WHisky til gave
Fra : FLEXMAN

Dato : 22-09-04 21:15

Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner

Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

Hvilken en skal jeg vælge

mvh

Nikolaj

Fra : Devast8or

Dato : 22-09-04 21:29

FLEXMAN wrote:
> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

> [...]

Det kommer vel an på så meget. Kender du nogle han kan lide? Så kan det være
at nogle herinde kender nogle der ligger i samme "smagsområde". Hvis han
f.eks. er til de meget røgede skal du gå efter en fra øerne.

Devast8or

Fra : Lars Remmen

Dato : 22-09-04 22:13

FLEXMAN wrote:
> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr
>
> Hvilken en skal jeg vælge

Der er stor forskel på Whisky. Men hvis nu *jeg* skulle have en flaske
whisky i gave, ville jeg foretrække en som provokerede mine smagsløg
lidt i stedet for den sikre løsning.

Men det er måske bare mig...

Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-04 08:17

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote in message
> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

The Glenlivet eller Laphroaig, sidstnævnte meget røget.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-09-04 10:31

Christian B. Andresen wrote:
> "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote in message

> The Glenlivet eller Laphroaig, sidstnævnte meget røget.

Hvis han ikke har smagt en røget whisky før, vil sidstnævnte afstedkomme
en kraftig reaktion; den er meget røget

--
Steen Suder

Fra : JHR

Dato : 23-09-04 13:04

Var der ikke noget med at den var på tilbud et eller andet sted til 250 Kr
denne uge???

Mvh
Jeppe.

Fra : Devast8or

Dato : 23-09-04 15:58

JHR wrote:
> Var der ikke noget med at den var på tilbud et eller andet sted til
> 250 Kr denne uge???
>
> Mvh
> Jeppe.

Jo, Laphroaig - jeg mener også at have set den for nylig. Kvickly vistnok.

Devast8or

Fra : Stig Mogensen

Dato : 23-09-04 16:05

JHR wrote:

> Var der ikke noget med at den var på tilbud et eller andet sted til 250 Kr
> denne uge???

Det er normalpris for den, efter faldet i spiritusafgiften.

Overvej iøvrigt også Bowmore 12 års. Den er ligeledes røget, men kan leveres
i gaveæsker med glas.

/Stig

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 16:12

> JHR wrote:
> Var der ikke noget med at den var på tilbud et eller andet sted til
> 250 Kr denne uge???

Jo, Kvickly har den til 249. Hvad der efter mine begreber er mere
interessant er at Kvickly også har en 12 års Bowmore. Det er også en Islay,
men nok mere nuanceret for en evt. uprøvet.

Highland Park er også et rigtigt godt bud. Hvis det ikke er til en kender
og/eller elsker af røg og tjære fra Islay, kan man ikke være mere sikker på
succes, end med en Highland Park. Go for it!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-09-04 16:24

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og/eller elsker af røg og tjære fra Islay, kan man ikke være mere sikker

> succes, end med en Highland Park. Go for it!!!

Jeg kan kun tilslutte mig. Highland Park er som du antyder en fremragende
begyndermalt. Så hvis det er den første eller en af de første singlemalt, så
HP nok næsten det bedste valg.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 19:11

Lars Hansen wrote:

> [...]

> fremragende begyndermalt. Så hvis det er den første eller en af de
> første singlemalt, så HP nok næsten det bedste valg.

Fra på mandag kan man købe en 12 års Highland Park til 208 kr. i Alta!!!!
Gu' ve' om de har stjålet dem?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-04 06:13

"JHR" <j_haveREMOVETHIS@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Var der ikke noget med at den var på tilbud et eller andet sted til 250 Kr
> [...]

Likører har fornyelser. Cognac kan være mindre sprittet end de billige.
Røgsmag dvs tjære vil jeg gerne købe hver andet år, hvis det ikke var
hundred kr for dyrt pga snobberi.
Hvor fås en billig?

Men ellers er dyr whisky opreklameret ved at UK vandt WW2, og whisky smager
råddent men noget mindre råddent end andet.
Egetræ-fades fine smag - den er i top i tysk Korn som rejsebeskrivelserne
kalder "vodka" men som har tradition og nuancer fx Echter Nordkreuzer
Dobbeltkorn, grundlagt i 1503 - hvormange sprutfirmaer er ældre end 1800 -
jeg er stødt på eet

Korn holder sig i trediverne mht % for smag og ikke rus er målet. Mixes med
alt og er meget billigere end vodka i Tyskland, for efter krigsnederlag og
murfald snobbes for især Gorbatjov Vodka - som sælges i 44% altså næsten så
forskruet som norsk Viking Vodka der er 50% - hvorfor er finsprit ikke i
handelen, - skal vi mixe så lad os mixe med den rene vare. Nogle vinhandlere
bestiller det hjem, men til grov pris.

Fra : MM

Dato : 23-09-04 13:41

> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr
>
> Hvilken en skal jeg vælge

Hejsa, her er nogle single malt whisky'er som holder sig indenfor
prisrammen, og som jeg personlig synes er ret gode.
Specielt den første har har jeg en lille svaghed for :) Ellers er jeg enig
med Lars Remmen, det er altid godt at blive udfordret lidt når det gælder
whisky.

Bruichladdich 10 års (46%) til 295.00 (islay)
Isle of Jura 10 års (40%) til 258.00 (øerne)
Dalwhinnie 15 års (43%) til 285.00 (highland)

Alle priserne er taget inde fra juuls-vinhandel.dk, da de har et af de
største udvalg som jeg kender til herhjemme.
Håber du kan bruge det til noget!

Fra : Davidsen

Dato : 23-09-04 15:31

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

> [...]
Personlig sætter jeg pris på Highland Park. Den burde ikke skræmme nogen, og
fås i flere varianter indenfor prisrammen.

Mvh
Davidsen

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 23-09-04 19:18

Hej!

Jeg kender Isle of Jura (10 år) og Dalmore (12 år), de er som fløde, smager
himmelsk - dem går man aldrig fejl af.

Hilsen
Peter

Fra : kf

Dato : 24-09-04 06:29

On Wed, 22 Sep 2004 22:15:21 +0200, "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote:

>Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
>Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

> [...]

Du skal investere i en Glenmorangie med sherry finish.
Den kan alle drikke, og den har den fordel, at der findes 3 andre
varianter af den: port madeira og almindelig finish.
Den lagres på almindelige tønder de første mange år, og i de sidste
2-3 år på portvin/madeira/sherry tønder, der giver den smagsnuance man
ønsker.
En absolut glimrende malt til en smagning, hvor man ønsker at kende
forskellene.

/klaus

Fra : Lars

Dato : 27-09-04 22:10

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> said in news:4151dd59$0$183
> [...]

> Jeg skal giove en flaske whisky i gave til en af mine venner
>
> Han interresserer sig for Malt Whisky den må koste 2-300 kr

Bowmore Surf er suverænt den bedste efter min smag.
Den har en let røget smag.
Kroppen er medium.
En smule sød eftersmag.
Kraftig og fuld af karakter.
http://www.morrisonbowmore.co.uk/

Lars
--
Tal lavt, tal langsomt og sig ikke for meget.