og hvidløg, så....oh, du salige placeboeffekt - hvad skulle
> sundhedsvæsenet dog stille op uden....og det gælder også alle

Hvidløg i store mængder og alkohol i moderate mængder har da
dokumenterede gode virkninger, så det er vel ikke så underligt hvis der
sker et eller andet godt. Man kunne sikkert opnå noget tilsvarende eller
bedre på andre måder, men jeg ved det ikke. Jeg har ikke set nogle
videnskabelige undersøgelser med konklusioner for eller imod denne
hvidløgskur.

/David

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 25-09-04 07:22

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Anbefaler de det på Rigshospitalet?

Nej, det gør de ikke men for år tilbage, og den er da sikkert stadig i
omløb, var "Rigshospitalets kur" meget populær. Den indeholdt bl.a. hot
dogs. Rigshospitalet kendte den blot ikke og ud fra et ernæringsmæssigt
synspunkt var den temmelig underlødig.

> [...]
> bedre på andre måder, men jeg ved det ikke. Jeg har ikke set nogle
> videnskabelige undersøgelser med konklusioner for eller imod denne

Hvidløg har en dokumenteret effekt, bl.a. på kolesterolindholdet i blodet,
men der skal en daglig "noget" større portion til end et par dråber.

Lisbeth

Fra : Hjalte

Dato : 26-09-04 00:32

On Sat, 25 Sep 2004 08:21:53 +0200, "Lisbeth Nielsen"
<ingen@invalid.mail.dk> wrote:

>Hvidløg har en dokumenteret effekt, bl.a. på kolesterolindholdet i blodet,
>men der skal en daglig "noget" større portion til end et par dråber.

Heller ikke koncentreret hvidløg???

---

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 26-09-04 09:38

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message

> Heller ikke koncentreret hvidløg???

Så vidt jeg ved er de hvidløgskaplser man kan købe (på linje med fiskeolie)
vist gode netop fordi de indeholder koncenteret hvidløg, men den opskrift på
alm. hvidløg i snaps virker langt fra koncentreret.

Min svigermor fik "opskriften" på et ældrecenter og ville gerne prøve den da
hun lider af gigt. Det havde ikke nogen virkning overhovedet.

vh
Lisbeth

Fra : Leo

Dato : 26-09-04 15:06

> Anbefaler de det på Rigshospitalet?

Som en anden har skrevet cirkulerer en underlødig kur, der anbefaler bl.a.
hot dogs som en del af kostgrundlaget - pakket ind i medicinske floskler og
med Rigshospitalet som blåt stempel -

> Hvidløg i store mængder og alkohol i moderate mængder har da
> dokumenterede gode virkninger, osv

Joh, men her er jo nærmest tale om homøopatiske doser - og hvis det blot er
den effekt, der hidrører fra de to nævnte ingredienser, så kunne man med
fordel vælge at komme lidt hvidløg i maden og drikke et glas rødvin.

Fra : G.B.

Dato : 26-09-04 20:53

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> blot er den effekt, der hidrører fra de to nævnte ingredienser, så
> kunne man med fordel vælge at komme lidt hvidløg i maden og drikke et

Desuden har denne såkaldte "Tibet-kur" intet som helst med tibetansk
medicin at gøre.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 02-10-04 10:12

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev et indlæg
> [...]

>bedre på andre måder, men jeg ved det ikke. Jeg har ikke set nogle
>videnskabelige undersøgelser med konklusioner for eller imod denne

Med hensyn til alkohol: Har du nogle undersøgelser der beviser at det
er selve alkohollen der har de gode virkninger? Det kan jo også
tænkes at de folke der har et konstant lavt forbrug af alkohol har
bedre levevilkår eller gør mere ud af sig selv end andre gør.

Selvfølgelige "kender vi een der drak en snaps om dagen og blev 100
år", men f.eks. men for en del år siden havde vi et ældre ægtepar i
familien hvor manden godt kunne lide en enkelt snaps og konen ikke
kunne. Hun blev da noget med en lille snes år ældre end ham.

Med hensyn til hvidløgskuren: Min skepsis over for en kur stiger med
kvadratet af antal sygdomme/gavnlige virkninger som kuren kan gavne.
Nu holder vi selv Familie Journalen og jeg læste også artiklen i nr.
39 (20. september) på side 126 forbindelse med omtalen af en kræftsyg
person. Og jeg må nok sige at det er imponerende hvad hvidløg har af
gode virkninger:

Ud over at "absorbere alle slags indvendige og udvendige svulster"
skulle kuren (som kun må gennemføres hvert femte år) kunne:

"Rense organismen for fedt og befri den for ophobede affaldsstoffer.
Forbedre stofskiftet og følgelig gøre alle blodkar elastiske.
Formindske kropsvægten, opløse blodansamlinger, hjælpe på problemer i
mellemgulvet, syg hjertemuskulatur, åreforkalkning, ischemi
(blodtomhed, blodstandsning), bihulebetændelse, forhøjet blodtryk,
bronko pulmonere-sygdomme (blodsygomme i lungerne), få hovedpine til
helt at forsvinde, mindske risikoen for blodpropper i hjernen,
ledegigt, ledsmerter og gigt. Den siges også at have gavnlig virkning
mod mavebetændelse, mavesår og hæmorider".

Min skepsis er stor over for kuren - men er da helt klar over at
hvidløg sikkert kan påvirke nogle ting i kroppen, hvilket mange ting
jo kan.

Og når man så ved at sydeuropærer spiser meget hvidløg og ser nogle af
de "store typiske italienske mødre" (eller for den sags skyld
overvægtige danskere der altid gnasker pizza eller kebab med masser
hvidløg synes jeg da den udrensende effekt for fedt eller
formindskelsen af kropsvægten virker noget begrænset

For at undgå misforståelser: Jeg kan godt selv lide både hvidløg og
pizza og lidt alkohol - og jeg har et par kilo for meget at slæbe på

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : JIB

Dato : 01-11-04 23:48

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
> Rigshospitalet anbefaler fede mennesker at leve af hot-dogs....bull shit!!!

Nej, klap hesten. Den kur, du taler om, påstås ganske vist at stamme fra
et eller andet hospital, men den er mere kompliceret end til blot at æde
hotdogs.

Den varer 3 dage, og kan gentages hver uge. Det er noget med, at man
snyder kroppen ved at indtage store mængder proteiner den ene dag, og
ikke den næste. Mærkeligt nok har den en forbløffende virkning - jeg har
selv ABSOLUT ingen tiltro til den slags dameblads-øregas, men da konen
hoppede på den for nogle år siden, gjorde jeg det også.

I løbet af de 3 dage æder man mærkelige ting. Frokosten er typisk en
dåse tun i vand, nogle saltkiks, og evt. et gokæg. Aftensmaden er et
lille stykke tørstegt kød med rå blomkål, broccoli eller revet gulerod,
efterfulgt af (hold jer fast) en kop vanilleis. Den ene aften en kogt
rød pølse, og igen vanilleis.

Resten af ugen spiser man normalt, men prøver at undgå fede sager.

Jeg tabte 9 kg. på 3 måneder, uden at vide, om jeg havde tabt dem
alligevel ved at droppe mirakelkuren og bare undgå fede sager i det
daglige.

Så intet er dokumenteret - men alligevel!

Vh. JIB

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-09-04 01:15

ANG. Hvidløg generelt..
Har selv taget hvidløgspiller i snart 2 år og har ikke haft nogle former for
influenzaer.
Et par i familien har taget hvidløg og FiskeOlie i meget lang tid.. og
herren har ikke været syg i 44 år.

DN

Fra : G.B.

Dato : 29-09-04 14:50

"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> former for influenzaer.
> Et par i familien har taget hvidløg og FiskeOlie i meget lang tid.. og

Hvidløg og fiskeolie er simpelthen bare godt - frisk hvidløg (bedre end
piller) og apotekets den billige torskelevertran (koster 50% af de andre
mærker). Og så skal man ha' det hver eneste dag!

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 02-10-04 09:52

"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev et indlæg
<4158acea$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

>Et par i familien har taget hvidløg og FiskeOlie i meget lang tid.. og
>herren har ikke været syg i 44 år.

.... eller han har ikke villet indrømme det, eller ignoreret det. Nogle
mennesker vil simpelthen ikke indrømme de er syge, eller kan lide at
være den der aldrig er syg...

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 07-10-04 19:55

...skal måske også lige nævnes parret der nævnes er i midten af 60erne.. og
de cykler frem og tilbage mellem Oksbøl og Esbjerg et par gange i måneden,
og går til svømning og gymnastik flere gange i ugen... hverken kender eller
har hørt om andre der har samme energi i den alder!!.. OG de ror jævnligt
flere kilometer i hver deres Kano.

DN

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 13-10-04 17:00

<416590f6$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>har hørt om andre der har samme energi i den alder!!.. OG de ror jævnligt

Kender en dame på 70 som mig bekendt ikke bruger naturpræparater - hun
farer også rundt til Fodslaw, roning, dans osv. osv. - så jeg hælder
mere til at hvis man er aktiv kan man forblive aktiv i mange år - også
uden diverse præparater.

Jeg er ikke selv bruger af de forskellige præparater - både fordi jeg
ikke tror på præparater som er "godt for alt", og så fordi de koster
det hvide ud af øjnene. Men nogle ting har da helt sikkert en virkning
- men den mener jeg man ofte kan få billigere ved at vælge forskellige
grøntsager osv. når man laver mad. Eller som i det aktuelle tilfælde,
lave det selv.

Ligesom der er "industri-medicin" der virker er der da helt sikkert
også naturmedicin (og/eller kosttilskud) der har en virkning (både
ønskede og uønskede). Men jeg mener at mange produkter/kure er
opreklameret - ellers ville kineserne og tibetanerne jo nok nærmest
være udødelige

Fra : Annette Holm

Dato : 30-10-04 19:52

> [...]
> ikke komme i kontakt med metal) puttes i et glas med ½liter snaps (eller

Min mand og jeg har prøvet denne hvidløgs kur, for tre år siden.
vi fik begge pudsigt nok eksem af kuren, i albue ledene, mit er forsvundet
igen,
men min mand døjer stadig med eksem på øre flipperne og i albue ledene.
Det er det jeg ved om den kur, jeg syntes ellers ikke den havde nogen anden
effekt end vi stank langt væk af hvidløg, det samme gjorde vores køleskab
*G*

--
Med Venlig Hilsen
Annette Sø Holm.

Fra : G.B.

Dato : 31-10-04 05:34

"Annette Holm" <ah@fjerndette.psh.dk> skrev i meddelelsen

> Min mand og jeg har prøvet denne hvidløgs kur, for tre år siden.
> vi fik begge pudsigt nok eksem af kuren, i albue ledene, mit er
> forsvundet igen,

Det skyldes nok andre årsager, skal du se.

Man får ikke eksem af at spise hvidløg.

Fra : Annette Holm

Dato : 31-10-04 18:10

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "We all have private ails. The troublemakers are they
> who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Det er muligt men det er da underligt at vi begge får eksem!
og min mand har det stadig, det er da nogle år siden vi prøvede kuren,
men du har nok ret, for kuren er jo udrensende og meget skrap.

Med Venlig Hilsen
Annette Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm
Hvis vi i stedet for den smule sommertid på en snollet time, havde
indført en sommertid på seks måneder, så kunne vi nu ha' været midt i juni.

Fra : G.B.

Dato : 31-10-04 23:47

"Annette Holm" <ah@dk> skrev i meddelelsen

> Det er muligt men det er da underligt at vi begge får eksem!

Nej. I bor begge samme sted og bruger for eksempel samme renøringsmiddel
etc.