OS X newbee: slet services fra programmenu
Fra : Sebastian

Dato : 23-09-04 10:49

Nu kører Rubiline jo også OS X.
Og efterhånden er det ene og det andet installeret - nu virker det
næsten som det skal. Jeg vil ikke betegne mig som OS X nørd nu, men har
efterhånden fået lidt overblik over systemet:

Nu er der bare een ting der generer mig.

i Menuen <Programm> <Services> ligger der en del ting, som ikke alle
bruger har brug for (fx. AppleScript, open URL i Chamino). Hvordan kan
jeg bede styresystemet om at slette disse henvisninger og/eller kun
tilbyde dem nogle brugere?
Er der nogle filer der skal flyttes til de rigtige biblioteker?

Jeg blev desværre ikke rigtig klog ud af de svar jeg fand på nettet.

tak for hjælpen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-09-04 07:43

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogle filer der skal flyttes til de rigtige biblioteker?
>
> Jeg blev desværre ikke rigtig klog ud af de svar jeg fand på nettet.

Service menuen afspejler de programmer dr findes i programmer mappen
eller bruger/programmer mappen. Systemet scanner disse mapper ved login
for programmer som har NSServices i "info.plist" dokumentet.

Et tip er at gå ind og fjerne NSServices elementerne i info.plist for
hvert program man ønsker. Men det har indvirkning på alle brugerne.

Hvordan det ser ud med brugere ed forenklet finder ved jeg ikke, men det
kunne være værd at forsøge.
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Sebastian

Dato : 24-09-04 10:04

> [...]
> hvert program man ønsker. Men det har indvirkning på alle brugerne.
>
> Hvordan det ser ud med brugere ed forenklet finder ved jeg ikke, men det

Mange tak Michael

Det med at slette nogle elementer er ikke lige mig (endnu)

fra en anden gruppe fik jeg tippet med Servicemanageren:
http://www.blacktree.com/apps/servicemanager/index.html

Den gør vist det samme som du foreslår og er lidt mere Mac-like takket
være en GUI.

hilsen

--
Sebastian Loeck